کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا هنوز کسب و کار شما به کاتالوگ­های چاپی احتیاج دارد؟

22 اسفند 1398 ساعت 11:35

گروه کسب کار: هرچند امروزه شرکت­ها با حضور در دنیای وب، سعی دارند که به جذب مشتری بیشتر و رقابت با سایر رقبایشان بپردازند، اما همچنان بعضی انواع سنتی بازاریابی، هیچ معادلی در دنیای دیجیتال ندارند. کاتالوگ­های چاپی یکی از این ابزارهاست. در واقع یک کاتالوگ چاپی در صورتی که به خوبی طراحی و با کیفیت قابل قبولی چاپ شود، می­تواند بسیاری از کمبودهای مربوط به روش­های بازاریابی دیجیتال را هم رفع کند.



حتی شاید برایتان جالب باشد که برخی طرح­‌های به کار رفته در تبلیغات دیجیتال نیز، به طور مستقیم از طراحی­‌های کاتالوگ­‌های چاپی ایده گرفته­اند. در عین حال، حتماً توجه داشته باشید که نیازی نیست که الزاماً تنها یکی از دو روش دیجیتال یا چاپی را برای تبلیغات کسب و کار خود انتخاب کنید. در ادامه نکاتی را ذکر می­کنیم که با رعایت آن­ها می­توانید کاتالوگی داشته باشید که پا به پای تبلیغات اینترنتی به موفقیت نام تجاری شما کمک کند.

کاتالوگ­های امروز: جذاب­تر و مؤثرتر
امروزه کاتالوگ­ها تنها مجموعه­‌ای از کاغذها نیستند که ترکیب ساده­ای از تصاویر و شکل­های مرتبط با محصولات و خدمات یک کسب و کار را نشان داده و یا لیست قیمت آن­ها را ارائه دهند. بلکه صاحبان شرکت­ها معمولاً قصد دارند که با طراحی اصولی کاتالوگ‌­ها، به نوعی هویت کسب و کار خود را نشان دهند و ارزش آن را به رخ مخاطبان بکشند. استفاده از تم‌­های نوآورانه نیز نقش قابل توجهی در این امر دارد. مثلاً در برخی کاتالوگ­ها، یک طرح به عنوان طرح اصلی در نظر گرفته می­شود و در صفحات مختلف همان طرح در شکل­های مختلف تکرار می­شود.

چاپ کاتالوگ اختصاصی: هزینه کمتر و بازده بیشتر
هرچند در طی چند سال اخیر، شمار مجلات تبلیغاتی تا حدودی کاهش یافته است، اما همچنان چاپ یک آگهی تبلیغاتی در یکی از صفحات مجلاتی که در تیراژ بالا منتشر می­شوند و در گوشه و کنار کشور پخش می­شود، هزینه سرسام آوری دارد. در نهایت نیز، بسیاری از خوانندگان آن­ها، تنها پس از یک نگاه سطحی، مجله را رها می­کنند. بنابراین، انتظار بالایی هم نمی­توان از سفارش آگهی در این مجلات داشت.

همچنین در صورت چاپ آگهی در بعضی مجلات، باید تا حدودی تابع قواعد طراحی آن مجله باشید و نمی­‌توانید به طور کامل، طرحی را که خودتان در نظر دارید، پیاده کنید. اما اگر از پیش از انجام این کار، با مشاوران مؤسسه چاپ ما مشورت کنید، متوجه می‌­شوید با هزینه­ کمتری می­‌توانید کاتالوگ­‌های اختصاصی کسب و کار خود را تهیه کنید و آن­ها را در اختیار کسانی قرار دهید که احتمالاً توجه بیشتری به محصولات و خدمات شرکت شما نشان می­‌دهند.
اگر علاقه دارید با دیگر اقلام چاپی آشنا شوید یا قصد آشنایی و سفارش چاپ کاتالوگ یا چاپ بروشور یا چاپ ست اداری یا چاپ کارت ویزیت یا هدایای تبلیغاتی مانند ساک دستی آماده را در سایت چاپ بهرنگ دارید، می‌توانید از آدرس https://behrangdesign.ir/ استفاده کنید.

هر آنچه لازم است را در کاتالوگ ارائه دهید
یک کاتالوگ موفق، کاتالوگی است که خواننده، پس از یک نگاه سطحی به آن، از مطالعه صفحاتش منصرف نشود. بنابراین، صفحات کاتالوگ را بهتر است که تا حد امکان با تصاویر و طرح­های مناسب و همچنین مطالب جذاب پیرامون محصولات و خدماتتان پر کنید. البته سادگی صفحات نیز چیزی است که برخی به خاطر افزایش جذابیت کاتالوگ مد نظر قرار می‌­دهند. با این حال، سادگی کاتالوگ نباید به قیمت از قلم افتادن مطالب مهم تمام شود. مطالب ذکر شده در کاتالوگ، باید دو ویژگی جذابیت و تشویق مخاطب به خرید از شرکت شما را به طور همزمان داشته باشند.

 برای مثال، اگر شما صاحب یک شرکت فروشنده ابزار و آلات موسیقایی هستید، بهتر است که در کنار معرفی سازهای خود، متن مصاحبه­‌هایی را که با نوازندگان مختلف در خصوص سازهای مختلف انجام داده­اید، ارائه دهید. همچنین اگر شما یک فروشنده مواد غذایی یا صاحب یک آشپزخانه هستید، در کنار معرفی منو و لیست محصولات خود، خیلی خوب است اگر توصیه­‌هایی برای طبخ غذاها و یا وعده‌­های مناسب مهمانی­‌های مختلف به مخاطبان ارائه دهید. از طرفی، اگر فروشنده محصولات ورزشی یا کالاهای سفر هستید، با مصاحبه با ورزشکاران و جهان‌گردان و ارائه اظهار نظرهای آن­ها در مورد کالاهای شرکت شما، جذابیت کاتالوگ را دوچندان ­کنید.

با استفاده از کاتالوگ، می­توانید راحت­تر رقابت کنید
امروزه، دنیای دیجیتال و فضای آنلاین پر شده است از تبلیغات گسترده شرکت­ها و کسب و کارهای بزرگ. ادامه دادن در چنین فضایی شاید برای شرکت­‌های کوچک با دامنه تبلیغاتی محدود دشوار به نظر برسد. در واقع بازاریابی اینترنتی زمانی برای شما مفید خواهد بود که بتوانید پا به پای این شرکت­ها پیش بروید.
 اما کافی است، حالا که اکثر رقبایتان به سمت دنیای دیجیتال حرکت کرده­اند، شما قدری از صف جدا شوید و به تبلیغات چاپی روی آورید. با این روش، در کمال تعجب، یک فضای رقابت ناپذیر برای خود مهیا کرده­اید. چرا که به هر صورت، احتمال این که کاتالوگ شما، تنها کاتالوگ در صندوق پست مخاطبتان باشد، خیلی بیشتر از این است که ایمیل تبلیغاتی شما، تنها ایمیل در میان ایمیل­‌های دریافتی او باشد.

از سوی دیگر، هر کدام از صفحات کاتالوگ نسبت به تصاویری که به صورت آنلاین در اختیار مخاطب قرار می­گیرد، تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. چرا که به طور طبیعی عبور از هر تصویر و حتی انداختن یک نگاه سطحی به کل کاتالوگ، به مراتب نیاز به توجه و زمان بیشتری دارد تا این که با غلطک موس به سرعت از اول تا آخر یک تبلیغ اینترنتی را مرور کرد.

کاتالوگ­ها ماندگارتر از تبلیغات اینترنتی هستند
زمانی که یک کاتالوگ را در اختیار مخاطب خود قرار می­دهید، احتمال ماندگاری تبلیغ شما نسبت به حالتی که یک ایمیل به او ارسال می­کنید، به مراتب بیشتر است. حتی اگر به طراحی صفحات به اندازه کافی دقت کنید و طرح­های جذابی ایجاد کنید، این امکان وجود دارد که مخاطب، بعضی صفحات و تصاویر را از کاتالوگ جدا کرده و در جاهای مختلف محل کار خود نصب کند. البته برای سود بردن از این مزیت، باید حتماً نام و نشان تجاری و همچنین راه­های ارتباطی خود را در تمام صفحات و حاشیه تمام تصاویر ذکر کنید.

هدایای تبلیغاتی همیشه جز مهم و ضروری ما برای برندینگ به حساب می‌آیند. شما می‌توانید کاتالوگ چاپ شده خود را در کنار خودکار تبلیغاتی یا سررسید یا پوشه دکمه دار یا فلش تبلیغاتی در یک ساک دستی پارچه‌‌ای که امکان سفارش آن در آدرس https://behrangdesign.ir/promotion-giftt/ می‌باشد، سفارش دهید. مطمئنا این نوع بازاریابی میتواند بازدهی تبلیغات شما را چند برابر کند.

کاتالوگ‌­های تبلیغاتی: همیشه در دسترس
حتماً توجه داشته باشید که روش‌­های سنتی بازاریابی به طور کلی مزیت­‌هایی هم نسبت به روش­‌های دیجیتال دارند. برای نمونه، احتمالاً برخی مخاطبان شما هنوز ارتباط خوبی با سرویس­های اینترنتی ندارند. همچنین، حتماً موقعیت­‌هایی پیش خواهد آمد که به هر دلیلی آن­ها دسترسی به اینترنت نداشته باشند و یا این که سایتی که در آن تبلیغات انجام داده­اید، برای مدتی از دسترسی خارج شود. در این شرایط، کاتالوگ شما، تنها محصول تبلیغاتی است که فرصت خودنمایی دارد!

دقیقاً بر روی خواسته‌­های مخاطب خود تمرکز کنید
معمولاً مردم در دنیای امروز، با کمبود زمان دست به گریبان هستند و وقتشان را به سختی بین کارهای شخصی و وظایف شغلی‌شان تقسیم می‌­کنند. بنابراین، انتظار آن­ها از یک خرید ایده­آل، خریدی نیست که به عنوان یک تفریح مطرح باشد. بلکه آن­ها به دنبال خریدی هستند که زمان کمتری از آن­ها بگیرد.
برای نمونه، کافی است به روند کار سایت­­های اینترنتی فروشگاهی توجه کنید. این سایت­ها معمولاً سعی دارند که پرمخاطب­ترین محصولاتشان را در همان ابتدای کار نمایش دهند و یا به طور مستقیم به همان دسته­‌بندی بروند که بیشتر مورد توجه مخاطب است.

 پس اگر یک فروشنده هستید که تعداد زیادی از کالاها را به فروش می­‌رسانید، نیازی نیست که تمام آن­ها را در داخل کاتالوگ خود قید کنید. حتی اگر قصد معرفی محصولات کم طرفدارتر خود را هم دارید، آن­ها را در صفحات اول کاتالوگ قرار ندهید. چرا که به این ترتیب، ممکن است که مخاطب، مطالعه صفحات دیگر را ادامه ندهد.
البته محصولات جدیدتر و کمتر شناخته شما هم می­تواند در داخل کاتالوگ شما جای داشته باشند. اما به شرطی که احتمال بدهید که به احتمال زیاد مورد توجه مخاطب قرار می­‌گیرد. چرا که وجود تعداد زیادی محصولات نامناسب در داخل کاتالوگ، علاوه بر این که تعداد به مشریان شما اضافه نمی‌­کند، اعتماد مخاطب به کسب و کار شما را هم کاهش می­‌دهد. اما به هر حال معرفی محصولات تازه، می­تواند یکی از اصلی ­ترین کارکردهای کاتالوگ­‌های تبلیغاتی باشد.

کاتالوگ‌­ها را در انواع مختلفی چاپ کنید
برخی از شرکت­های خدماتی، سایتشان را برای هر شهری به طور جداگانه طراحی کرده­اند. به طوری که ساکنان شهرهای مختلف با مطالب مختلفی در این سایت­ها رو به رو می­‌شوند. هرچند این کار ممکن است که تأثیر به سزایی داشته باشد، اما هزینه بالای آن برای کسب و کارهای کوچک تقریباً هیچ صرفه­ای ندارد. اما با استفاده از کاتالوگ‌های­  تبلیغاتی می­‌توانید با هزینه‌­ای خیلی کمتر، مخاطبانتان را دسته­‌بندی کنید و برای هر دسته، یک کاتالوگ خاص طراحی و چاپ کنید و به این ترتیب، تأثیر بازاریابی­‌تان را افزایش دهید.
یکی از اصلی­ترین کسب و کارهایی که مجبورند از انواع مختلفی از کاتالوگ­ها استفاده کنند، مشاوران املاک هستند. قطعاً مشتریان آن­ها قصد خرید یا اجاره مسکن در یک منطقه خاص را دارند. پس ارائه لیست تمام املاک به آن­ها، اصلاً مطلوب نیست. از این رو، کاتالوگ‌­های آن­ها با توجه به منطقه­‌های مختلف شهری تنظیم شده است و خانه­‌ها و املاکی که به تازگی در آن منطقه با فروش می­رسد یا اجاره داده می­شود، ذکر می­‌گردد.

همچنین برای آگاه ساختن مشتریان و افزایش جذابیت کاتالوگ، نکاتی که باید برای سکونت در آن منطقه از شهر مورد توجه باشد هم ذکر می­شود. در واقع، شخصی سازی کاتالوگ­ها برای مخاطب به این معنا است که از تصاویر و طرح‌­هایی استفاده شود که مربوط به شهر یا منطقه مخاطب باشد و به این ترتیب مخاطب به خوبی حس کند که این کاتالوگ، مختص او طراحی شده است. اگر نیاز دارید درمورد انواع چاپ کاتالوگ، مانند چاپ کاتالوگ تک‌صفحه‌ای یا چاپ کاتالوگ چند‌صفحه‌ای یا طراحی کاتالوگ یا چاپ کاتالوگ دیجیتال و افست درتیراژ بالا اطلاعات بیشتری کسب کنید یا قصد سفارش و چاپ کاتالوگ ارزان را داشتید به آدرس (https://behrangdesign.ir/catalog-printing/) مراجعه کنید.
میتوانید با کارشناسان هم در زمان‌های اداری صحبت کرده و از آنها برای سفارش کاتالوگ خود مشاوره رایگان بگیرید.

اجازه دهید که مشتریان، کاتالوگ را سفارش دهند
به عنوان آخرین نکته باید ذکر کرد که برای افزایش تأثیر کاتالوگ خیلی خوب است که به مخاطبان اجازه دهید که از طریق راه­های ارتباطی، درخواست دریافت بروشور را به شما دهند. برای مثال، در وبسایت خود، لینکی برای سفارش بروشور قرار دهید. مطمئن باشید که اگر به طراحی و چاپ بروشور به اندازه کافی توجه کرده باشید، تنها پس از این که چند مشتری بروشور شما را دریافت کردند، تقاضاهای بسیاری برای ارسال بروشور از سوی مخاطبان دریافت خواهید کرد.

کاتالوگ­های تبلیغاتی: همچنان بی­رقیب
با توجه به مطالب بالا و ویژگی­های منحصر به فرد کاتالوگ­های تبلیغاتی، کاملاً مشخص است که با استفاده از کاتالوگ­های تبلیغاتی می­توان جای خالی تبلیغات آنلاین را پر کرد و حتی در صورت استفاده همزمان از این دو روش بازاریابی، کاتالوگ­ها به خوبی قادرند که نقاط ضعف تبلیغات دیجیتال را برطرف کنند.
بنابراین، اگر قصد دارید از طریق چاپ کاتالوگ­‌های تبلیغاتی با صرف زمان و هزینه­ای منطقی، پیشرفت قابل توجهی در کسب و کار خود ایجاد کنید، از طریق راه­‌های ارتباطی که در همین صفحه ارائه شده است، با ما تماس بگیرید.


کد مطلب: 204655

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/204655/چرا-هنوز-کسب-کار-کاتالوگ-های-چاپی-احتیاج

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir