کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا چاپ کارت ویزیت در دنیای دیجیتال امروز، همچنان مؤثر است؟

22 اسفند 1398 ساعت 11:24


گروه کسب و کار: دنیای دیجیتال، امروزه اطراف همه ما را فراگرفته است. در چنین دنیایی چرا هنوز باید از بعضی ابزارهای سنتی بازاریابی مانند «کارت ویزیت» صحبت کنیم؟ به خصوص در این وضعیت اقتصادی که باید پیش از انجام هر سرمایه­‌گذاری­‌ای میزان سوددهی و مؤثر بودن آن را به طور دقیق سنجید. نکته دقیقاً همین جاست! آن­چه در این شرایط خاص اقتصادی موجب رشد بعضی کسب­وکارها می­شود، استفاده از برخی روش­های بازاریابی است که شاید دیگران کمتر به آن توجه می­کنند. پس نیاز است نگاهی دوباره به ابزارهایی که می­توان از آن­ها برای رشد تجارت خود استفاده کرد، بیندازیم. در ادامه قصد داریم استفاده از کارت ویزیت را به عنوان یکی از مشهورترین ابزارهای بازاریابی مورد ارزیابی دوباره قرار دهیم.

آیا کارت ویزیت همچنان پرکاربرد است؟
آمارهای اخیر نشان می­دهد که روزانه بیش از بیست و هفت میلیون و سیصد هزار کارت ویزیت در سراسر جهان چاپ می‌­شود. این آمار نشان می‌­دهد­ که این ابزار تبلیغاتی همچنان جزو پرکاربردترین­هاست. همچنین حتماً توجه داشته باشید که استفاده از کارت ویزیت تنها مربوط به یکی دو سال اخیر نیست که آن را ناشی از هیجان یا صرفاً سعی و خطای صاحبان کسب و کارها قلمداد کنیم. در طول سالیان، ثابت شده است که با استفاده از کارت ویزیت می­توان مشتریان تازه­ای پیدا کرد و میزان فروش محصولات یا ارائه خدمات را افزایش داد. در واقع با استفاده از کارت ویزیت، علاوه بر کسب مشتریان تازه، می­توان مشتریان قدیمی را هم به ادامه همکاری و حتی توسعه آن، تشویق کرد.

بیش از چاپ کارت ویزیت چه کنیم؟
باید گفت که در کنار کارت ویزیت اقلام دیگری هم هستند که به شما در عصر دیجیتال کمک میکنند که برندتان را بر سر زبان‌ها بیاورید. اگر علاقه دارید با دیگر اقلام چاپی آشنا شوید یا قصد آشنایی و سفارش چاپ کاتالوگ یا چاپ ست اداری یا چاپ بروشور یا هدایای تبلیغاتی مانند ساک دستی آماده را در سایت چاپ بهرنگ دارید، میتوانید از آدرس https://behrangdesign.ir/ استفاده کنید.
در ادامه مراحل اصلی را که پیش از چاپ یک کارت ویزیت موفق باید طی شود با شما در میان می­گذاریم. با دنبال کردن این مراحل، خواهید توانست در بازار طوفانی امروز، موفق­ترین تجربه­ها را از آن خود کنید.

1-    مشتریان هدف خود را شناسایی کنید.
پیش از هر اقدام دیگری، باید طیف مشتریان و مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. انجام درست این مرحله سبب می­شود که هزینه و وقت خود را بر روی عده­ای متمرکز کنید که بیشترین بازخورد را می­توان از آن­ها انتظار داشت. بسیاری از صاحبان کسب­وکارها به این نکته توجهی ندارند و به اشتباه این طور تصور می­کنند که یک کارت ویزیت باید قادر باشد که همه افراد را به سمت محصولات و خدمات آن­ها جذب کند. اما حقیقتی که نباید از آن غافل شد این است که بعضی افراد حتی اگر مجذوب کارت ویزیت شما هم بشوند، هرگز نمی­توانند هیچ سهمی در بهبود فروش شرکت شما داشته باشند. در این­جا مفهموم ROI (Return On Investment) از اهمیت ویژه­ای برخوردار است. این عبارت به این معناست که تنها باید مخاطباتی را مورد هدف قرار داد که بتوان بازگشت سرمایه سریعی را از آن­ها انتظار داشت. این یعنی همان شناخت بازار هدف.

در واقع شناخت این که مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند، سبب می­شود:
-    بتوانید بر روی خواسته ها و نیازهای آن ها متمرکز شوید و راه حل هایی برای پاسخ به مشکلات آن ها پیدا کنید.
-    شعار تبلیغاتی روی کارت ویزیت و حتی دیگر ابزارهای بازاریابی‌تان را طوری انتخاب کنید که بیش از همه، مخاطبان هدف را تحت تأثیر قرار دهد.
-    زمان و انرژی‌تان را صرف یک تبلیغات وسیع ولی بیهوده نکنید و با صرف هزینه کمتر، نتیجه بهتری را به دست آورید.
-    بتوانید پیشنهاداتی اغوا کننده و هیجان انگیز برای مخاطبان هدف ارائه کنید.

اما سؤال این جاست که چطور می­توان مخاطبان هدف را شناسایی کرد؟ به نکات زیر توجه کنید.
•    چالش‌هایی را که شرکت شما می‌تواند آن‌ها را حل کند، شناسایی کنید.
•    باید تعیین کنید که چه کسانی بیشترین استفاده را از محصولات یا خدمات شما می‌کنند.
•    اگر لیستی از مشتریان خود داشته باشید، با گروه‌بندی آن‌ها می‌توانید که برای هر دسته، برنامه‌ریزی جداگانه‌ای انجام دهید و مهم‌تر از آن این که با توجه به آن‌ می‌توانید مشتریان بالقوه‌تان را هم شناسایی کنید.

2-    چرا مشتری باید شما را انتخاب کند؟
در مرحله قبلی، شما مخاطبان هدفتان را شناسایی کرده­اید. حال باید بهانه­ای به مخاطبانتان بدهید که شما را از میان سایر رقبایتان انتخاب کنند. این بهانه را باید در قالب یک جمله در کارت ویزیت نشان دهید. در واقع در این مرحله، باید بتوانید فضای رقابتی موجود را به نفع خودتان مدیریت کنید. برای شروع خوب است که جایگاه فعلی نام تجاری خود را در میان سایر رقبا مورد ارزیابی قرار دهید و مشخص کنید که چرا از بعضی رقبا موفق­تر و از برخی دیگر کمتر موفق هستید. هدف از انجام این تحلیل این است که به مخاطب القا کنید که چرا باید از شما خرید کند. مطمئناً هر اندازه که پاسخ شما به این پرسش قانع کننده­تر باشد، شانس بیشتری در میان رقبایتان خواهید داشت.
پیشنهاد میکنم در کنار این تحلیل حتما سری هم به مقاله چاپ تراکت چه مزایایی برای تبلیغات دارد هم بزنید. این مقاله به بازدهی که میتواند چاپ تراکت در کنار کارت ویزیت داشته باشد پرداخته و به شما میگوید که زمانی باید از تراکت برای بازاریابی و چه زمانی از کارت ویزیت و چه زمانی از هردو آنها استفاده کنید تا شاهد بازدهی خارق‌العاده‌ای باشید.



طرح و متن کارت ویزیت بر روی چه عواملی باید متمرکز باشد؟
طبق تحقیقات اخیر، چهار عامل عمده وجود دارد که موقعیت کسب­وکار شما را در میان سایر رقبا تعیین می­کند. این چهار عامل به قرار زیر است:
الف) شفافیت: کارت ویزیت باید طوری طراحی شود که محصولات و خدمات شما را به طور واضح معرفی کند.
ب) مورد نیاز بودن: باید اهمیت کار شما کاملاً منعکس شود.
ج) انحصار: باید به طور مستقیم یا غیر مستقیم اشاره کنید که شما تنها ارائه دهنده آن محصول یا خدمات هستید.
د) اعتبار: اعتبار نام و نشان تجاری شما، باید با طراحی و کیفیت خوب کارت ویزیت به مخاطب القا شود.
طراحی کارت ویزیت باید به نحوی باشد که حداقل 2 یا تعداد بیشتری از موارد بالا را بتواند به خوبی انعکاس دهد.

3-    پیامی که بر روی کارت ویزیت حک می‌کنید، باید کامل، تأثیرگذار و مختصر باشد.
مطالبی که بر روی کارت ویزیت می­نویسید، تا حد زیادی تعیین کننده میزان تأثیر آن است. پیامی که بر روی کارت ویزیت حک می­کنید، باید دستیابی به هدفی را که از چاپ کارت ویزیت به دنبال آن هستید، تسهیل کند. به عبارت دیگر، این پیام باید دقیقاً مخاطب هدفتان را مورد نظر داشته باشد. نکته حائز اهمیت دیگر هم این است که این پیام نباید کسل کننده و کلیشه­ای باشد. بلکه مخاطب پس از مطالعه آن باید مطمئن باشد که این پیام مختص شماست و از جایی کپی نشده است.

تنها به بیان راه­های ارتباطی اکتفا نکنید
حتماً توجه داشته باشید که بیان مشخصات شرکت و راه­های ارتباطی با آن بر روی کارت ویزیت کافی نیست. کارت ویزیت شما باید دارای جذابیتی باشد که نام و نشان تجاری شما را در ذهن مخاطب حک کند. پس اگر یک روی کارت ویزیت را قرار است به معرفی راه­های ارتباطی اختصاص دهید، در سمت دیگر آن حتماً جمله جذاب و تأثیرگذاری بنویسید. همچنین اگر برای مثال، شرکت شما قرعه کشی­های دوره­ای انجام می­دهد، حتماً این مورد را به جذاب­ترین شیوه ممکن و به اختصار بیان کنید.
اگر نیاز دارید در مورد انواع چاپ کارت ویزیت، مانند چاپ کارت ویزیت سلفونی یا چاپ کارت ویزیت کتان و لمینت یا طراحی کارت ویزیت یا چاپ کارت ویزیت دیجیتال و افست درتیراژ بالا اطلاعات بیشتری کسب کنید یا قصد سفارش و چاپ کارت ویزیت فوری و ارزان را داشتید به آدرس ( https://behrangdesign.ir/bisiness-card-printing/ ) مراجعه کنید. میتوانید با کارشناسان هم در زمان‌های اداری صحبت کرده و از آنها برای سفارش کارت ویزیت خود مشاوره رایگان بگیرید.

آیا فضای بیشتری احتیاج دارید؟
پیشنهاد ما این است که مطلب یا مطالبی را که قرار است بر روی کارت ویزیت بنویسید، تا حد امکان خلاصه کنید به طوری که بتوان آن را در همان فضای استاندارد کارت ویزیت جای داد. با این حال، اگر اصرار دارید که مطالب بیشتری را بر روی کارت ویزیت حک کنید، این امکان برای شما فراهم شده است. کارت ویزیت­‌های قابل تا کردن، در واقع همان چیزی است که شما به آن احتیاج دارید. این کارت ویزیت­­ها فضای بیشتری را نسبت به نمونه­های استاندارد در اختیار شما قرار می­‌دهند. این کارت ویزیت­ها در واقع چیزی در میان کارت ویزیت­های استاندارد و بروشورها هستند. اما باز هم نسبت به بروشورها فضای خیلی کمتری دارند. البته استفاده از این کارت ویزیت­ها به هیچ عنوان به اندازه نمونه­های استاندارد، مرسوم و فراگیر نیست و تنها در موارد خاصی از آن­ها استفاده می­شود.

4-    برای دستیابی به نتایج بهتر، از جلوه‌های بصری جذاب استفاده کنید
نوع طرح­ها و ترکیب رنگی که بر روی کارت ویزیت استفاده می­شود، به نوعی بیانگر ماهیت نام و نشان تجاری شماست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از مخاطبان بیش از آن که به نوشته­ها و شعارهای تبلیغاتی شما توجه کنند، با توجه به طرح کلی و کیفیت کاغذ کارت ویزیت یا سایر اقلام تبلیغاتی­‌تان، شما، محصولات و خدماتتان را ارزیابی می­کنند. پس تا می­توانید برای انتخاب این طرح­ها وقت صرف کنید و حساسیت به خرج دهید.


ویژگی­های ظاهری یک کارت ویزیت خوب چیست؟
برای اطمینان از تأثیرگذاری کارت ویزیت، علاوه بر مطالبی که در بالا ذکر شد، باید برخی ملاحظات ظاهری را هم رعایت کنید. به طور خلاصه، این موارد را می­توان در سه مورد زیر خلاصه کرد:
-    طرح مورد استفاده در کارت ویزیت باید خلاقانه باشد و مشابه طرح‌های متداول و روزمره نباشد. استفاده از تصاویر جذاب و همچنین نماهایی از محصولات یا خدمات، می‌تواند به راحتی کارت ویزیت شما را نسبت به سایر نمونه‌ها متمایز سازد.
-    استفاده از کاغذهای باکیفیت، حس اعتماد بیشتری به مخاطب القا می‌کند. بنابراین اصلاً توقع نداشته باشید که مخاطبان، ادعاهای بزرگ شما را زمانی که بر روی یک کارت ویزیت بی-کیفیت نوشته شده اند، باور کنند. ضعیف‌ترین عبارات هم زمانی که بر روی یک کارت ویزیت باکیفیت نوشته شده باشند، به مراتب مؤثرتر از عبارات آتشینی هستند که بر روی کاغذهای ضعیف به مخاطب ارائه شوند.
-    از کیفیت چاپ و وضوح رنگ‌ها اطمینان حاصل کنید. به همین دلیل انتخاب یک شرکت چاپ معتبر می‌تواند حرف آخر را در مورد موفقیت یا عدم موفقیت شما از چاپ کارت ویزیت بزند. با استفاده از خدمات شرکت چاپ ما، می‌توانید با اطمینان خاطر تمرکز خود را در سایر بخش‌ها صرف کنید و آن‌چه پس از چاپ ملاحظه می‌کنید، دقیقاً مشابه با همان چیزی خواهد بود که پیشتر در مرحله طراحی بر روی صفحه کامپیوتر ملاحظه کرده بودید.

