گروه اقتصادی: استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: به طور قطع از جمله تاثیرات کرونا، کاهش قدرت خرید مردم است و کسب و کارها باید از طریق ابتکار و نوآوری بر این مشکل غلبه کنند.
به گزارش ایلنا دکتر عبدالحسین ساسان بر ضرورت تغییر ماهیت، هویت و عملکرد بنگاهها در دوران پسا کرونا تاکید کرد و افزود: تکتک بنگاهها باید برای خودشان طرحی جدید برنامه ریزی کنند و شرایط جدیدی به وجود بیاورند. برخی ناگزیرند که خط تولید و برخی دیگر نوع خدماتشان را تغییر دهند؛ به عنوان مثال مبحث آموزش یک آسیب جدی دیده که در این خصوص آموزش های مجازی به کمک آن آمده است.وی ادامه داد: در حال حاضر در برخی کشورها فروش های مجازی و آن لاین رشد بسیاری کرده و حتی در برخی مناطق پهپادها برای خدمت رسانی به کمک آمده اند، البته این نکته نیز وجود دارد که شاید برخی از صنایع نتوانند خودشان را با این شرایط همراه کنند و طبیعی است که کسب و کارها باید خود را آماده مواجهه با شرایط پسا کرونا بکنند.استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان اضافه کرد: به طور قطع از جمله تاثیرات کرونا، کاهش قدرت خرید مردم است و کسب و کارها باید از طریق ابتکار و نو آوری براین مشکل غلبه کنند.وی بر ضرورت برنامه ریزی به منظور ورود به عصر جدید اقتصاد برای همه مشاغل تاکید کرد و گفت: به نظر می رسد که در حال حاضر بزرگترین مسئولیت اجتماعی بنگاه های بزرگ، حفظ سلامتی کارکنان و خانواده کارکنان است، اگر هر کدام از پرسنل بخواهند قرنطینه شوند، گرفتاریهای زیادی برای تولید ایجاد می کند؛ این مسئله کمی از مسئولیت اجتماعی فراتر رفته و هزینه های بنگاه داری و تولید را افزایش میدهد که اگر این کار نشود تولید به سرعت آسیب میبیند و بنگاه ها باید واقف شده باشند که میشود مصارف را کاهش داد.