به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۷ - ۰۲:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۱۸۶۸۳۴
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

واژه مدرسه هوشمند را قبول ندارم

گروه جامعه: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه واژه مدرسه هوشمند را قبول ندارم، گفت: تاکید من استفاده هوشمندانه از فناوری‌هاست و خوشبختانه نسبت به سال‌های قبل با سرمایه‌گذاری که آموزش و پرورش با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام داده بسترسازی مناسبی برای گسترش استفاده از فناوری‌ها در مدارس انجام شده که البته نیاز به توسعه و سرمایه گذاری بیشتری دارد تا به اهداف مورد نظر برسیم.
واژه مدرسه هوشمند را قبول ندارم
 مهدی نوید ادهم در رویداد آموزش کودکان بر بستر فناوری اطلاعات با رویکرد مهارت کارآفرینی که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استارتاپ‌ها و بخش‌های خصوصی فعال در این حوزه برگزار شد، گفت: مجتمع آموزشی فرهنگ اقدام نوآورانه‌ای را انجام داد و با برگزاری این رویداد، ظرفیت‌های بخش غیردولتی را به میدان آموزش و پروش فرا خواند.وی افزود: ما در وزارت آموزش و پرورش باور داریم دانش آموزان باید مهارت‌های لازم را حوزه فناوری اطلاعات یاد بگیرند، به همین دلیل در سند تحول بنیادی - که یک سند استراتژیک برای آموزش و پرورش است - یکی از ساحت‌های تربیتی را ساحت تربیتی علمی و فناورانه قرار دادیم و در این راستا باید معلمان را آموزش دهیم و توانمند کنیم البته تعدادی از مدارس به این مهم پی بردند و پیشرفت‌های خوبی حاصل شده که امیدواریم این نوع حرکت‌ها گسترش یابد و نسل آینده با این توانمندی‌ها بیشتر آشنا شود.

نوید ادهم با اشاره به ضرورت توجه مدارس به استفاده از فناوری‌های جدید و با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مدارس، زیرساخت‌های  لازم را در این راستا فراهم آوردند، گفت: این موضوع را باید در مدارس تمام مناطق و از جمله مناطق محروم توسعه دهیم و مهمترین موضوع بحث سرمایه‌گذاری روی معلمان است.دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش  در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: باید به این موضوع توجه داشت که سرعت تحولات در حوزه فناوری اطلاعات آنقدر شدید است که تاخیر در این موضوع به نسل آینده آسیب می زند. دنیای آینده دنیای فناورانه است و کودکان باید از مدارس مهارت‌های لازم را در این حوزه کسب کنند و برای این منظور نیاز به همراهی و مشارکت تمامی نهادها بخصوص نهادهای اقتصادی داریم .وی در پایان تصریح کرد: بدون شک سرمایه‌گذاری نهادهای اقتصادی در این زمینه قطعا خروجی مناسبی برای خود آن‌ها نیز خواهد داشت چون حل بخشی از مشکلات اقتصادی به آموزش کودکان ما  مربوط می‌شود.
مرجع : ایسنا