چرا هنوز کسب و کار شما به کاتالوگهای چاپی احتیاج دارد؟
22 اسفند 1398 ساعت 11:35
گروه کسب کار: هرچند امروزه شرکتها با حضور در دنیای وب، سعی دارند که به جذب مشتری بیشتر و رقابت با سایر رقبایشان بپردازند، اما همچنان بعضی انواع سنتی بازاریابی، هیچ معادلی در دنیای دیجیتال ندارند. کاتالوگهای چاپی یکی از این ابزارهاست. در واقع یک کاتالوگ چاپی در صورتی که به خوبی طراحی و با کیفیت قابل قبولی چاپ شود، میتواند بسیاری از کمبودهای مربوط به روشهای بازاریابی دیجیتال را هم رفع کند.
حتی شاید برایتان جالب باشد که برخی طرحهای به کار رفته در تبلیغات دیجیتال نیز، به طور مستقیم از طراحیهای کاتالوگهای چاپی ایده گرفتهاند. در عین حال، حتماً توجه داشته باشید که نیازی نیست که الزاماً تنها یکی از دو روش دیجیتال یا چاپی را برای تبلیغات کسب و کار خود انتخاب کنید. در ادامه نکاتی را ذکر میکنیم که با رعایت آنها میتوانید کاتالوگی داشته باشید که پا به پای تبلیغات اینترنتی به موفقیت نام تجاری شما کمک کند.
کاتالوگهای امروز: جذابتر و مؤثرتر
امروزه کاتالوگها تنها مجموعهای از کاغذها نیستند که ترکیب سادهای از تصاویر و شکلهای مرتبط با محصولات و خدمات یک کسب و کار را نشان داده و یا لیست قیمت آنها را ارائه دهند. بلکه صاحبان شرکتها معمولاً قصد دارند که با طراحی اصولی کاتالوگها، به نوعی هویت کسب و کار خود را نشان دهند و ارزش آن را به رخ مخاطبان بکشند. استفاده از تمهای نوآورانه نیز نقش قابل توجهی در این امر دارد. مثلاً در برخی کاتالوگها، یک طرح به عنوان طرح اصلی در نظر گرفته میشود و در صفحات مختلف همان طرح در شکلهای مختلف تکرار میشود.
چاپ کاتالوگ اختصاصی: هزینه کمتر و بازده بیشتر
هرچند در طی چند سال اخیر، شمار مجلات تبلیغاتی تا حدودی کاهش یافته است، اما همچنان چاپ یک آگهی تبلیغاتی در یکی از صفحات مجلاتی که در تیراژ بالا منتشر میشوند و در گوشه و کنار کشور پخش میشود، هزینه سرسام آوری دارد. در نهایت نیز، بسیاری از خوانندگان آنها، تنها پس از یک نگاه سطحی، مجله را رها میکنند. بنابراین، انتظار بالایی هم نمیتوان از سفارش آگهی در این مجلات داشت.
همچنین در صورت چاپ آگهی در بعضی مجلات، باید تا حدودی تابع قواعد طراحی آن مجله باشید و نمیتوانید به طور کامل، طرحی را که خودتان در نظر دارید، پیاده کنید. اما اگر از پیش از انجام این کار، با مشاوران مؤسسه چاپ ما مشورت کنید، متوجه میشوید با هزینه کمتری میتوانید کاتالوگهای اختصاصی کسب و کار خود را تهیه کنید و آنها را در اختیار کسانی قرار دهید که احتمالاً توجه بیشتری به محصولات و خدمات شرکت شما نشان میدهند.
اگر علاقه دارید با دیگر اقلام چاپی آشنا شوید یا قصد آشنایی و سفارش چاپ کاتالوگ یا چاپ بروشور یا چاپ ست اداری یا چاپ کارت ویزیت یا هدایای تبلیغاتی مانند ساک دستی آماده را در سایت چاپ بهرنگ دارید، میتوانید از آدرس https://behrangdesign.ir/ استفاده کنید.
هر آنچه لازم است را در کاتالوگ ارائه دهید
یک کاتالوگ موفق، کاتالوگی است که خواننده، پس از یک نگاه سطحی به آن، از مطالعه صفحاتش منصرف نشود. بنابراین، صفحات کاتالوگ را بهتر است که تا حد امکان با تصاویر و طرحهای مناسب و همچنین مطالب جذاب پیرامون محصولات و خدماتتان پر کنید. البته سادگی صفحات نیز چیزی است که برخی به خاطر افزایش جذابیت کاتالوگ مد نظر قرار میدهند. با این حال، سادگی کاتالوگ نباید به قیمت از قلم افتادن مطالب مهم تمام شود. مطالب ذکر شده در کاتالوگ، باید دو ویژگی جذابیت و تشویق مخاطب به خرید از شرکت شما را به طور همزمان داشته باشند.
برای مثال، اگر شما صاحب یک شرکت فروشنده ابزار و آلات موسیقایی هستید، بهتر است که در کنار معرفی سازهای خود، متن مصاحبههایی را که با نوازندگان مختلف در خصوص سازهای مختلف انجام دادهاید، ارائه دهید. همچنین اگر شما یک فروشنده مواد غذایی یا صاحب یک آشپزخانه هستید، در کنار معرفی منو و لیست محصولات خود، خیلی خوب است اگر توصیههایی برای طبخ غذاها و یا وعدههای مناسب مهمانیهای مختلف به مخاطبان ارائه دهید. از طرفی، اگر فروشنده محصولات ورزشی یا کالاهای سفر هستید، با مصاحبه با ورزشکاران و جهانگردان و ارائه اظهار نظرهای آنها در مورد کالاهای شرکت شما، جذابیت کاتالوگ را دوچندان کنید.
با استفاده از کاتالوگ، میتوانید راحتتر رقابت کنید
امروزه، دنیای دیجیتال و فضای آنلاین پر شده است از تبلیغات گسترده شرکتها و کسب و کارهای بزرگ. ادامه دادن در چنین فضایی شاید برای شرکتهای کوچک با دامنه تبلیغاتی محدود دشوار به نظر برسد. در واقع بازاریابی اینترنتی زمانی برای شما مفید خواهد بود که بتوانید پا به پای این شرکتها پیش بروید.
اما کافی است، حالا که اکثر رقبایتان به سمت دنیای دیجیتال حرکت کردهاند، شما قدری از صف جدا شوید و به تبلیغات چاپی روی آورید. با این روش، در کمال تعجب، یک فضای رقابت ناپذیر برای خود مهیا کردهاید. چرا که به هر صورت، احتمال این که کاتالوگ شما، تنها کاتالوگ در صندوق پست مخاطبتان باشد، خیلی بیشتر از این است که ایمیل تبلیغاتی شما، تنها ایمیل در میان ایمیلهای دریافتی او باشد.
از سوی دیگر، هر کدام از صفحات کاتالوگ نسبت به تصاویری که به صورت آنلاین در اختیار مخاطب قرار میگیرد، تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. چرا که به طور طبیعی عبور از هر تصویر و حتی انداختن یک نگاه سطحی به کل کاتالوگ، به مراتب نیاز به توجه و زمان بیشتری دارد تا این که با غلطک موس به سرعت از اول تا آخر یک تبلیغ اینترنتی را مرور کرد.
کاتالوگها ماندگارتر از تبلیغات اینترنتی هستند
زمانی که یک کاتالوگ را در اختیار مخاطب خود قرار میدهید، احتمال ماندگاری تبلیغ شما نسبت به حالتی که یک ایمیل به او ارسال میکنید، به مراتب بیشتر است. حتی اگر به طراحی صفحات به اندازه کافی دقت کنید و طرحهای جذابی ایجاد کنید، این امکان وجود دارد که مخاطب، بعضی صفحات و تصاویر را از کاتالوگ جدا کرده و در جاهای مختلف محل کار خود نصب کند. البته برای سود بردن از این مزیت، باید حتماً نام و نشان تجاری و همچنین راههای ارتباطی خود را در تمام صفحات و حاشیه تمام تصاویر ذکر کنید.
هدایای تبلیغاتی همیشه جز مهم و ضروری ما برای برندینگ به حساب میآیند. شما میتوانید کاتالوگ چاپ شده خود را در کنار خودکار تبلیغاتی یا سررسید یا پوشه دکمه دار یا فلش تبلیغاتی در یک ساک دستی پارچهای که امکان سفارش آن در آدرس https://behrangdesign.ir/promotion-giftt/ میباشد، سفارش دهید. مطمئنا این نوع بازاریابی میتواند بازدهی تبلیغات شما را چند برابر کند.
کاتالوگهای تبلیغاتی: همیشه در دسترس
حتماً توجه داشته باشید که روشهای سنتی بازاریابی به طور کلی مزیتهایی هم نسبت به روشهای دیجیتال دارند. برای نمونه، احتمالاً برخی مخاطبان شما هنوز ارتباط خوبی با سرویسهای اینترنتی ندارند. همچنین، حتماً موقعیتهایی پیش خواهد آمد که به هر دلیلی آنها دسترسی به اینترنت نداشته باشند و یا این که سایتی که در آن تبلیغات انجام دادهاید، برای مدتی از دسترسی خارج شود. در این شرایط، کاتالوگ شما، تنها محصول تبلیغاتی است که فرصت خودنمایی دارد!
دقیقاً بر روی خواستههای مخاطب خود تمرکز کنید
معمولاً مردم در دنیای امروز، با کمبود زمان دست به گریبان هستند و وقتشان را به سختی بین کارهای شخصی و وظایف شغلیشان تقسیم میکنند. بنابراین، انتظار آنها از یک خرید ایدهآل، خریدی نیست که به عنوان یک تفریح مطرح باشد. بلکه آنها به دنبال خریدی هستند که زمان کمتری از آنها بگیرد.
برای نمونه، کافی است به روند کار سایتهای اینترنتی فروشگاهی توجه کنید. این سایتها معمولاً سعی دارند که پرمخاطبترین محصولاتشان را در همان ابتدای کار نمایش دهند و یا به طور مستقیم به همان دستهبندی بروند که بیشتر مورد توجه مخاطب است.
پس اگر یک فروشنده هستید که تعداد زیادی از کالاها را به فروش میرسانید، نیازی نیست که تمام آنها را در داخل کاتالوگ خود قید کنید. حتی اگر قصد معرفی محصولات کم طرفدارتر خود را هم دارید، آنها را در صفحات اول کاتالوگ قرار ندهید. چرا که به این ترتیب، ممکن است که مخاطب، مطالعه صفحات دیگر را ادامه ندهد.
البته محصولات جدیدتر و کمتر شناخته شما هم میتواند در داخل کاتالوگ شما جای داشته باشند. اما به شرطی که احتمال بدهید که به احتمال زیاد مورد توجه مخاطب قرار میگیرد. چرا که وجود تعداد زیادی محصولات نامناسب در داخل کاتالوگ، علاوه بر این که تعداد به مشریان شما اضافه نمیکند، اعتماد مخاطب به کسب و کار شما را هم کاهش میدهد. اما به هر حال معرفی محصولات تازه، میتواند یکی از اصلی ترین کارکردهای کاتالوگهای تبلیغاتی باشد.
کاتالوگها را در انواع مختلفی چاپ کنید
برخی از شرکتهای خدماتی، سایتشان را برای هر شهری به طور جداگانه طراحی کردهاند. به طوری که ساکنان شهرهای مختلف با مطالب مختلفی در این سایتها رو به رو میشوند. هرچند این کار ممکن است که تأثیر به سزایی داشته باشد، اما هزینه بالای آن برای کسب و کارهای کوچک تقریباً هیچ صرفهای ندارد. اما با استفاده از کاتالوگهای تبلیغاتی میتوانید با هزینهای خیلی کمتر، مخاطبانتان را دستهبندی کنید و برای هر دسته، یک کاتالوگ خاص طراحی و چاپ کنید و به این ترتیب، تأثیر بازاریابیتان را افزایش دهید.
یکی از اصلیترین کسب و کارهایی که مجبورند از انواع مختلفی از کاتالوگها استفاده کنند، مشاوران املاک هستند. قطعاً مشتریان آنها قصد خرید یا اجاره مسکن در یک منطقه خاص را دارند. پس ارائه لیست تمام املاک به آنها، اصلاً مطلوب نیست. از این رو، کاتالوگهای آنها با توجه به منطقههای مختلف شهری تنظیم شده است و خانهها و املاکی که به تازگی در آن منطقه با فروش میرسد یا اجاره داده میشود، ذکر میگردد.
همچنین برای آگاه ساختن مشتریان و افزایش جذابیت کاتالوگ، نکاتی که باید برای سکونت در آن منطقه از شهر مورد توجه باشد هم ذکر میشود. در واقع، شخصی سازی کاتالوگها برای مخاطب به این معنا است که از تصاویر و طرحهایی استفاده شود که مربوط به شهر یا منطقه مخاطب باشد و به این ترتیب مخاطب به خوبی حس کند که این کاتالوگ، مختص او طراحی شده است. اگر نیاز دارید درمورد انواع چاپ کاتالوگ، مانند چاپ کاتالوگ تکصفحهای یا چاپ کاتالوگ چندصفحهای یا طراحی کاتالوگ یا چاپ کاتالوگ دیجیتال و افست درتیراژ بالا اطلاعات بیشتری کسب کنید یا قصد سفارش و چاپ کاتالوگ ارزان را داشتید به آدرس (https://behrangdesign.ir/catalog-printing/) مراجعه کنید.
میتوانید با کارشناسان هم در زمانهای اداری صحبت کرده و از آنها برای سفارش کاتالوگ خود مشاوره رایگان بگیرید.
اجازه دهید که مشتریان، کاتالوگ را سفارش دهند
به عنوان آخرین نکته باید ذکر کرد که برای افزایش تأثیر کاتالوگ خیلی خوب است که به مخاطبان اجازه دهید که از طریق راههای ارتباطی، درخواست دریافت بروشور را به شما دهند. برای مثال، در وبسایت خود، لینکی برای سفارش بروشور قرار دهید. مطمئن باشید که اگر به طراحی و چاپ بروشور به اندازه کافی توجه کرده باشید، تنها پس از این که چند مشتری بروشور شما را دریافت کردند، تقاضاهای بسیاری برای ارسال بروشور از سوی مخاطبان دریافت خواهید کرد.
کاتالوگهای تبلیغاتی: همچنان بیرقیب
با توجه به مطالب بالا و ویژگیهای منحصر به فرد کاتالوگهای تبلیغاتی، کاملاً مشخص است که با استفاده از کاتالوگهای تبلیغاتی میتوان جای خالی تبلیغات آنلاین را پر کرد و حتی در صورت استفاده همزمان از این دو روش بازاریابی، کاتالوگها به خوبی قادرند که نقاط ضعف تبلیغات دیجیتال را برطرف کنند.
بنابراین، اگر قصد دارید از طریق چاپ کاتالوگهای تبلیغاتی با صرف زمان و هزینهای منطقی، پیشرفت قابل توجهی در کسب و کار خود ایجاد کنید، از طریق راههای ارتباطی که در همین صفحه ارائه شده است، با ما تماس بگیرید.
کد مطلب: 204655