به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۱۰:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۲۷۵۰۴۶

رشد۱۳درصدی اهدای خون دردو ماهه اول۱۴۰۰

رشد۱۳درصدی اهدای خون دردو ماهه اول۱۴۰۰
گروه جامعه: سخنگوی سازمان انتقال خون کشور از رشد ۱۳ درصدی اهدای خون در دو ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت بالغ بر ۱۵.۵ درصد کل خون اهدایی در کشور سهم مردم استان تهران بوده است.دکتر بشیر حاجی بیگی  از رشد ۱۳ درصدی اهدای خون در دو ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: بیشترین میزان رشد اهدای خون در کشور در دو ماه اول سال ۱۴۰۰ مربوط به استان‌های قزوین، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی بوده است.
 
وی  درباره شاخص اهدای خون بانوان در دو ماهه اول سال ۱۴۰۰، گفت: رشد اهدای خون بانوان را در استان‌های لرستان و سمنان در دو ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال قبل شاهد بودیم. به طوری که در استان لرستان ۱.۵ درصد و در استان سمنان ۰.۵ درصد شاهد رشد اهدای خون بانوان بوده‌ایم. در عین حال در دو ماهه اول سال ۱۴۰۰ بانوان لرستان با ۹ درصد، سیستان و بلوچستان با ۷.۳ درصد و خراسان جنوبی با ۷ درصد بیشترین میزان شاخص اهدای خون را در کشور داشته‌اند.

حاجی بیگی ادامه داد: در عین حال در دو ماهه اول سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۴۰۰۳۵۴ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد ۳۲۰۳۷۵ واحد خون اهدا شده است.وی گفت: در دو ماهه اول سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۵۶۲۱۴۴ واحد خون و فرآورده‌های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما در بین مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۵ درصد رشد را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در دو ماهه اول سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۵.۵ درصد کل خون اهدایی در کشور سهم مردم استان تهران بوده است، گفت: بر این اساس بیشترین میزان اهدای خون در کشور در دو ماهه اول سال ۱۴۰۰ مربوط به استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی بوده است. به طوری که ۳۰ درصد خون‌های اهدایی در کشور مربوط به این سه استان بوده است.
برچسب ها: اهدای خون
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها