چگونه چک خود را در سامانه صیاد ثبت کنیم؟
20 دی 1399 ساعت 9:56
گروه اقتصادی: طبق اعلام بانک مرکزی، صادرکنندگان و دریافت کنندگان چک از امروز میتوانند به صورت اختیاری فرایندهای ثبت، تائید و انتقال چک را در سامانه صیاد از طریق برنامکهای موبایلی مورد تایید بانک مرکزی انجام دهند. در این زمینه لازم است تا صادرکنندگان و دریافت کنندگان چک بدانند که چگونه میتوانند چک را در این سامانه ثبت کنند. به گزارش ایسنا، در راستای اجرای تدریجی ضوابط قانون جدید چک که از ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۹۷ به تصویب رسید، یکی از ملزومات این قانون جدید ثبت فرآیندهای تایید و نقل و انتقال چک در سامانه صیاد است تا تمام روند صدور و وصول چک در این سامانه ثبت و بر شفافیت این فرآیند افزوده شود.پیش از این مقرر شده بود تا در آذر ماه امکان ثبت چک در سامانه صیاد فراهم شود اما به دلیل آماده نبودن آن و عدم فرهنگسازی تا پایان سال به تعویق افتاد اما در این زمینه بانک مرکزی اعلام کرد که از امروز ثبت اختیاری چک در این سامانه فعال میشود.براین اساس تمام صادرکنندگان چک میتوانند با مراجعه به برنامکهای کاربردی موبایلی (که اسامی آنها در تارنمای شرکت شبکه الکترونیک پرداخت کارت (شاپرک) و همچنین از طریق درگاههای نوین بانکها و موسسات اعتباری (اینترنت بانک و همراه بانک) منتشر میشود)، اطلاعات چکهایی که قصد صدور آن را دارند، در سامانه صیاد ثبت کنند.علاوه براین، دریافتکنندگان چک نیز در صورت ثبت چک از سوی صادرکننده آن، امکان استعلام چک ثبت شده به نفع خود را از طریق برنامکهای موبایلی داشته و پس از حصول اطمینان از تطبیق اطلاعات مندرج در فیزیک چک با اطلاعات ثبت شده در سامانه صیاد، میتوانند اطلاعات چک را تائید یا رد کنند.
کد مطلب: 250213