به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۱۸ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۲۳۹۹۷۸

کامالا هریس، اولین زنی که معاون اول می‌شود

کامالا هریس، اولین زنی که معاون اول  می‌شود
گروه بین الملل: چند ماه بعد از آنکه رویاهای ریاست جمهوری کامالا هریس نقش بر آب شد، او توانست جایگاه محکمی به عنوان معاون اول جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیدا کند. او اولین زنی است که حالا به این جایگاه می‌رسد و دومین فرد قدرتمند آمریکا می‌شود.یک سال پیش، کامالا هریس که سناتور کالیفرنیا بود به دنبال عملکرد موفقی که در مناظره‌های اولیه حزب داشت در جلوی صف طولانی نامزدهایی قرار گرفت که وارد رقابت انتخابات می‌شدند. او در مناظره‌ها مواضع جو بایدن درباره مسائل نژادی را زیر سؤال می‌برد. اما در اواخر سال ۲۰۱۹ فعالیت‌های انتخاباتی کامالا هریس کاملاً متوقف شده بود.کامالا هریس ۵۵ ساله، شانه به شانه  بایدن و به عنوان معاون اول او در مناظره‌ای پر مخاطب در برابر مارک پنس، معاون اول  ترامپ قرار گرفت.
کامالا هریس کیست؟
کامالا هریس، نماینده حزب دموکرات از کالیفرنیا، متولد اوکلند در این ایالت است. پدر و مادرش هر دو مهاجر بودند. مادرش متولد هند و پدرش متولد جامائیکا بود.بعد از جدایی پدر و مادرش، کامالا بیشتر با مادرش، زنی هندو به نام شیامالا گوپالان که محقق پزشکی در زمینه سرطان و فعال اجتماعی بود زندگی می‌کرد.او در فضایی که میراث هندی خانواده در آن پر رنگ بود رشد کرد و بارها همراه مادرش به هندوستان سفر کرد. اما خانم هریس می‌گوید مادرش به فضای فرهنگی سیاه پوستان اوکلند هم بسیار نزدیک شد و خودش و دو دخترش -کامالا و مایا- را وارد این فضای فرهنگی کرد.
کامالا هریس در کتاب بیوگرافی‌اش به نام "حقیقت‌هایی که در خود نگه می‌داریم" می‌نویسد:" مادر من کاملاً متوجه بود که دارد دو دختر سیاه پوست بزرگ می‌کند. او آگاه بود که ایالات متحده، کشور دومش، من و مایا را سیاه پوست می‌بیند. او تمام قوایش را به کار گرفت تا مطمئن شود ما زنان سیاه پوست قوی و با اعتماد به نفسی بار بیاییم."سناتور هریس در کودکی زمان کوتاهی را هم در کانادا گذراند. در این دوره مادرشان، خانم گوپالان هریس در دانشگاه مک گیل تدریس می‌کرد. در این دوران خانم هریس و خواهر کوچکش به مدت پنج سال در مونترال به مدرسه رفتند.
او در آمریکا به کالج رفت و بعد چهار سال در دانشگاه هاوارد، که همواره شاخص‌ترین دانشگاه برای سیاه پوستان بوده است تحصیل کرد. به قول خودش این دوران از تاثیرگذار ترین دوره‌های زندگی‌اش بوده است.خانم هریس می‌گوید همیشه نسبت به هویتش اعتماد به نفس داشته است و خودش را "یک آمریکایی" می‌داند.در سال ۲۰۱۹ در مصاحبه‌ای با واشنگتن پست گفت: سیاستمداران نباید به خاطر رنگ پوست یا ریشه‌های خانوادگی‌شان در چهارچوب‌های از پیش تعریف شده محدود شوند": حرف اصلی‌ام این بود: من همین هستم که هستم و خیلی هم با آنچه هستم راحتم. اگر آنچه من هستم برای شما مشکلی دارد، باید خودتان با آن کنار بیایید."در سال ۲۰۱۴، خانم سناتور هریس با قاضی داگ ایمهوف - که حالا در در فعالیت‌های انتخاباتی همکارش است- ازدواج کرد و مادر خوانده دو فرزند او شد.بعد از چهار سال تحصیل در هاوارد، خانم هریس برای دریافت مدرک حقوق به دانشگاه هستینگز کالیفرنیا رفت و در دفتر دادگستری منطقه آلامدا مشغول به کار شد.
