به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۶ - ۱۳:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۸ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۲۸۱۷۱۳

هیوندای در صدد رقابت با فورد فیستا برخواست

هیوندای در صدد رقابت با فورد فیستا برخواست
گروه اقتصادی: هیوندای سرمایه‌گذاری گسترده بر خودرو‌های اسپرت دارد و امکانات سری N را برای مدل‌های مختلف، مثل ولوستر، i ۲۰ و i ۳۰ ارائه کرده است. هیوندای N از سال ۲۰۱۶ فعالیت می‌کند و احتمالاً برای کراس‌اور‌های اسپرت مثل توسان هم، محصول ویژه ارائه خواهد کرد. اکنون این اتومبیل الکتریکی امکانات بسیار خوبی را دریافت کرده و دارای نوعی فناوری است که معمولاً برای اتومبیل‌های اسپرت اختصاص دارد.
 
i۲۰ N دارای توربو چهار، محرک چرخ جلو و شش سرعته دستی است که تا ۲۰۱ اسب بخار و ۲۰۷ پوند فوت گشتاور تولید می کند، این رقم برای صفر تا 100 کیلومتر در ساعت برای ۶.۲ ثانیه کافی است. هیوندای i۲۰ با تیم N طی سال‌های اخیر، فروش بسیار خوبی در اروپا داشته و افتخارات مهمی در مسابقات رالی جهانی (WRC) کسب کرده است.

i۲۰ اکنون دارای یک اسپویلر عقب و پخش کننده عقب است که حضور آن در جاده نسبت به سن سالم Fiesta ST بسیار بیشتر است.  در i۲۰ N مدل ۲۰۲۱، رینگ‌های ۱۸ اینچ آلومینیوم و اسپویلر بزرگ در انتهای سقف وجود دارد تا متفاوت از مدل استاندارد جلوه کند. در سپر جلو، سپر اختصاصی، ورودی هوای بزرگ و جلوپنجره سیاه با حرف N استفاده شده است.در این خودرو هاچ بک تنظیمات تقریباً گیج کننده‌ای برای انتخاب وجود دارد: حالت‌های کنترل موتور، فرمان، همسان سازی دور، ESC و اگزوز که هر یک از آن‌ها دارای سطح معمولی و ورزشی هستند. این نکته گفتنی است که اکنون با وجود اضافه شدن تجهیزات، اما تفاوت ظاهری چندانی بین i ۲۰ N و i ۳۰ N وجود ندارد.

در فضای داخلی هم، چرم سیاه، فرمان اسپرت، پدال‌های فلزی، صندلی‌های اسپرت با پوشش سخت و پنل دیجیتال پیشت فرمان، همراه دسته دنده اختصاصی، ادوات ویژه i۲۰ N هستند. قابلیت انتخاب حالت رانندگی، ماژول‌های سوار شده روی بدنه و طیف وسیعی از گزینه‌های کمک رانندگی از گزینه‌های این اتومبیل محسوب می‌شوند.
هیوندای قصد دارد تا خودروی i۲۰ خود را برای رقابت با خودرو‌هایی مانند فورد فیستا ST، فولکس واگن پولوی GTI و تویوتا یاریس GRNM آماده سازد.
برچسب ها: صنعت خودرو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها