به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۲۴۰۸۵
اینگونه نیست که به دنبال انتصاب باشم

بنا: برگشتم، چون دیدم به حضورم نیاز است

گروه ورزشی: سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران می‌گوید که چون احساس کرده به حضورش نیاز بوده بار دیگر به تیم ملی کشتی بازگشته است.
بنا: برگشتم، چون دیدم به حضورم نیاز است
محمد بنا درباره بازگشتش به تیم ملی کشتی فرنگی عنوان کرد: شب گذشته جلسه‌ای با رسول خادم برگزار و پس از آن صحبت‌ها احساس کردم شرایط به گونه‌ای است که به من احتیاج دارند و نیاز است تا به کشتی فرنگی بازگردم. وی در پاسخ به این سوال که با وجود انتخاب حسن بابک به عنوان مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی و با توجه به مشکلات گذشته آیا حاضر به همکاری با او هست، عنوان کرد: بابک قبلا هم در کنار من بوده و ما با هم کار کرده‌ایم. او انسان بزرگی است و من برای او احترام زیادی قائلم. 

آقای خاص کشتی فرنگی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تکلیف ناصر نوربخش چه می‌شود خاطرنشان کرد: هر کسی برای خودش بزرگ است و هرکه دوست داشته باشد می‌تواند کار کند و مفید باشد. کادر فنی‌ام را هنوز انتخاب نکرده‌ام و تنها صحبت‌هایی با سرپرست فدراسیون کشتی انجام دادم تا کادرفنی‌ام را خودم انتخاب کنم. در همه جای دنیا روال این است که انتخاب کادر فنی تیم‌های ملی برعهده سرمربی تیم است.

بنا افزود: ایرج اسفندیاری‌فر، رسول جزینی و حسام‌الدین جعفری از جمله نفراتی هستند که مدنظر من قرار دارند و احتمالا بار دیگر با آنها همکاری خواهم کرد. در ارتباط با نوربخش هم باید بگویم گویا او می‌خواهد مستقل کار کند. نوربخش گفته می‌خواهد مستقل باشد هرچند من مشکلی ندارم و هر کسی که مشکل دارد باید آن را برطرف کند. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا از وجود هاشم‌زاده در کادر فنی استفاده خواهید کرد، گفت: هاشم‌زاده پیش از این به عنوان مربی تیم جوانان انتخاب شده و برای تیم بزرگسالان در جلسات آینده با تشخیص خودم کادر را انتخاب خواهم کرد.

بنا در خصوص استفاده از برخی از کشتی‌گیران در اوزان بالاتر به تسنیم گفت: بسیاری از مسائل در روزهای آینده مشخص می‌شود. تازه امروز بازگشتم به کشتی فرنگی قطعی شده و از اینکه پس از مدت‌ها به کشتی فرنگی بازمی‌گردم بسیار خوشحالم. بعد از حدود یک سال قرار است بچه‌ها به اردوها برگردند و ما 23 آذرماه به نخستین اردوی خود می‌رویم و دور هم جمع می‌شویم ولی آنچه مشخص است این است که سال سختی را در پیش داریم و برای اینکه در مسابقات جهانی موفق باشیم باید خیلی بیشتر از گذشته تلاش انجام دهیم.

بهترین مربی جهان در سال 2010 و 2011 ادامه داد: باید شرایطی را فراهم کنیم و برای اینکه حداقل بتوانیم موفقیت‌های گذشته را تکرار کنیم باید بیشتر تلاش کنیم. کشتی فرنگی ایران از همه کشورهای دنیا سرتر است و تنها کمی به آرامش، روحیه، دقت‌نظر و نگاه مثبت وزارت ورزش نیاز دارد. به اعتقاد من فوتبال ورزش اول بوده و اصلا کشتی ورزش اول نیست اما آیا کشتی ورزش ملی ما به حساب می‌آید یا خیر؟ به همین دلیل باید نگاه ویژه‌ای به آن داشت تا در مسابقات جهانی 2014 نیز بتوانیم مدعی باشیم. نزدیکی این مسابقات با بازی‌های آسیایی کار را کمی سخت می‌کند اما امیدوارم در هر 2 پیکار پیروز و پرمدال باشیم.

بنا در پاسخ به این سوال که گفته‌اید قصد دارید در بازی‌های آسیایی 5 یا 6 مدال بگیرید عنوان کرد: اینگونه نیست، مگر می‌شود تمامی مدال‌ها به ما برسد و حتما یک مدال باقیمانده نیز از آن عراق خواهد شد! اکنون کشورهای آسیایی بسیار پیشرفت کرده‌اند اما این به معنای آن نیست که ما نتوانیم صاحب مدال طلا شویم. در بازی‌های آسیایی تلاش برای کسب طلا باید بسیار زیاد باشد. تا می‌توانیم تلاش می‌کنیم تا مدعی باشیم و برای طلا نیز می‌جنگیم. ما در اوزان 60،66،84،96 و 120 کیلوگرم شانس زیادی داریم تا برای کسب مدال طلا بجنگیم اما در وزن 55 و 74 کیلوگرم کار کمی سخت است و شاید باید بگویم با نگاه کمتری به مدال‌های این 2 وزن نگاه می‌کنیم.

وی افزود: سعید عبدولی در وزن 74 کیلو به میدان نمی‌رود و او از نظر من همچنان کشتی‌گیر وزن 66 کیلوگرم است. نوروزی نیز گفته قصد دارد به 66 کیلو بیاید و باید در ارتباط با اوزان پس از برپایی اردوی جدید تصمیم نهایی را بگیرد. برخی از کشتی‌گیران به اوزان بالا می‌روند و برخی نیز به اوزان پایین می‌آیند اما اکنون تصمیم نهایی را نمی‌گیریم. جدا از آن سال آینده شاید اوزان کشتی‌گیران نیز تغییر کند و مجبور شویم براساس آن نفراتمان را انتخاب کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی‌فرنگی کشورمان در پاسخ به این سوال که فرآیند انتخابی تیم ملی نیز از این پس اجرا می‌شود، به  گفت: در ارتباط با مسابقات انتخابی با خادم صحبت کردم و اینکه گفته شده بود مسابقات انتخاباتی را برگزار نمی‌کنم درست نیست. مشکلی با برگزاری فرآیند انتخابی ندارم و این فرآیند انجام می‌شود ولی باید در جلسه شورای فنی با حضور خادم و اعضای فنی صحبت کنم اما در مجموع انتخابی را داریم و اینگونه نیست که به دنبال انتصاب باشم. هرچند همیشه استثنایی بوده و باید بنا به شرایط موجود تصمیمات اتخاذ شود.