به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۶ - ۱۵:۱۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۱۸۱۴۵۴

افزایش هزینه پیامک‌های بانکی حقیقت دارد؟

گروه اقتصادی: در‌حالی‌که پیش از این دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری هر گونه افزایش هزینه پیامک‌های بانکی را تکذیب کرده بودند هفته گذشته تعدادی از بانک‌های کشور مبلغ ۱۲۰ هزار ریال هزینه سالانه ارسال پیامک‌های بانکی را از حساب مشتریان خود برداشت کردند.
افزایش هزینه پیامک‌های بانکی حقیقت دارد؟
این مبلغ سال گذشته یکصد هزار ریال بود. بنابر این گزارش در روزهای گذشته پس از اینکه خبر ارسال پیامک بانک‌ها به مشتریان خود در مورد افزایش هزینه آبونمان سالانه ارسال پیامک‌های بانکی منتشر شد، علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها درخصوص افزایش ۲۰ درصدی کارمزد پیامک‌های بانکی تاکید کرد: در بانک‌های عضو شورای هماهنگی متشکل از بانک‌های دولتی از جمله بانک ملی، سپه، ملت، صادرات، تجارت، کشاورزی، مسکن، رفاه کارگران، صنعت و معدن، توسعه صادرات، توسعه تعاون، پست بانک ایران و صندوق کارآفرینی امید هیچ گونه افزایش قیمتی در رابطه با کارمزد ارسال پیامک به مشتریان اعمال نشده و طبق روال گذشته در حال انجام است.

همچنین محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری غیر بانکی در زمینه افزایش کارمزد ارسال پیامک به مشتریان خاطرنشان کرد: هیچ گونه افزایش کارمزدی درخصوص ارسال پیامک‌های بانکی از سوی بانک‌های خصوصی گزارش نشده است.وی افزود: چنانچه بانکی این افزایش قیمت را برای فعال‌سازی پیامک‌ها اعمال کند باید این موضوع به کانون بانک‌های خصوصی اطلاع داده شود تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.به گفته جمشیدی این کانون درخواستی به بانک مرکزی درخصوص افزایش کارمزد ارسال پیامک به مشتریان داشته و طبق بند ۴ ماده ۲۰ قانون عملیات بانکی بدون ربا تعیین هرگونه کارمزد بر عهده شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی است و بانک‌ها بدون مجوز نمی‌توانند برای هرگونه افزایش کارمزد اقدام کنند.
مرجع : دنیای اقتصاد