تعداد پرونده تخلف شرکتهای بورسی
ايسنا , 7 آبان 1392 ساعت 12:52
گروه اقتصادي: مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس با بیان اینکه ارائه اطلاعات خلاف واقع در پروسه رسیدگی به تخلفات بررسی می شود، گفت: عمده پروندههای تخلفات شرکتها مربوط به عدم ارائه اطلاعات، ارائه اطلاعات خلاف واقع و یا تاخیر در ارائه اطلاعات است.
امیرحمزه مالمیر در خصوص تخلفات شرکتهای بورسی و پنهان کردن تعدیلات سود خود گفت: زمانی که شرکتها سود خود را تعدیل می کنند، این تعدیل سود بررسی می شود که آیا ناشی از اتفاقاتی است که در شرکت رخ داده و یا از قبل وجود داشته است. وی با بیان اینکه ارائه اطلاعات خلاف واقع در پروسه رسیدگی به تخلفات بررسی می شود،افزود: ارائه اطلاعات خلاف واقع در کمیته تخلفات رسیدگی شده و زمانی که کمیته به این جمع بندی برسد که ایراداتی در ارائه اطلاعات وجود داشته است، نظرات خود را اعلام می کند که در این میان ممکن است کمیته قانع نشده و پروسه بررسی یک ماه به طول بیانجامد و حتی پرونده به دادگاه برود.
مالمیر با اشاره به اینکه تعداد پرونده تخلفات شرکتها کم نیست، تصریح کرد:عمده پروندههای تخلف مربوط به عدم ارائه اطلاعات، ارائه اطلاعات خلاف واقع و یا تاخیر در ارائه اطلاعات است.مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در خصوص نوع جریمه متخلفات گفت:بسته به نوع تخلف متخلف جریمه می شود که این جریمه از تذکر کتبی، جریمه نقدی یا ارجاع به دستگاه حقوقی و انتظامی و مراجع قانونی می تواند باشد. بارها این موضوع در بورس تهران تکرار شده است که برخی شرکتهای بورسی تعدیلات پیش بینی سود خود را پنهان کرده و اعلام میکنند که تعدیلی در پیش بنی سود خود ندارند اما بعد از مدت کوتاهی که سهامدران جزء با فروش شرکت از آن خارج می شوند، شرکت اعلام می کند که قصد دارد سود خود تعدیل کند و نماد شرکت به منظور تعدیل سود متوقف می شود و در این میان کسانی که از رانت اطلاعاتی برخوردارند می توانند از سود شرکت بهره مند شوند.
کد مطلب: 19266