سردار حمیدی گفت: شرایط کرونایی نشان داد تردد خودروها چقدر میتواند متفاوت باشد و محدودیتهایی که اعمال شد، مشخص کرد اگر ترددهای شناور وجود نداشته باشد، شهر از انضباط بیشتری برخوردار است.
وی تاکید کرد: عمدتاً توجه ما در این قرن به افزایش خودروها بوده است و ماحصل این نگاه آلودگی هواست و اگر این وضع ادامه یابد، دچار مشکل میشویم.
رئیس پلیس راهور فاتب بیان داشت: در ۱۰ سال گذشته مثلاً در سال ۱۳۸۹ ما ۱۰۵۲ کشته در تصادفات درونشهری کشور داشتیم که سهم شهر تهران ۴/۵ درصد بوده است. این آمار به مرور کاهش پیدا کرد و در سال گذشته به ۳/۵ درصد رسید. علیرغم افزایش جمعیت و خودروها، شاهد هستیم که تصادفات در سال گذشته کاهش داشته است.
مقام ارشد انتظامی تهران خاطرنشان کرد: اولین کاری که در راستای بهبود اوضاع باید صورت پذیرد، اصلاح نگاه مدیران و کارشناسان است و اگر بخواهیم شهر را به همین صورت به خودروها واگذار کنیم، امکانپذیر نیست.
وی افزود: چقدر میخواهیم کمربندی و تونل و راه بسازیم؟ اگر بخواهیم انضباط در ترافیک باشد و اگر بخواهیم تصادفات را کاهش دهیم، شهر را از نگاه خودرومحوری باید به سمت انسانمحوری ببریم و پیادهراههایی بسازیم که شهروندان بتوانند در کنار منزل خود از آن استفاده کنند. همچنین باید به مسیرهای دوچرخه بیشتر توجه داشته باشیم و سیستم حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم.