کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دفاع آمریکا از حملات به پایگاه‌های حامیان ایران

8 تير 1400 ساعت 10:44


گروه بین الملل:   وزیر خارجه آمریکا از حملات به مواضع نیروهای مورد حمایت ایران در عراق و سوریه حمایت کرد و آن را مناسب و ضروری خواند.آنتونی بلینکن گفت که این حملات پیام روشن بازدارنده‌ای داشته است.
وی حمله هوایی به مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه و عراق را یک اقدام دفاعی نامید. بلینکن گفت هدف از این اقدام ارسال "پیامی روشن" به آن‌هایی بوده که بارها به مواضع ما در عراق حمله کرده‌اند. بلینکن گفت: «من امیدوارم که پیامی که توسط این حملات ارسال شد گوش شنوایی بیابد و مانع از تکرار چنین حملاتی در آینده شود.» بلینکن از یک "پیام قوی" سخن گفته است.بلینکن در پاسخ به پرسش یک خبرنگار که پرسیده بود آیا آمریکا ایران را مسئول حملات به مواضع خود می‌داند، گفته بود: «شماری از گروه‌هایی که در حملات اخیر نقش داشتند، شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران هستند.»وزیر امور خارجه آمریکا همچنین تاکید کرده است که دستور این حملات مستقیما توسط جو بایدن صادر شده است.
بر اساس اطلاعاتی که وزارت دفاع آمریکا منتشر کرده سه تاسیسات نظامی متعلق به نیروهای مورد پشتیبانی ایران در عراق و سوریه، بامداد روز دوشنبه  هدف قرار گرفته‌اند.
گفته می‌شود که دو تاسیسات نظامی در خاک سوریه واقع بودند و تاسیسات دیگر در خاک عراق قرار داشته است.در سال جاری مواضع و نیروهای آمریکایی بیش از ۴۰ بار هدف حملات نیروهای شبه‌نظامی مورد پشتیبانی ایران قرار گرفته‌اند. این حملات از جمله شامل حملات موشکی و پهپادی می‌شود.پنتاگون همچنین اعلام کرده است که یک انبار تسلحیاتی و یک مرکز عملیاتی متعلق به حشد الشعبی را نیز منهدم کرده است.گفته می‌شود شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران از این مرکز برای حملات پهپادی علیه نیروها و مواضع آمریکا در عراق بهره می‌گرفتند.
این دومین باری است که آمریکا در دوره زمامداری جو بایدن اقدام به حمله به مواضع نیروهای مورد پشتیبانی ایران در سوریه و عراق می‌کند.بار نخست در ماه فوریه، جنگنده‌های آمریکایی مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه را هدف حملات خود قرار داده بودند.
این در حالی است که یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی نظامی عراق با محکوم کردن حمله نیروهای آمریکایی، آن را "نقض آشکار و غیرقابل قول حاکمیت عراق" دانسته است.
كتائب سيد الشهدا از گروه‌های شبه نظامی نزدیک به ايران در عراق كه چهار عضو خود را در این حملات از دست داده، تهديد كرده كه از اين پس هواپيماهاى ارتش آمريكا بر فراز عراق مى‌توانند هدف قرار بگيرند.آمریکا می‌گوید که این حملات  به تلافی حملات سه پهپهاد انتحارى به چند ساختمان در نزديكى كنسولگرى آمريكا در اربيل بوده است.




 


کد مطلب: 280333

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/280333/دفاع-آمریکا-حملات-پایگاه-های-حامیان-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir