به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۶ - ۱۳:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۰۳ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۲۲۸۹۲۲

دولت مردم را عصبانی نکند! ‏

دولت مردم را عصبانی نکند! ‏
گروه سیاسی: روزنامه آفتاب یزد‏ نوشت: این روزها، ‏این جا و آن جا و حتی به نقل از برخی مقامات رسمی، مطالبی می‌شنویم از حوادث تلخ گذشته، حوادث تلخی که اگر «پاسخ ‏ناگویی»، رسمِ معمول و مرسوم بسیاری از مدیران دولت و کارگزاران نشده بود، قطعا نه به وجود می‌آمد و نه به این گستردگی، ‏نام کشور را در ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی زیر تیغ تیز بدخواهان و معاندان قرار می‌داد. ‏
در همان فقره‌ی افزایش بنزین؛ مدرن‌ترین بی تدبیری‌ها به کار بسته شد! اما دم دستی‌ترین روش‌های اطلاع‌رسانی از رسانه‌ها ‏برای آگاهی بخشی به عموم آحاد جامعه از قلم افتاد. گویی، رسانه نباید و نمی‌تواند سهمی در توجیه و روشنگری افکار عمومی ‏داشته باشد! ‏پدیده‌ی دیگر، اما مشکلات ترکیبی و ازپیش قابل پیش‌بینی است؛ خودروساز یا مونتاژ کار می‌داند در تامین قطعات دچار مشکل ‏است، خودروساز از سازکار‌های سخت و پیچیده‌ی تامین ارز و انتقال ارز و خرید آن دسته از قطعاتی که باید از خارج از کشور ‏بیاید کاملاً باخبر است، اما فارغ البال مبادرت می‌ورزد به پیش فروش خودرویی که می‌داند در تامین قطعات آن همین حالا نیز دچار ‏انواع و اقسام مشکلات است چه رسد به ۳ ماه و ۶ ماه و یک سال دیگر! اما با بی‌اعتنایی کامل شروع می‌کند به پیش فروش و قبول ‏وجوه مردمی که معلوم نیست با چه خون دل خوردن‌هایی این وجوه را تامین کرده‌اند؛ چرا؟! چون «پاسخ ناگویی» را به جای ‏مسئولیت پذیری و تعهد داشتن به مردم و احترام به مشتریان از مدیرانی آموخته که با او چنین رفتاری داشته‌اند! ‏
مشکلات ترکیبی از این دست بسیار است برای نمونه، اشاره‌ای کوتاه به گرانی‌های اخیر لبنیات و اینترنت اپراتور‌های مهم کشور ‏خواهیم داشت. از وزیر گرفته تا مردم با موضعگیری و هشدار و اعتراض، از گرانی‌ها می‌گویند؛ جالب، اما عدم واکنش از سوی ‏شرکت‌های بزرگ تولید لبنیات و نیز از سوی اپراتور‌ها است، دست آخر چه می‌شود؟ گرانفروشی جریمه دارد، اما از کیسه مردم به ‏خزانه‌ی دولت! مسئله‌ای که مردم را ناراحت‌تر از همیشه با این تردید مواجه می‌کند که شاید این گران فروختن‌ها و پاسخ ناگویی‌ها از پیش هماهنگ شده است که پولی که از سفره‌ی کوچک شده‌ی ما بیرون رفته و نصیب خزانه‌ی دولت شده که دردی دوا ‏نمی‌کند و این خود، نمکی است بر زخمی که همین طور هم چرکین و نگران‌کننده شده است. ‏مشکلاتی وجود دارد که ریشه در تحریم‌ها و دشمنانگی‌های استعمارگران جهانی دارد، مشکلاتی که مزد ایستادن بر سر استقلال و ‏آرمان‌ها و شعار‌های انقلابی است؛ همان مشکلاتی که مردم بزرگوارانه تحمل می‌کنند و دم نیز نمی‌زنند، اما مشکلاتی نیز از درون ‏است، حاصل جمع نادیده انگاری و پاسخ ناگویی! این‌ها مردم را عصبانی می‌کند، بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند و دل زدگی، نتیجه، اما ‏حوادث تلخی است که با چند سطر پاسخ و دو سه دقیقه توضیح به پیشگاه ملت قابل رفع و رجوع است، اما چه می‌شود کرد که ‏برخی در ناراضی‌تراشی و پاسخ ناگویی ماهر‌تر از مدیریت بحران و مقابله با تحریم‌ها و سختی‌ها هستند! ‏دولت این روز‌ها در صف نخست پاسخ‌ناگو‌ها ایستاده است، یک روز از گشایش اقتصادی می‌گوید و روزی دیگر از فروش اوراق ‏سلفی نفت و کمی بعدتر از سر و سامان گرفتن ارز و بازار طلا و سکه و نیز از کنترل بازار مسکن و مردم ایستاده در بُهت، شاهد ‏عملی نشدگی تام و تمام تمامی وعده‌ها هستند. گویی پاسخ‌ناگویی نتیجه‌ای جز وعده‌ی بیهوده دادن و احساس شرم نکردن، بهره‌ای ‏در پی نخواهد داشت. خلاصه و مفید این که با پاسخ ناگویی مردم را عصبانی نکنید! ‏


 
برچسب ها: مسئولان مردم