ضدمدلینگ در فیلم، مدل در واقعیت
3 دی 1398 ساعت 11:28
گروه هنری_ رسانه ها: روزنامه اعتماد نوشت: سریال «مانکن» یکی از سریالهایی است که این روزها بازار شبکه خانگی را گرم کرده است. یکی از نکات جالب این فیلم نقش امیرحسین آرمان در این سریال است که در تقابل با مدلینگ و حتی برندهای پرتجمل پوشاک قرار دارد، جالبتر آنکه این بازیگر اخیرا در تلویزیون و جاهای دیگر برای یک برند پوشاک مردانه بهعنوان مدل تبلیغات انحصاری دارد.
ضدمدلینگ در فیلم، مدل در واقعیت
جالب این جاست که امیرحسین آرمان برخلاف نقشش در این سریال که در مقابل مدلینگ و حتی برندهای پرتجمل پوشاک قرار دارد، این روزها در تلویزیون و جاهای دیگر برای یک برند پوشاک مردانه بهعنوان مدل تبلیغات انحصاری دارد. این مسأله هم برای علاقمندان به کارکردهای فیلم و رسانه در حوزه روانشناختی و جامعهشناختی، موضوعی قابل توجه و قابل تأمل است. آرمان این روزها همزمان که با این شمایل قهرمانانه شناخته میشود در فضایی واقعیتر برای مفهومی مقابل آن تبلیغات میکند.این اتفاق شاید بیش از هر چیز ذهن مخاطب و کارشناسان را به سمت همان مسأله مدلینگ هدایت کند. آیا از مدلینگ در دنیای جدید برندهای پوشاک حتی برای توسعه و رونق اقتصادی تولیدات داخلی، گریزی هست؟ اگر ناچاریم مدلینگ را بپذیریم، آیا مبانی قانونی آن مساعد هستند و اگر شمایل واقعی آن به این بازنمایی منفی و ناخوشایندش در فیلمها بیشتر شبیه است، آیا نباید به فکر راهی برای گریز از آن باشیم و مانع ادامه این دست تبلیغات جذاب برایش بشویم؟
کد مطلب: 194519