به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۳ - ۲۱:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۲۰۴۶۵۹

چه زمانی باید از بروشور برای معرفی خدماتمان استفاده کنیم؟

گروه کسب و کار: بروشور یک روش عالی برای معرفی برند و محصولات و کسب و کار است. هر آنچه که می‌خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید می‌توانید در بروشور بگنجانید. در واقع، بروشور، خلاصه‌ای از معرفی شرکت، محصولات و خدمات است که به شیوه‌ای جذاب و خلاقانه ارائه می‌شود. حتی ممکن است اختصاصا برای دسته‌ای از محصولات یا خدمات شرکت مورد استفاده قرار بگیرد.

بروشورها انواع مختلف و ابعاد متفاوتی دارند که با توجه به نیازهای خود می‌توانید انواع آن را انتخاب کنید. بروشورهای دو‌لت، سه‌لت و حتی بیشتر، رواج زیادی دارند و در استندهای مخصوص در فروشگاه‌ها و مراکز مختلف، حتما نمونه‌های آنها را دیده‌اید.
اما در بین این همه بروشور که در طول روز دریافت می‌کنیم و جاهای مختلف می‌بینیم، چه بروشوری طراحی کنیم که نظر مخاطب را جلب کند؟ بروشور باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد که با سایر بروشورها متفاوت باشد؟
اگر علاقه دارید با دیگر اقلام چاپی آشنا شوید یا قصد آشنایی و سفارش چاپ کاتالوگ یا چاپ ست اداری یا چاپ کارت ویزیت یا هدایای تبلیغاتی مانند ساک دستی آماده را در سایت چاپ بهرنگ دارید، میتوانید از آدرس https://behrangdesign.ir/ استفاده کنید.

برای اینکه بروشوری جذاب و تاثیرگذار داشته باشید، این نکات را در طراحی و چاپ بروشور در نظر بگیرید:
۱. اهداف خود را بشناسید
برای اینکه بروشوری تاثیرگذار داشته باشید، باید بدانید که هدف از تهیه بروشور چیست. ابتدا هدف‌تان را از تهیه بروشور مشخص کنید. مثلا آیا بروشور در مورد فعالیت‌های کلی و معرفی شرکت است؟ آیا برای معرفی دسته‌ی خاصی از محصولات است؟ آیا برای اطلاع رسانی در مورد رویداد یا جشنواره‌ای خاص است؟هر اطلاعاتی که برای هر منظور نیاز دارید، جمع‌آوری کنید و در اختیار طراح بگذارید تا با توجه به حجم اطلاعات و اهدافی که در نظر دارید، طراحی مناسبی ارائه کند. هر آنچه که در بروشور می‌گنجانید با مخاطب شما رابطه مستقیمی دارد.

۲. مشتریان خود را بشناسید
از آنجایی که بروشور یک ابزار برای برقراری ارتباط با مشتری است، باید ابتدا بازار هدف و مخاطبان مورد نظرتان را بشناسید. با این روش می‌توانید توجه مخاطب هدف‌تان را جلب کنید.
مثلا اگر مخاطب هدف شما، بانوان هستند و کسب‌وکاری مرتبط با محصولات زیبایی بانوان دارید، طبیعتا باید طراحی متفاوت‌تری داشته باشید در مقایسه با کسب و کاری که با ابزارآلات ساختمانی در ارتباط است. هر چقدر بیشتر نیازهای مخاطب را بسنجید و از سلیقه آنها اطلاع داشته باشید، بروشور جذاب‌تری می‌توانید تهیه کنید.
اگر چیزی در مورد مخاطبان هدف نمی‌دانید و از سلیقه آنها اطلاعی ندارید، حتما برای این کار زمان در نظر بگیرید و تحقیق کنید. حتی می‌توانید با افراد آگاه مشورت کنید. هرگز بدون طی کردن مرحله اول و این مرحله، سراغ طراحی و چاپ بروشور نروید.
اگر نیاز دارید درمورد انواع چاپ بروشور‌، مانند چاپ بروشور تک‌لتی یا چاپ بروشور 3لتی یا طراحی بروشور یا چاپ بروشور دیجیتال و افست درتیراژ بالا اطلاعات بیشتری کسب کنید یا قصد سفارش و چاپ بروشور تبلیغاتی را داشتید به آدرس ( https://behrangdesign.ir/brochure-print ) مراجعه کنید. میتوانید با کارشناسان هم در زمان‌های اداری صحبت کرده و از آنها برای سفارش بروشور خود مشاوره رایگان بگیرید.

۳. خلاق و منحصربه‌فرد باشید
افزودن متن و عکس مناسب اولین کاری است که به ذهن هر طراحی می‌رسد.
برای اینکه منحصربه‌فرد و خاص باشید، باید فراتر از متن و عکس را در نظر بگیرید. رنگبندی مناسب یکی دیگر از المان‌هایی است که جذابیت بروشور را دوچندان می‌کند. ابعاد و برش بروشور می‌تواند تاثیر زیادی در جذب مخاطب داشته باشد.
همچنین، نحوه‌ی ارائه، نوع تا زدن و حتی ایجاد برش‌های خاص در قسمت‌هایی از بروشور، می‌تواند طرحی خلاقانه و جدید ایجاد کند که قبلا کسی آن را امتحان نکرده است. این خلاقیت باید به نحوی باشد که نام شما را در ذهن مشتری ثبت کند. این خلاقیت، به خوبی می‌تواند معرف برند شما باشد در صورتی که درست و به‌جا استفاده شود.

۴. در استفاده از فونت‌ها دقت کنید
انتخاب فونت‌های متنوع و خلاقانه، طراحی را زیباتر می‌کند ولی این نکته را در نظر داشته باشید که در استفاده از فونت‌های متنوع، زیاده روی نکنید.
بعضی از فونت‌ها برای همه، خوانا نیستند. فونت‌هایی انتخاب کنید که همه‌ اقشار به خصوص مخاطبان شما به راحتی بتوانند بخوانند. دو سه نوع فونتی که با هم هماهنگی دارند انتخاب کنید. بروشور را پر از فونت‌های متنوع نکنید چون در ظاهر نهایی بروشور تاثیر منفی دارد.
زیبایی در سادگی است. هر چیزی اگر به درستی استفاده شود خلاقانه است و اگر در استفاده از آن افراط کنید، یک بروشور عالی را به یک بروشور ناخوشایند برای مخاطب، تبدیل می‌کنید.

۵. مستقیم به اصل مطلب اشاره کنید
بروشور باید مختصر و مفید باشد. بروشور کتاب نیست. باید مطالب اصلی را بدون حاشیه رفتن، ذکر کنید.
از افزودن اطلاعات غیرضروری اجتناب کنید. هر چقدر بروشور ساده‌تر و مختصرتری داشته باشید، توجه بیشتری را جلب می‌کنید. قرار دادن اطلاعات اضافه و بیش از اندازه، ذهن مشتری را درگیر زوائد می‌کند و حتی باعث سردرگمی مخاطب می‌شود.
روی مطالبی تمرکز کنید که توجه بازار را جلب می‌کند. به نکات مهم و اساسی و ویژگی‌های خاص برند خود اشاره کنید.
در کنار شناخت بروشورها شما میتوانید از 5 رسانه چاپی دیگر هم که قدرت بالایی برای شناختن برند و خدماتتان به دیگران دارند،استفاده کنید. برای شناخت این رسانه‌ها خواندن مقاله 5 رسانه‌ چاپی که میتوانند فروش شما را چند برابر کنند!! خالی از لطف نیست.

۶. لحن ساده و قابل فهم داشته باشید
در تهیه اطلاعات لازم برای گنجاندن در بروشور، لحنی ساده و سرراست داشته باشید. از کلمات پرتکلف و سخت که برای همه اقشار قابل فهم نیست، استفاده نکنید. هر چقدر بیشتر از کلمات سخت استفاده کنید، خوانایی بروشور کمتر می‌شود. در نتیجه، زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

۷. روی شعار تبلیغاتی خود تمرکز کنید
حتما برای کسب و کار خود یک شعار تبلیغاتی در نظر گرفته‌اید. در طراحی بروشور حتما شعار تبلیغاتی خود را بگنجانید و حتی می‌توانید توضیح مختصری در مورد آن، به مخاطب ارائه کنید. شعار تبلیغاتی، هویت و هدف اصلی برند شما است. همراه با نام تجاری و لوگو، حتما شعار تبلیغاتی را اضافه کنید.

۸. به عنوان بروشور دقت کنید
مهم‌ترین بخش هر بروشور، که مخاطب را به خواندن آن دعوت می‌کند، عنوان بروشور است. در انتخاب این عنوان، دقت کنید. باید عنوانی انتخاب کنید که در عین زیبایی و رسا بودن، کاملا مشخص کند که محتوای بروشور درباره چیست. آیا معرفی شرکت است؟ معرفی محصولات است؟ ارائه آمار و ارقام است؟ یا مطالب دیگری در آن گنجانده‌اید.
هدایای تبلیغاتی همیشه جز مهم و ضروری ما برای برندینگ به حساب می‌آیند. شما میتوانید بروشور چاپ شده خود را در کنار خودکار تبلیغاتی یا سررسید یا پوشه دکمه دار یا فلش تبلیغاتی در یک ساک دستی پارچه ای که امکان سفارش آن در آدرس https://behrangdesign.ir/promotion-giftt/ می‌باشد، سفارش دهید. مطمئنا این نوع بازاریابی میتواند بازدهی تبلیغات شما را چند برابر کند.

۹. رنگ‌بندی مناسبی انتخاب کنید
انتخاب رنگبندی مناسب، تاثیر بسیار چشمگیری در جذابیت بروشور دارد. البته افراد، واکنش‌های متفاوتی نسبت‌ به رنگ‌های یکسان دارند. رنگ مناسب باعث می‌شود که یک بروشور را برای خواندن انتخاب کنید یا اینکه از خیر آن بگذرید.
اگر رنگ سازمانی خاصی دارید، می‌توانید در طراحی بروشور از آن استفاده کنید. در غیر این صورت، با توجه به محتوا، رنگبندی جذاب را انتخاب کنید.

۱۰. به کیفیت چاپ توجه کنید
چاپ بروشور یکی از مهم‌ترین مراحل تهیه آن است. بروشور را روی کاغذهای باکیفیت چاپ کنید. چاپ بروشور را به متخصصان مربوطه بسپارید و چاپخانه‌های معتبر را انتخاب کنید. چاپ بد و نامناسب، می‌تواند یک طراحی عالی را نابود کند. با کمک این نکات می‌توانید یک بروشور جذاب داشته باشید که توجه هر مخاطبی را جلب می‌کند.