5-    میزان تأثیرگذاری کارت ویزیتتان را ارزیابی کنید
هرچند رعایت نکات مختلف می­تواند تا حد زیادی موفقیت شما را از چاپ کارت ویزیت تضمین کند، اما با این حال، هیچ چیز جای تجربه و آزمون را نمی­گیرد. بنابراین پس از چاپ اولین نسخه­های کارت ویزیت و ارائه آن به مخاطبان حتماً کنترل کنید که چند درصد از مخاطبانتان تبدیل به مشتریان شما می­شوند و حتی در صورت امکان، نظر آن­ها را در مورد اطلاعات درج شده و طرح موجود بر روی کارت ویزیت بپرسید. در واقع یکی از مهم­ترین عواملی که سبب شده است روش­های بازاریابی دیجیتال، امروزه تا این حد موفق عمل کنند، این بوده است که این روش­ها بارها و بارها مورد تجربه و آزمون قرار می­‌گیرند و اصلاح می­‌شوند. پس چه بهتر اگر شما هم در خصوص چاپ کارت ویزیت، ارزیابی و آزمون را فراموش نکنید. همچنین در هر نوبت چاپ، حتماً کنترل کنید که آیا تکنولوژی چاپ جدیدی به بازار آمده است که سبب افزایش جذابیت کارت ویزیت شما شود. استفاده از کاغذهای جدید و منحصر به فرد، علاوه بر کیفیت بالای احتمالی آن­ها، جذابیت کارت ویزیت را هم دوچندان می­کند. به طور خلاصه، مواردی که پس از چاپ کارت ویزیت، باید به طور دائم مورد ارزیابی و کنترل قرار دهید، عبارتند از:

-    تعداد تماس‌هایی که از طرف گیرندگان کارت ویزیت‌ها دریافت می‌کنید.
-    میزان تأثیر طرح‌های استفاده شده در کارت ویزیت
-    انواع جدید کاغذهای قابل استفاده در کارت ویزیت
-    پیکربندی‌های تازه برای چاپ کارت ویزیت‌های خاص و منحصر به فرد (مثلاً مربعی، استاندارد و کارت ویزیت‌های قابل تا کردن)
-    افزودن راه‌های ارتباطی تازه (برای مثال، اگر یک وبسایت برای شرکت خود راه اندازی کردید، آدرس آن را به کارت ویزیت بیفزایید.)

هدایای تبلیغاتی همیشه جز مهم و ضروری ما برای برندینگ به حساب می‌آیند. شما میتوانید بروشور چاپ شده خود را در کنار خودکار تبلیغاتی یا سررسید یا پوشه دکمه دار یا فلش تبلیغاتی در یک ساک دستی پارچه ای که امکان سفارش آن در آدرس https://behrangdesign.ir/promotion-giftt/ می‌باشد، سفارش دهید. مطمئنا این نوع بازاریابی میتواند بازدهی تبلیغات شما را چند برابر کند.

کارت ویزیت: شانس نهایی
بسیاری اوقات، پس از آشنایی با یک مخاطب که ممکن است در آینده بتواند جزو مشتریان شما باشد، تنها راه برقراری ارتباط با او، ارائه یک کارت ویزیت است. به همین دلیل، قطعاً ایجاد یک کارت ویزیت مؤثر، ارزش صرف وقت و هزینه زیاد را دارد. پس با مطالعه دوباره مطالبی که در بالا ذکر شد و همچنین مطالب دیگری این وبسایت، با نکات کلیدی در تهیه کارت ویزیت آشنا شوید. با این حال، عاقلانه نیست که این فرایند را بدون راهنمایی مستقیم افراد باتجربه و کارآزموده انجام دهید. بنابراین «بی­گدار به آب نزنید»! کارشناسان مؤسسه چاپ ما با داشتن تجربه ده­ها مورد چاپ کارت ویزیت برای کسب­وکارهای گوناگون، مشاوران خوبی برای شما در این خصوص خواهند بود. پس برای کسب یک تجربه استئنایی از چاپ کارت ویزیت­های مؤثر، همین امروز با ما تماس بگیرید.


کد مطلب: 204647

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/204647/آیا-چاپ-کارت-ویزیت-دنیای-دیجیتال-امروز-همچنان-مؤثر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir