کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ریزش مشتریان رستوران‌ ها به علت گرانی

فارس , 28 خرداد 1400 ساعت 17:21


گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تهران با اشاره به گرانی مواد اولیه مانند برنج، گوشت و روغن گفت: گرانی‌ ها موجب ریزش مشتریان شده است، لذا با کاهش درآمد توان پرداخت مالیات را نداریم.
علی اصغر میرابراهیمی گفت: پس از اتمام تعطیلی‌های تعیین شده از سوی ستاد ملی کرونا و بازگشایی واحدهای صنفی رستوران‌ ها در آخرین روزهای اردیبهشت، بیش از یک ماه از آغاز فعالیت واحدهای صنفی می‌گذرد، اما علیرغم بازگشایی واحدهای صنفی تعداد مشتریان به علت گرانی ریزش کرده است.

وی با بیان اینکه قیمت کالاهای اساسی و به عبارتی مواد اولیه تولید انواع غذاها از جمله مرغ، گوشت، برنج و روغن گران است، گفت: براین اساس قیمت تمام شده محصول تولیدی رستوران‌ها نیز افزایش یافته است.رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تهران با اشاره به تعطیلی یک ساله این صنف بعد از کرونا از اسفند 98 تا اواخر سال 99، گفت: طی یک و نیم سالی که کشور درگیر ویروس کرونا شده است، رستوران ها و سلف سرویس ها برای فعالیت صنفی دچار محدودیت فراوانی بودند، بطوری که این واحدها اغلب اجازه فعالیت صنفی نداشتند، لذا تعداد زیادی از واحدهای صنفی به دلیل ضرر و زیان‌های شدید مالی دچار ورشکستگی شدند.

وی بیان داشت: براین اساس بیش از 70 واحد صنفی از اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تهران جدا و پروانه های خود را باطل کردند.میرابراهیمی با اشاره به لزوم ارائه اظهارنامه های مالیاتی تا 15 تیرماه بیان داشت: با توجه به تعطیلی مکرر در اثر کرونا و ریزش مشتریان از کجا و با چه درآمدی مالیات بپردازیم؟ سازمان امور مالیاتی به وضعیت کسب و کار رستوران ها در یک سال و نیم گذشته آگاه است و می‌داند که درآمد این بخش از اصناف به شدت کاهش یافته و برخی نیز ورشکسته شده‌اند.

وی با انتقاد از اینکه دولت شرایط اصنافی را که به علت کرونا درآمد خود را از دست داده اند، درک نمی‌کند، گفت: دولت به جای فشار به اصناف، باید جلوی فرارهای مالیاتی را بگیرد و اجازه ندهد، برخی با درآمدهای هنگفت از پرداخت مالیات فرار کنند.


کد مطلب: 278442

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/278442/ریزش-مشتریان-رستوران-علت-گرانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir