به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۱۸:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۱ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۲۸۷۵۵۰

کنترل طالبان بر مرزهای شمالی افغانستان

کنترل طالبان بر مرزهای شمالی افغانستان
گروه بین الملل: وزیر دفاع روسیه گفت: کنترل مرزهای شمالی افغانستان نگرانی‌های امنیتی روسیه را تشدید کرده است. ارتش روسیه در رزمایش مشترک با تاجیکستان و ازبکستان برای اولین بار تاکتیک‌های جنگی در سوریه را در نزدیکی مرزهای افغانستان تمرین کرده اند.
سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه با اشاره به کنترل تروریست‌های طالبان بر ولایت‌های شمالی مانند قندوز گفت که برای ما، آنچه مهم است مرزهای افغانستان با ازبکستان و تاجیکستان است که تحت کنترل طالبان درآمده است.او خاطرنشان کرد گروه تروریستی طالبان متعهد شده که تلاش برای عبور از مرز نمی‌کنند.
گروه تروریستی طالبان کنترل مرزهای افغانستان با تاجیکستان و ازبکستان را در دست گرفته اند، که نگرانی‌های امنیتی مسکو را تشدید کرده است.
روزنامه مسکو تودی، نوشت که در رزمایش مشترک با تاجیکستان و ازبکستان از سیستم‌های جدید پدافند هوایی قابل حمل، سلاح‌های تهاجمی استفاده شده که برای ارتقاء پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان ارسال شده است.این رزمایش پنج روزه با شرکت ۲۵۰۰ سرباز و ۵۰۰ تانک و زره پوش و ۲۵ هلی‌کوپتر در ۲۵ کیلومتری مرز با افغانستان انجام شد.
در این مانور نظامی، این نیروها به مقابله فرضی با ۲۵۰۰ پیکارجویی رفتند که از مرزهای تاجیکستان و ازبکستان می‌گذرند و با نیروهای این کشورها درگیر می‌شوند. آنها با دشمنان فرضی مشابه تروریست‌های طالبان و داعش که در شمال افغانستان حضور دارند، درگیر شدند.
شیرعلی میرزاوف، وزیر دفاع تاجیکستان  گفت:در این تمرینات افغانستان در ذهن‌شان است. او افزوده که شرایط در افغانستان غیرقابل پیش‌بینی است.
شوکرات خال‌محمدف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ازبکستان نیز گفته که این وضعیت مستلزم آن است که ما هوشیار بمانیم و آمادگی رزمی خود را حفظ کنیم.روسیه پایگاه نظامی خود در تاجیکستان را تقویت کرده است، این جمهوری شوروی سابق عضو یک بلوک نظامی تحت رهبری مسکو است، به این معنی که مسکو موظف است در صورت حمله از آن محافظت کند. ازبکستان نیز روابط نزدیکی با روسیه دارد.

 
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها