به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۲۲:۲۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۲۰۵۰۶

آمادگی منطقه آزاد انزلی برای سرمایه‌گذاري

گروه اقتصادي: مدیرعامل منطقه آزاد انزلی برای جذب سرمایه گذاران حوزه گردشگری اعلام آمادگی کرد.
آمادگی منطقه آزاد انزلی برای سرمایه‌گذاري
رضا مسرور  رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در نشست مشترک با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی براین باور است که استفاده از ظرفیت های گردشگری گیلان برای درآمدزایی ارزی بسیار حائز اهمیت است. وی منطقه آزاد انزلی را پروژه ای ملی برای کشور اعلام و افزود: سابقه و فرهنگ گردشگرپذیری، دارا بودن ظرفیتهای متعدد درگردشگری طبیعی،دریایی و مذهبی در استان گیلان، درکنار بهره گیری از مزایای قانونی منطقه آزاد منجر به ثروت افزایی برای استان و درآمد ارزی از طریق افزایش میزان حضور گردشگران خارجی می شود.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه ارتباطات خود را با فعالین حوزه گردشگری گسترش می دهیم در خصوص تمایل سازمان متبوع خود برای توسعه گردشگری دریای در سواحل این منطقه اظهار کرد: بدنبال ساخت اسکله مارینا در این منطقه و جذب سرمایه گذاران بزرگ در حوزه گردشگری منطقه هستیم. وی بهره گیری از ظرفیت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را برای توسعه گردشگری منطقه ضروری ارزیابی کرد و گفت: وجود معافیت‌های مالیاتی-گمرکی و اجرای قانون کالای همراه مسافر به همراه ایجاد بازارچه صنایع دستی را می توان از جمله توانمندی‌های منطقه برای تقویت حوزه های مختلف صنعت گردشگری گیلان اعلام کرد.

رییس هیأت مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد انزلی تعامل همه جانبه را فرصتی برای توسعه استان گیلان اعلام و گفت: بستر توسعه در استان مهیا است و برای دستیابی به اهداف تعیین شده، عزم همه جانبه و همگرایی دستگاه های اجرایی بیش از پیش احساس می شود. مسرور بر اهمیت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی تأکید کرد و گفت: در منطقه آزاد انزلی ضرورت سرمایه گذاری هایی چون احداث مجموعه های اقامتی – پذیرایی ، تفریحی و پروژه های خاص گردشگری وجود دارد.

رضا علیزاده، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نیز در این دیدار خواستار استفاده از ظرفیت های بالقوه استان در منطقه آزاد شد و افزود: مهمترین دغدغه استان، تأمین معیشت و اشتغال مردم است و منطقه آزاد انزلی به عنوان قطب اقتصادی گیلان می تواند با برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از توان سایر نهادهای استان در این مسیر گامهای بلندی بردارد.

وی گردشگری دریایی را حوزه مغفول مانده گردشگری استان اعلام و افزود: با تأمین زیر ساخت ها و ایجاد اسکله های تفریحی، مارین ها و سرمایه گذاری های مناسب در زمینه گردشگری دریایی به ویژه از طریق تبادل گردشگر با کشورهای حاشیه دریای خزر می توان اقدام موثری در زمینه گسترش گردشگری دریایی، در دریای خزر انجام داد. سرپرست میراث فرهنگی گیلان تهیه بسته های سرمایه گذاری و اجرای پروژه های اولویت دار صنعت گردشگری درمنطقه آزاد انزلی را برای توسعه گردشگری استان مهم ارزیابی و اضافه کرد: باید امکانات و تسهیلات قابل ارائه به گردشگران را متناسب با نیازهای جدید گردشگری ملی و بین المللی تأمین کرد.

علیزاده خواستار ادامه عرضه محصولات صنایع دستی استان در منطقه آزاد شد و اظهار کرد: باید از ظرفیت های اقتصادی محصولات صنایع دستی استان استفاده کرد. وی در پایان تصریح کرد: می توان با انعقاد تفاهمنامه ای در خصوص تنظیم تقویم نمایشگاهی، برگزاری جشنواره های تخصصی گردشگری و تشکیل کمیته کاری مشترک، علاوه بر حمایت از فعالان این حوزه، موجبات افزایش درآمدهای ارزی استان را فراهم کرد.
مرجع : ايسنا