او بعد از مدتی نماینده قانونی منطقه و بعد در سال ۲۰۰۳ دادستان عالی سانفرانسیسکو شد. او اولین زن و اولین فرد سیاه پوستی بود که به عنوان دادستان کل کالیفرنیا خدمت می‌کرد. این بالاترین مقام حقوقی و اجرای قانون در پرجمعیت ترین ایالت درآمریکا است.در طول نزدیک به دو دوره دادستانی کل، به عنوان یکی از ستارگان آینده حزب دموکرات شهرت یافت. در سال ۲۰۱۷ با تکیه بر این سابقه کاری و شهرت حاصل از آن، فرصت را مناسب دید و به عنوان سناتور جدید و تازه کار ایالت کالیفرنیا وارد انتخابات شد.بعد از انتخابش برای نمایندگی درسنا، سابقه دادستانی به کمکش آمد. او به خاطر سؤال‌هایی که در جلسه سنا از برت کاوانا نامزد دیوان عالی و ویلیام بار دادستان کل مطرح کرد، بین نمایندگان رادیکال‌تر محبوبیت پیدا کرد.
وقتی کامالا هریس در اوایل سال گذشته فعالیت‌های انتخاباتی‌اش را به شکل رسمی در اوکلند کالیفرنیا با حضور ۲۰ هزار نفر از هوادارانش آغاز کرد، با استقبال زیادی مواجه شد. اما او موفق نشد برنامه شفاف و مشخصی معرفی کند و وقتی سؤال‌هایی درباره سیاست‌های کلی و حساس از جمله خدمات درمانی از او پرسیده می‌شد، جواب‌هایش واضح و قانع کننده نبود.
او نتوانست از نقاط قوتش به خوبی در مسیر موفقیت استفاده کند. هرچند در مناظره‌های انتخاباتی به کمک مهارت‌هایی که در دوران دادستانی کسب کرده بود توانست  بایدن را مورد حمله قرار بدهد، اما در نهایت موفق نشد.خانم هریس، نماینده حزب دموکرات از کالیفرنیا و با سابقه کاری در حقوق و اجرای قانون، سعی کرد روی مرز باریک بین دموکرات‌های پیشرو و شاخه میانه‌روتر حزب حرکت کند تا دل هر دو گروه را به دست بیاورد اما در عمل برای هیچکدام از طرف‌ها جذاب به نظر نرسید. خانم هریس در دسامبر ۲۰۱۹ و قبل از اولین رقابت داخلی حزب دموکرات که در اوایل سال ۲۰۲۰ در آیووا برگزار می‌شد، از رقابت کنار کشید.در ماه مارس خانم هریس، از نامزدی معاون اول سابق جو بایدن حمایت کرد و گفت:" هر آنچه در توانم باشد انجام می‌دهم تا او رئیس جمهوری بعدی ایالات متحده باشد."او با قدرت تمام در مناظره معاون‌های اول، در برابر مایک پنس ظاهر شد. مناظره‌ای که در آن طرفین جواب‌های کوبنده‌ای در پاسخ به موضوعات مطرح شده دادند.
وقتی با گفتن:"  معاون اول، من هنوز دارم صحبت می‌کنم " به  پنس یاد آوری می‌کرد که میان کلامش وارد نشود، در فضای مجازی و به نظر بسیاری مصرانه‌ترین اقدام زنی سیاه پوست در مناظره معاون اول رییس جمهوری برای شنیده شدن بود.


 
برچسب ها: كامالا هریس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها