به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۶ - ۱۵:۱۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۱۷۳۱۹۲

یک انیمیشن بهترین افتتاحیه ۲۰۱۹ را رقم زد

گروه فرهنگ و هنر: سومین فیلم از مجموعه انیمیشن "چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم" در نخستین هفته اکران در ۴۲۵۹ سینمای آمریکای شمالی ۵۵.۵ میلیون دلار فروخت و بهترین افتتاحیه سال ۲۰۱۹ را رقم زد.
یک انیمیشن بهترین افتتاحیه ۲۰۱۹ را رقم زد
فروش ۵۶ میلیون دلاری "چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان" بهترین عملکرد در میان سه فیلم این مجموعه محبوب است و ارزش این درآمد زمانی بیشتر آشکار می‌شود که بدانیم در هفته منتهی به مراسم اسکار معمولا مردم چندان از سینماها استقبال نمی‌کنند. با این حال، "دنیای پنهان" که از ژانویه در بازارهای جهانی اکران شده، در مجموع ۲۱۶ میلیون دلار در دنیا فروخته و از هفته آینده در چین روی پرده می‌رود.نخستین فیلم از مجموعه "چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم" سال ۲۰۱۰ با افتتاحیه ۴۴ میلیون دلاری آغاز کرد و با حدود ۴۹۶ میلیون دلار در گیشه جهانی به اکران خود پایان داد. فیلم دوم تابستان ۲۰۱۴ روی پرده رفت و پس از یک افتتاحیه ۴۹ میلیون دلاری، کمک کرد مجموع درآمد دو فیلم از مرز یک میلیارد دلار بگذرد. بهترین فروش سه روز اول سال ۲۰۱۹ پیش از این با ۴۰ میلیون دلار در دست تریلر ابرقهرمانی "شیشه" بود.

در سوی دیگر، "آلیتا: فرشته جنگ" پس از یک هفته درخشان حدود ۵۸ درصد تماشاگرانش را از دست داد و با ۱۲ میلیون دلار فروش هفتگی و ۶۰ میلیون دلار درآمد مجموع، به رده پرفروش‌ها سقوط کرد. این اکشن سایبرپانک با هزینه ۱۷۰ میلیون دلاری تولید شده و البته استقبال از آن در خارج از مرزهای آمریکا و کانادا بسیار خوب بوده است. "آلیتا: فرشته جنگ" در هفته اول در چین ۶۲ میلیون دلار فروخت تا درآمد آن از بازار جهانی از مرز ۲۰۰ میلیون دلار بگذرد.رده سوم جدول پرفروش‌ها در هفته منتهی به اسکار ۲۰۱۹ به "فیلم لگو: بخش دوم" رسید که در سومین هفته اکران ۱۰ میلیون دلار دیگر فروخت تا گیشه آن در آمریکای شمالی ۸۳ میلیون دلاری شود. فیلم اول در پایان اکران ۱۳۶ میلیون دلار به جیب زده بود اما بعید است "فیلم لگو ۲" بتواند در بازار داخلی آمریکا به آن رقم برسد.
مرجع : همشهری آنلاین
برچسب ها: انیمیشن