کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تغییر استراتژی یحیی در اولین گام آسیایی

تحول در ترکیب پرسپولیس مقابل الدحیل؟

ورزش سه , 22 بهمن 1398 ساعت 17:24

گروه ورزشی: شاگردان یحیی گل محمدی در شرایطی اولین دیدار خود در فصل جدید لیگ قهرمانان را در دوحه برگزار خواهند کرد که انتظار می‌رود تغییرات زیادی در ترکیب این تیم صورت گیرد.


پرسپولیس که با حذف عجیب و غیرقابل پیشبینی‌اش در فصل گذشته، در همان مرحله گروهی از لیگ قهرمانان کنار رفت، این بار با یحیی گل محمدی به دنبال جستجوی رویای بزرگ و تاریخی خود است. آنها که دو فصل قبل‌تر در یک قدمی جام قرار گرفته بودند و در نهایت به واسطه محرومیت نقل و انتقالاتی و کمبود بازیکن نتوانستند آن را از آن خود کنند، این بار در بهترین فرم خود از حیث بازیکن قرار دارند و شاید بالاخره بزرگترین شانس آنها روبرویشان قرار داشته باشد و امیدوار به دستیابی به جام باشند.تیم یحیی گل محمدی بعد از تساوی جالب توجه در دربی، اکنون اولین گام را در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الدحیل بر خواهد داشت. جایی که طبق مشاهدات از تمرین پرسپولیس می‌توان به تصمیم جدی یحیی برای انقلاب در ترکیب سرخ ها پی برد.نمایش نه چندان قابل توجه چند ستاره نامدار و در کنار آن بازی با تیم قدرتمند الدحیل که از ستاره‌های قابل توجهی همچون مانژوکیچ بهره می‌برد، یحیی را به این نتیجه رسانده که باید در وهله اول به دنبال نباختن در این بازی باشد و کمربند دفاعی تیمش را قدرتمند کند. اتفاقی که باعث خواهد شد تا او دست به تغییراتی در ترکیب تیمش و البته استراتژی خود در اولین گام بزند.
 
تغییرات 50درصدی درخط دفاعی
در خط دفاعی مهمترین تغییر حضور شجاع خلیل زاده خواهد بود؛ مدافع محروم از دربی پرسپولیس که خیلی‌ها خلا او را در دریافت گل‌های این تیم تاثیرگذار می‌دانند، به قلب دفاعی تیم بازخواهد گشت و احتمالا با توجه به سرعت بالای خط هجومی الدحیل در کنار خود محمدحسین کنعانی زادگان را خواهد دید تا غیبت سیدجلال اولین تغییر احتمالی این پست باشد. تغییر بعدی هم متوجه سمت چپ دفاعی این تیم خواهد بود و محمد انصاری بعد از نمایش نه چندان دلچسب و پرانتقاد مقابل استقلال، جای خود را به محمد نادری خواهد داد که در دقایق کوتاه حضورش برابر استقلال، عملکرد خوبی از خود به جا گذاشت.
 
اعتماد دوباره به ربیع خواه و بازگشت گلزن دربی
در خط میانی نیز بزرگترین تغییر با حضور محسن ربیع خواه شکل خواهد گرفت. یحیی همان طور که گفته شد نمی‌خواهد شانس زیادی را به رقیب برای به خطر انداختن دروازه تیمش بدهد و به این منظور سومین مربی دوران پرسپولیس خواهد بود که برای این ماموریت روی محسن ربیع خواه حساب خواهد کرد. بازیکنی که بدون ریسک بالا و با مسئولیت پذیری قابل توجه و دور از فوتبال نمایشی به دنبال موفقیت تیم است و در فاز دفاعی یک مهره قابل اعتنا محسوب می شود.بشار رسن نیز تغییر دیگر احتمالی در این بازی خواهد بود؛ گلزن عراقی پرسپولیس در دربی که در فصول گذشته نیز در لیگ قهرمانان نمایش متفاوت و فوق العاده‌ای از خود به جا گذاشته، یکی از مهره‌هایی است که یحیی برای دستیابی به ضدحملات موفق و طرح ریزی حملات تیم روی او حساب باز خواهد کرد و در این بازی احتمالا به ترکیب اصلی بازخواهد گشت.احمد نوراللهی و مهدی ترابی دو مهره دیگر خط میانی سرخپوشان خواهند بود. دو ستاره‌ای که نمایش کم نوسانی طی دیدارهای اخیر از خود به جا گذاشته‌اند و باید دید برابر خط میانی و دفاعی حریف قادر خواهند بود با سود بردن از پتانسیل تکنیکی و فنی خود تیم را به خواسته‌اش نزدیک کنند یا خیر.

خط حمله بدون مهره‌های خارجی
آنتونی استوکس هنوز به شرایط بدنی مدنظر کادرفنی نرسیده و شاید تنها دقایقی در این بازی همانند دربی فرصت حضور به دست بیاورد و کریستین اوساگوآنا نیز احتمالا شانس حضور در این بازی در ترکیب اصلی را نخواهد داشت تا زوج علی علیپور و وحید امیری به دنبال دستیابی به فرصت از روی ضدحملات و به دنبال ضربه زدن به حریف باشند. با این حال وحید امیری بیشتر نزدیک به خط میانی کار خواهد کرد تا برتری شاگردان یحیی گل محمدی در شرایط عددی مقابل نفرات الدحیل را در میانه زمین به سود آنها کند و در ادامه به دنبال ضدحملات خطرناک خود همانند دیدارهای اخیر باشد.
 
عبور از استراتژی 2-4-4
برانکو ایوانکوویچ حتی در بدترین شرایط از حیث بازیکن و محرومیت نقل و انتقالاتی هم از فلسفه خود برای سود بردن از دو مهاجم صرف نظر نکرد. این فلسفه برتری جویی و باور برتر بودن در بین بازیکنان پرسپولیس باعث شد آنها در طول فصول گذشته همواره با بالاترین انگیزه و با هدف برد مقابل حریفان قرار گیرند و فلسفه دنبال کردن بازی‌ها برای بردهای بیشتر را در دستور کار داشته باشند. با این حال اکنون در اولین گام از لیگ قهرمانان و در دوحه احتمالا از تیم یحیی تفکرات کاملا دفاعی را شاهد خواهیم بود. جایی که ربیع خواه به عنوان عنصر دفاعی و غیرقابل اتکا برای پاس‌های کلیدی در خط میانی حاضر خواهد شد و از نفرات خط حمله نیز یک نفر کم خواهد شد تا در خط میانی پرترافیک علیه حریف ظاهر شوند. باید دید با این تفکر یحیی گل محمدی قادر خواهد بود ضمن دستیابی به نتیجه لازم در دوحه و مقابل الدحیل، فوتبالی تماشایی و مورد پسند هواداران پرسپولیس را نیز از سوی تیمش ارائه دهد یا خیر.
 

ابهام بزرگ برای بازیکنان
برخلاف دیدارهای قبلی، به جز برخی نفرات، خیلی از بازیکنان پرسپولیس بر پایه تمرینات روزهای اخیر از حضور فیکس خود در این بازی مطمئن نیستند. یحیی برای دو تمرین آخر تیمش برنامه عجیبی را در نظر گرفت و با تغییرات پیاپی در فوتبال درون تیمی و ارائه کاورها به آنها، به دنبال این بود تا انگیزه و روحیه همه آنها را برای این بازی بالا ببرد. موضوعی که باعث شد تا فاصله ساعاتی مانده به این بازی، همه آنها از امیدواری بالایی برای حضور در ترکیب برخوردار باشند و 11 بازیکن اصلی این تیم در ابهام بزرگی قرار داشته باشند.
 
ترکیب احتمالی پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند
شجاع خلیل زاده
محمدحسین کنعانی زادگان
محمد نادری
مهدی شیری
احمد نوراللهی
محسن ربیع خواه
بشار رسن
وحید امیری
علی علیپور
مهدی ترابی


کد مطلب: 200216

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/200216/تحول-ترکیب-پرسپولیس-مقابل-الدحیل

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir