گروه فرهنگی: یک هنرمند پیشکسوت عرصه صنایع دستی درباره وضعیت موزه نقاشی پشت شیشه خاطرنشان کرد: این موزه تا اندازهای از ماهیت اصلی خود دور شده است؛ زمانی که یک موزه به یک کارگاه آموزشی تبدیل میشود از روند عادی خود خارج شده و جنبه دیگری پیدا میکند.
امیر رحیمی، هنرمند صنایع دستی که ۴۵ سال است در عرصه نقاشی پشت شیشه فعالیت میکند درباره وضعیت تولید و فروش این حوزه بهویژه در روزگار کرونا، اظهار کرد: با توجه به اینکه ما به صورت خانوادگی سالها در این عرصه فعال بودیم، به صورت سفارشی کار میکنیم و به همین دلیل هم در روزگار کرونا با مشکل زیادی مواجه نشدیم. هر چند که تهیه مواد اولیه مشکل شده است و با توجه به اینکه وسایل نقاشی اساسا از خارج از کشور تهیه میشوند، گرانتر شدهاند.
او با بیان اینکه صنایع دستی هنری است که نیاز به عشق و زمان دارد، ادامه داد: باید البته این نکته را در نظر داشت که برخی از همکاران ما در روزگار کرونا به دلیل مشکلات اقتصادی دچار مشکلات زیادی شدند. این هنرمند پیشکسوت عرصه صنایع دستی همچنین درباره وضعیت هنر نقاشی پشت شیشه اظهار کرد: وضعیت این رشته تنها در چند سال و حدود سالهای ۹۰ در شرایط خوبی قرار داشت. هماکنون اما چندان در شرایط مطلوبی قرار ندارد.
او درباره موزه نقاشی پشت شیشه خاطرنشان کرد: این موزه از ماهیت اصلی خود تا اندازهای دور شده است؛ چراکه موزه باید کار خودش را انجام دهد و تبلیغات کند و زمانی که یک موزه به یک کارگاه آموزشی تبدیل میشود، از روند عادی خود خارج شده و جنبه دیگری پیدا میکند.