کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاهش سود بزرگ‌ترین ایرلاین ارزان اروپا

ايسنا , 13 آبان 1392 ساعت 13:48

گروه اقتصادي: رایان‌ایر که بزرگ‌ترین ایرلاین ارزان قیمت اروپاست، پیش‌بینی کرد که سودش در سال مالی جاری به دلیل افزایش رقابت و شرایط اقتصادی ضعیف، برای نخستین بار در پنج سال گذشته کاهش پیدا می‌کند.


این ایرلاین ایرلندی در بیانیه ای اعلام کرد که سود این شرکت در سال مالی که 31 مارس به پایان می‌رسد، با محاسبه مالیات بین 500 تا 520 میلیون یورو خواهد بود. این شرکت پیش از این سود خالصش را 570 میلیون یورو پیش‌بینی کرده بود اما نسبت به کمتر شدن آن از رقم مورد پیش‌بینی هشدار داده بود. ارزش سهام رایان ایر پس از انتشار این بیانیه 11 درصد در معاملات دوبلین افت کرد. رایان ایر قیمت‌هایش را کاهش داده و اعلام کرده که 70 فروند هواپیما را برای فصل زمستان از ناوگانش خارج می‌کند.

این شرکت اعلام کرده که از فوریه صندلی رزرو شده به مسافران ارایه می‌دهد که تغییر قابل توجی از مدل خدمات ارزان محسوب می‌شود. بر اساس گزارش بلومبرگ، سود رایان ایر با محاسبه مالیات در سال گذشته 569 میلیون یورو بود. رقیبان اصلی رایان ایر در اروپا شامل ایرفرانس- کی.ال.ام و آئر لینگوس هستند که درآمد مورد پیش بینی را به دلیل تاثیر یوروی قوی‌تر و کندی رشد اقتصادی بر میزان فروش، کاهش داده اند. رایان ایر پیش‌بینی کرده که پس از دو دهه پیاپی توسعه در 12 ماه آینده شاهد کندی رشد ترافیک خواهد بود.


کد مطلب: 19972

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/19972/کاهش-سود-بزرگ-ترین-ایرلاین-ارزان-اروپا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir