کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طالبان در جستجوی خانه به خانه مخالفان

29 مرداد 1400 ساعت 17:52


گروه بین الملل: بنابر یک گزارش محرمانه سازمان ملل، طالبان با تهیه «لیست‌های سیاه» به تعقیب مخالفان خود پرداخته و خانواده‌ها را تهدید کرده در صورتی که افراد مورد نظر را تحویل ندهند خود آنان را بازداشت خواهد کرد
بنابر این سند، هدف عمده طالبان در این کارزار دستگیری کسانی است که با نیروهای ایالات متحده و ناتو کار می‌کردند.این در حالی است که همزمان اوضاع در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کابل مغشوش گزارش شده و نیروهای غربی در حال تخلیه هزاران نفر از شهروندان خود و کارکنان افغان سفارتخانه‌ها هستند.
آخرین اخبار از تحولات افغانستان به شرح زیر است:

زخمی شدن یک شهروند آلمانی
یک غیرنظامی تبعه آلمان در حال رفتن به فرودگاه بین‌المللی کابل مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده است.سخنگوی دولت آلمان با بیان اینکه جراحت این فرد جدی نیست گفت وی هم‌اکنون تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد و به زودی با هواپیما تخلیه می‌شود.

 تروریسم رو به افزایش خواهد گذاشت
در حالی که وزیران امور خارجه کشورهای عضو پیمان ناتو  درباره تحولات افغانستان نشستی اضطراری برگزار می‌کنند، یک مقام پیشین این سازمان گفته است خطر افزایش تروریسم به دلیل وضعیت ایجاد شده جدی است.جیمی شی، معاون پیشین دبیرکل ناتو گفت به دلیل فروپاشی سریع حکومت در افغانستان «تروریسم رو به افزایش خواهد گذاشت».

ورود سومین هواپیمای حامل شهروندان افغان به پاریس
۲۰۰ تن از شهروندان فرانسوی و افغان که از فرودگاه بین‌المللی کابل تخلیه شده بودند روز جمعه پس از یک توقف در امارات متحده عربی وارد پاریس شدند.پیش از این دو پرواز دیگر، حامل مسافران سوار شده در کابل، نیز در فرودگاه شارل دو گل به زمین نشسته بودند.مقامات فرانسوی می‌گویند عملیات تخلیه در پایتخت افغانستان همچنان ادامه دارد و شمار افرادی که باید تخلیه شوند ممکن است به «چندین هزار نفر» برسد.

طالبان  کریکت را ممنوع نمی‌کند
یک مقام فدراسیون کریکت افغانستان می‌گوید طالبان مانع از انجام بازی‌های کریکت افغانستان نشده است.حکمت حسن، مدیر روابط عمومی فدراسیون کریکت افغانستان، گفت: «آن‌ها به ما گفتند که می‌توانیم کار خود را طبق برنامه ادامه دهیم.»این مقام افغان در مورد کریکت زنان توضیحی نداده است.کریکت محبوب‌ترین ورزش در افغانستان محسوب می‌شود و تیم ملی مردان این کشور قرار است در ماه سپتامبر با حریف پاکستانی خود دیدار کند.

 قابلیت جدید فیسبوک برای افغان‌ها
شبکه اجتماعی فیسبوک برای محافظت از حساب‌های کاربران افغان خود در برابر طالبان، قابلیت جدیدی را اضافه کرده است. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد حساب خود را تنها با یک کلیک قفل کند.روش تازه در پی درخواست مدافعان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و سازمان‌های مردم نهاد طراحی شده و مقامات فیسبوک گفته‌اند در یک هفته گذشته شبانه‌روز مشغول بوده‌اند تا بتوانند این قابلیت را اضافه کنند.قفل صفحه باعث می‌شود افرادی که در لیست تماس‌های فرد نیستند نتوانند تصویر و محتوای صفحه شخصی او را ببینند.مسئولان فیسبوک همچنین گفته‌اند به کلیه کاربران اینستاگرام در افغانستان نیز پیامی ارسال شده تا ایمنی حساب‌های خود را بالا ببرند.

 سازمان ملل در کنار مردم افغانستان است
 دبیرکل سازمان ملل، در پیامی خطاب به مردم افغانستان گفته است این سازمان در کنار آن‌ها ایستاده است. آنتونی گوترش در این پیام توییتری آورده است: «سازمان ملل خود را به تحقق و پیشبرد صلح، ایجاد فرصت و حقوق بشر برای همگان در افغانستان متعهد می‌داند.»
 


کد مطلب: 289003

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/289003/طالبان-جستجوی-خانه-مخالفان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir