کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران

13 بهمن 1399 ساعت 17:18


گروه سیاسی: وزیر خارجه آمریکا، هشدار داد که اگر ایران به برداشتن محدودیت‌های توافق هسته‌ای ادامه دهد "تنها چند هفته" با تولید مواد لازم برای ساخت یک سلاح هسته‌ای فاصله خواهد داشت.
آنتونی بلینکن در مصاحبه با شبکه ‌آمریکایی ان‌بی‌سی گفت که در حالت فعلی ایران در عرض چند ماه قادر خواهد بود مواد لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای را تولید کند. بلینکن پیش از این هم گفته بودکه زمان دسترسی ایران به مواد لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای که با اجرای برجام به یک سال می‌رسید، در شرایط فعلی به سه یا چهار ماه کاهش پیدا کرده است.
ایران که هرگونه اتهام تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای را رد می‌کند، خواهان بازگشت بی‌قید و شرط آمریکا به توافق هسته‌ای و برداشتن تمام تحریم‌هایی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا بعد از خروج از برجام وضع کرد.اما دولت جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا، از ایران می‌خواهد به طور کامل به تعهداتش در برجام بازگردد تا آمریکا دوباره وارد این توافق شود.
وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با ان‌بی‌سی شرط بازگشت به توافق هسته‌ای ایران را تکرار کرد و گفت در صورت برگشتن به برجام، با شرکا و متحدان ایالات متحده برای رسیدن به توافقی "طولانی‌تر و قوی‌تر" درباره مسائل دیگر مربوط به ایران همکاری خواهد کرد.دولت  بایدن پیشتر گفته بود که منظور از مسائل دیگر برنامه موشکی بالستیک ایران و نقش "مخرب" جمهوری اسلامی در منطقه است.


کد مطلب: 254334

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/254334/هشدار-آمریکا-درباره-برنامه-هسته-ای-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir