کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اتحادیه اروپا طالبان را به رسمیت نشناخته است

31 مرداد 1400 ساعت 11:14


گروه بین الملل: مقام های ارشد اتحادیه اروپا به طالبان اطلاع داده اند که گفت و گوهای جاری برای خارج کردن حداکثر تعداد ممکن از شهروندان افغانستان از این کشور به معنی آمادگی اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن حکومت این گروه نیست.
با این حال اورزولا فن در لاین رئیس کمیسیون اروپا  به نیاز برای ادامه تماس با طالبان تاکید کرد.او گفت: "ما در این لحظه بحرانی با طالبان تماس های عملیاتی داریم، چون لازم است در این روزهای سخت درباره چگونگی تسهیل انتقال مردم به فرودگاه کابل بحث کنیم."او افزود: "اما این کاملا متمایز و منفک از گفت و گوهای سیاسی است. هیچ نوع مذاکره سیاسی با طالبان در جریان نیست و طالبان به رسمیت شناخته نشده است."
در حالی که طالبان بر بخش اعظم افغانستان مسلط شده است، هنوز مشخص نیست که از میان اعضای رهبری گروه طالبان مسئولیت ریاست دولت به دوش چه کسی‌ خواهد بود.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، هفته پیش در نشستی خبری گفت طالبان برای تشکیل دولت کار می کند و پس تکمیل دولت آن را اعلام خواهد کرد. پیشتر در روز جمعه خبر رسید که ملا عبدالغنی برادر، معاون گروه طالبان و رئیس دفتر سیاسی این گروه در قطر وارد کابل، پایتخت افغانستان، شده است.خانم فن در لاین همچنین گفت که ادامه کمک های انساندوستانه اروپا به افغانستان به احترام طالبان به حقوق بشر به خصوص برای زنان و دختران بستگی خواهد داشت.او گفت: "ما بیانیه های طالبان که در آن تاکید می کنند زنان از جایگاه مناسبی در جامعه برخوردار خواهند بود و در چارچوب اسلام ... حق تحصیل و کار خواهند داشت را می شنویم."او افزود: "در عین حال ما گزارش ها بیشتر و بیشتری دریافت می کنیم از اینکه مردم برای فعالیت گذشته یا عقاید خود تحت تعقیب هستند و داستان زنانی را می شنویم که وقتی سعی کرده اند سر کار معمول خود بروند آنها را برگردانده اند."او گفت یک میلیارد یورویی که اتحادیه اروپا برای هفت سال آینده برای توسعه افغانستان کنار گذاشته مشروط است: احترام به حقوق بشر، رفتار خوب با اقلیت ها، و احترام به حقوق زنان و دختران.


 


کد مطلب: 289289

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/289289/اتحادیه-اروپا-طالبان-رسمیت-نشناخته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir