کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمله به نیروهای آمریکا تهدیدی جدی است

18 تير 1400 ساعت 14:30


گروه بین الملل: وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای نگرانی عمیق خود را از رشته حملات اخیر به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه اعلام کرد. سخنگوی پنتاگون این حملات را "تهدیدی جدی" خواند.
پنتاگون  نگرانی عمیق خود را از رشته حملات روزهای اخیر علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه اعلام کرد.
دیپلمات‌ها و نیروهای نظامی آمریکایی در عراق و سوریه تنها در روز چهارشنبه هدف حمله سه موشک و حملات پهپادی قرار گرفتند. همچنین حداقل ۱۴ موشک به دو پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق شلیک شد.با آنکه هیچ گروهی مسئولیت این حملات را به طور مستقیم بر عهده نگرفته است اما تحلیلگران معتقدند این حملات بخشی از کمپین شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران علیه نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و سوریه است.جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: «آنها از سلاح‌های کشنده استفاده می‌کنند. من نمی‌دانم شما چطور می‌توانید نام این را چیزی غیر از یک تهدید جدی بگذارید.»جان کربی در پاسخ به پرسشی در خصوص حملات به تاسیسات و نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه گفت، بدیهی است که عمیقا نگرانیم. ما امنیت و سلامت نیروهای خود در خارج از کشور را بسیار جدی می‌گیریم و شما دیده‌اید که وقتی امنیت و سلامت نیروها به خطر افتاده است، به طور مناسب دست به اقدامی تلافی جویانه زده‌ایم.
سخنگوی پنتاگون اضافه کرد، بنابراین واضح است که ما این مسئله را با نگرانی شدید زیر نظر داریم. همانطور که دیدید همین چند روز پیش دو پرسنل ما به طور سطحی زخمی شدند. بنابراین چیزی نیست که ما هرگز از آن غافل شویم.جان کربی تصریح کرد، آنها در این حملات از سلاح های مرگبار استفاده می‌کنند. نمی‌دانم چه می‌توان گفت جز این که این تهدیدی جدی است.
شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق پس از حمله ماه گذشته نیروی هوایی آمریکا به مرز عراق و سوریه که در جریان آن چهار عضو این گروه‌ها کشته شدند، اعلام کردند که انتقام خواهند گرفت.

 


کد مطلب: 281684

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/281684/حمله-نیروهای-آمریکا-تهدیدی-جدی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir