به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۶ - ۲۱:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۲۰۱۶۵۲

چرا برای اعلام خبر مرگ، رقابت می‌کنیم؟!

گروه فرهنگی: معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توییتر، با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در انتشار اخبار مربوط به وضعیت سلامتی محمدرضا شجریان، بار دیگر بر لزوم رعایت دو اصل «دقت» و «صحت» در انتشار اخبار تاکید کرد.
چرا برای اعلام خبر مرگ، رقابت می‌کنیم؟!
به گزارش ایسنا، روز جمعه دوم اسفند ماه برخی رسانه‌ها و سایت‌های خبری با انتشار اخباری درباره  استاد آواز ایران، در نهایت همایون شجریان را وادار به واکنش کردند. فرزند محمدرضا شجریان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام، با رد شایعه‌ها خواستار آن شده است که خبر صحیح را فقط و فقط از طریق این صفحه پیگیر باشند.اما عملکرد این رسانه‌ها در ادامه انتشار تکذیب خبر درگذشت محمدرضا شجریان، انتقاد برخی، از جمله محمد خدادی (معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد) و چند تن دیگر از استادهای ارتباطات را به همراه داشته است.«بارها خبر فوت بسیاری از بزرگان در رسانه‌ها اعلام و سپس تکذیب شده، چرا برای اعلام خبر مرگ رقابت می‌کنیم در حالیکه باید ⁧دقت⁩ برای ⁧صحت⁩ و سپس ⁧ سرعت⁩ و ⁧رقابت⁩ را به عنوان مهارت در تولید محتوی انتخاب کنیم تا اعتماد مخاطب به رسانه ماندگار شود.»