به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۵ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۲۸۶۵۹۲

دعوت آمریکا از رئیسی برای مذاکره برجامی

دعوت آمریکا از رئیسی برای مذاکره برجامی
گروه سیاسی: پس از آنکه ابراهیم رئیسی گفت دولتش از دیپلماسی برای رفع تحریم‌ها استقبال می‌کند، دولت آمریکا رئیس جمهور جدید ایران را به ادامه مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای دعوت کرد.
وزیر خارجه بریتانیا هم گفت: در برای مذاکره با ایران "نیمه باز" است، اما باید اقدامات به گفته او بی‌ثبات‌کننده منطقه از طرف ایران متوقف شود.
سفارت ایران در لندن در پاسخ به دومینیک راب گفته: "باب دیپلماسی بر اساس احترام متقابل و در شرایط برابر باز است."
ابراهیم رئیسی در حالی کار خود را به عنوان رئیس جمهور آغاز می‌کند چند رویداد امنیتی خطر درگیری مستقیم ایران و اسرائیل را بالا برده و شش دور مذاکره برای احیای برجام هم بی نتیجه مانده است. حسن روحانی در پایان کار دولتش گفت می‌توانست تحریم‌ها را بردارد "اما نگذاشتند".
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: از نظر جو بایدن این به نفع آمریکا است که مسیر دیپلماتیک ادامه یابد، چرا که به رغم نگرانی‌های آمریکا از اقدامات دیگر ایران، مهم است که بتوان بر برنامه هسته‌ای این کشور نظارت کرد. ساکی در عین حال گفته که فرصت برای همیشگی نیست.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم روز پنجشنبه گفت:‌ ''پیام ما به رئیس جمهور رئیسی همان پیامی است که برای روسای جمهور قبلی ایران داشتیم. آمریکا از منافع ملی خود و متحدانش دفاع خواهد کرد. امیدواریم ایران از فرصت پیش آمده برای پیش بردن راه حل های دیپلماتیک بهره ببرد.'' پرایس در ادامه گفت:‌ ''از ایران می خواهیم به زودی به مذاکرات برگردد تا بتوانیم برای به نتیجه رساندن کار صورت گرفته، تلاش کنیم.''سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت آمریکا سخنان رئیسی در استقبال از دیپلماسی را شنیده است و امیدوار است ایران متوجه فوریت مسائل باشد.
ایران و آمریکا در وین مذاکرات غیرمستقیمی برای بازگشت همزمان به تعهدات خود در برجام انجام داده‌اند که هنوز به نتیجه نرسیده است.هنوز تاریخی برای دور بعدی مذاکرات مشخص نشده است.


 
برچسب ها: برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها