به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۱۹:۲۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۱۹۵۸۷
با حضور سه​ عضو ارشد دولت ​اوباما در سنا صورت گرفت؛

تلاش ​اوباما برای تعویق​ وضع تحریم‌‌‌هاي جديد علیه‌ ایران

گروه سياسي: آسوشیتدپرس گزارش داد که «جو بایدن» و تعدادی از مقامات عالیرتبه دولت آمریکا تعدادی از سناتورهای این کشور را متقاعد کردند که در حالی که قدرت‌های غربی تمایل ایران به کاهش برنامه هسته‌یی‌اش را می‌آزماید، تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران را به تعویق بیندازند.
تلاش ​اوباما برای تعویق​ وضع تحریم‌‌‌هاي جديد علیه‌ ایران
خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه این گزارش نوشت: این تلاش‌ها همه سناتورهای حاضر در جلسه چند ساعته‌ای را که پشت درهای بسته برگزار شد، راضی نکرد ولی احتمال اینکه کمیته بانکداری سنای آمریکا هفته آینده همزمان با برگزاری مذاکرات هسته‌یی در ژنو پیش‌نویس تحریم‌های جدید را تهیه کند، کاهش قابل توجهی یافت. مایک جوهانز، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی پس از خروج از جلسه روز پنجشنبه گفت: من به عنوان یکی از اعضای کمیته بر این باورم که اگر چیزی جریان دارد که ممکن است به نتیجه مثبتی بیانجامد، باید ببینیم به کجا ختم می‌شود. همیشه برای تصویب طرح تحریم‌ها وقت است.

دین هلر، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفت که دولت (آمریکا) استدلال‌های خوبی برای به تأخیر انداختن دور جدید اقدامات تنبیهی ارائه کرد، ولی افزود که هنوز تصمیمش را نگرفته است. علاوه بر جو بایدن معاون رییس‌جمهور آمریکا، جان کری وزیر امور خارجه و جک لیو وزیر خزانه‌داری این کشور نیز روز پنجشنبه با اعضای کمیته و رهبر دموکرات‌های این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند؛ اعضایی که حضورشان نشان‌دهنده تمایل قوی دولت آمریکا به متقاعد کردن کنگره برای به تعویق انداختن بسته جدید تحریم‌ها علیه ایران است. اگرچه کاخ سفید مدعی است که تحریم‌ها ایران را مجبور به مذاکره کرده است، از کنگره می‌خواهد که در مذاکرات با ایران، به گفت‌وگوها انعطاف‌پذیری بدهد.

جون تستر سناتور دموکرات آمریکایی نیز با بیان اینکه "من جان کری را دوست دارم و به او اعتماد دارم"، توضیح داد که معتقد است صبر کردن کمیته بانکداری (در زمینه اعمال تحریم‌ها) و دادن اجزه به دولت آمریکا برای انجام مذاکرات کاملا منطقی است. همچنین تیم جانسون، رییس کمیته بانکداری گفت که نمی‌داند این کمیته هفته آینده پیش‌نویس طرح تحریم‌ها را ارائه خواهد کرد یا خیر. دستیاران اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا گفتند که احتمال انجام این کار در همان روزی که مذاکرات هسته‌یی جریان دارند بسیار کم است.برخی از قانونگذاران آمریکایی پس از خروج از جلسه روز پنجشنبه مدعی شدند که اکنون زمان آسان گرفتن به ایران نیست.

باب منندز، سناتور دموکرات و رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اظهار کرد: من باید چیز محکم‌تری بشنوم تا از دنبال کردن دور جدید تحریم‌ها منصرف شوم. کمیته بانکداری سنای آمریکا در حال بررسی طرحی است که بخش‌های معدن و ساخت و ساز ایران را در فهرست سیاه قرار می‌دهد. جی کارنی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که باراک اوباما، رییس‌جمهور این کشور به دنبال تعلیق دور جدید تحریم‌ها تا زمان نامعلوم نیست و معتقد است ممکن است زمانی برسد که اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران لازم باشد. کری نیز به سناتورهای آمریکا گفت که اوباما خواستار این است که در حالی که مذاکرات ادامه دارند، رژیم فعلی تحریم‌ها علیه ایران در جایش باقی بماند.

ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۳:۳۶
دیشب رسانه میلی در خبر 21 خود سنگ تمام گذاشت تا 13 آبان را پرشور تر و خــــــــــــوجـــــــــوش تر برگزار کنند در این شرایط حساس و با توجه به اخباری که از نتیجه نظر سنجی آقای روحانی در مورد روابط ایران امریکا بیرون آمده و در تضاد حداکثری با خواسته رسانه میلی و افراطیون هست فقط یک کلمه می توان گفت: متـــــــاســــــــفـــــــــــم.

آقای روحانی اگر می خواهند خواست مردم محقق شود باید دست از کوتاه آمدن بکشند و در مرحله اول در همین یکی دو روز به صورت رسمی نتیجه نظر سنجی را برای همه اعلام کنند تا آنهایی که باید سر جایشان نشانده شوند، نشانده شوند. (159667)
2013
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۲۰:۴۰
خوب نیست زیادی به آمریکا خوشبین باشیم و اعتماد کنیم ولی
من راهپیمایی نمیرم (160021)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۴:۰۳
امیدوارم افراطی ها با کارشکنی هایشان باعث افزایش تحریمها نشوند و یادشان باشد که آنها بودند که با بی تدبیری سرنوشت ایران را بدست آمیکا سپرند. درواقع تمام مبارزه ی ظاهرا ضدآمریکایی آنها باعث قدرت گرفتن آمریکا و صهیونیست و دادن کنترل امور ایران به دست آنها شد و جهان نیز با دیدن رفتار غیرمنطقی محمود به آنها حق داد. نتیجه ی مرگ بر آمریکا امروز باعث تضعیف و ازپاافتادن ایران و ورشکستگی بنگاههای مالی داخلی شده است. البته به نظر من مرگ بر آمریکا گیان این سالها کاسبان تحریم بوده اند و بی خود نیست که الله کرم می گید ما از دشمنی با آمریکا پول در می آوریم! معلوم است که ان 8 سال جیبشان با پول ملت پر شده و حالا دلشان نمی آید این منبع جذاب درآمدزایی برای خانواده شان را از دست بدهند! (159680)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۲۱:۱۱
این 8 سال نه این 30سال.!
مشکل اینه کسایی که خودشون شعار مرگ بر آمریکا رو انداختن تو دهن مردم حالا دارن چه چهو به به میکنن این دوگانگیست که ملتو سر در گم کرده...یاد مثال دم خروس میفتم....!!!!!؟؟؟؟ (160062)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۴:۲۵
جالبه که تو آمریکا هم مثل ایران ، دولت باید زور بزنه مجلس رو از تندروی نگه داره! (159686)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۴:۴۹
با این تحریمها وضعمون اینه!!!اگر تحریمهای جدیدتر هم اعمال بشه معلوم نیست باید چیکا رکنیم................لابد فرصت ها مون بیشتر میشه برای خودکفایی و تولید ملی همینطور که الان بعد 8سال تحریم داریم جت میسازیم احتمالا بعدش فضاپیما تولید میکنیم (159704)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۲۱:۳۳
بسمی تعالی
تحریمها کاغذ پارها ی بیش نیستند
از بیانات دکتر محمود (160088)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۲۱:۳۷
دوست من

این برداشت که تحریم ها فرصت برای رشد و تولید ایجاد می کنند برداشت بسیار درست و دقیقی است فقط باید 1000 سال مردم صبر داشته باشند تا محقق شود. (160091)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۹:۴۲
هماهنگي و هم صدايي افراطيون در ايران و آمريكا از يك طرف و اسرائيل و عربستان از طرف ديگر موضوعي بسيار مهم و قابل توجه است كه روشن ميكند چه كساني دلسوز واقعي كشور و مردم هستند . (160817)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۷:۲۸
به امید آشتی و صلح (159816)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۰۸:۱۰
حسن ظن اوباما قابل تحسین است (160331)
ساکت المتکلمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۱:۱۶
هیچکس منکر بلاهایی که امریکا و انگلیس سر ایران آورده اند نیست اما اینکه بخواهیم با شعار مرگ بر امریکا اذهان را از سوءمدیریت و بی تدبیری های بیست و چندسال گذشته منحرف کنیم، خیانت است و فرجامش مرگ خودمان است . ما داخل را چنان ضعیف کرده ایم که خودمان می دانیم چقدر بی ثباتیم و به همین خاطر است که تحمل هیچ اندیشه منتقد و مخالفی را نداریم و با زور و زندان میخواهیم همه چیز را پیش ببریم . از نظراقتصادی و فساد هم که همه چیز اظهرمن الشمس است .باید ابتدا قوی شویم چه اقتصادی و چه اعتقادی بعد برویم به جنگ سیاسی با امریکا و دیگر بدخواهان. فحاشی از پشت تریبون نماز جمعه و روزنامه هایی چون کیهان وتهدید و تظاهرات اتوبوسی و ... دیگر کارکرد ندارد . مردم بیشتر تز آن چه امثال حمید روحانی و احمد خاتمی و شریعتمدارها فکر می کنند آگاهند . پس فقط با درایت و اندیشه و تدبیر می توان انقلاب و کشور را حفظ کرد. . . . (160422)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۲:۲۱
صدا و سيما رو رها كنيد لطفا طرفداران دولت يك شبكه ماهواره اي راه اندازي نمايند. (160463)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۴:۲۴
دمت گرم عمو باراک (160543)
فریاد
United States
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۴:۳۸
طی این 35 سال روند همه حوادث جوری بوده که مردم ایران به هیچکس اعتماد ندارن نه به امریکا ونه به هیچ دولت وسیاست مدار دیگه ایی حتی مسءولین خودمون هم برای مثال یک وعده ایی که عملی شده باشه ندارن اشتغال مبارزه باتورم ازدواج آسان خانه دار شدن مردم و خیلی شعارهای دیگه فقط موقع انتخابات کاربرد دارن وبعد از اون دولتها همه شروع میکنن گریه وزاری وننه من غریبم بازی که پول نداریم و تحریمیم وووووو انگار مردم ایران آفریده شدن که درمواقع لازم رای بدن جنگ کنن راهپیمایی کنن وتحمل کنن ودیگر هییییییییییبییچ (160557)
Soleimani
Norway
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۹:۳۱
حسين به داد حسن برس
افراطيون دنبال بهانه هستند اميدوارم حسن آقا از مذاکرات سربلند بيرون بياد (160800)