کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمله موشکی به فرودگاه کابل

8 شهريور 1400 ساعت 13:13


گروه بین الملل: فرودگاه کابل بار دیگر مورد حمله واقع شده است. گفته می‌شود حملات موشکی از منطقه‌ای واقع در شمال کابل روی داده است. وزارت دفاع آمریکا از پرتاب دست‌کم پنج موشک به سمت فرودگاه کابل خبر داده است.
این حملات در شرایطی صورت می‌گیرند که آمریکا بر آن است همه نیروهای خود را تا پایان ماه جاری از افغانستان خارج کند. این حملات از منطقه خیرخانه، واقع در شمال غربی کابل صورت گرفته است. چند هفته پیش کارآیی این سامانه مورد آزمایش قرار گرفته است.در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهایی از یک خودرو منتشر شده که طعمه حریق شده است. گمان می‌رود که موشک‌ها از این خودرو به سمت فرودگاه پرتاب شده‌ باشند.
 جو بایدن، رئيس جمهوری آمریکا  نسبت به احتمال حملات جدید به فرودگاه کابل هشدار داده بود.
حمله پهپادی علیه داعش در کابل
ارتش آمریکا اعلام کرد که در یک حمله پهپادی "تهدیدی جدی" برای فرودگاه کابل از سوی تروریست‌ها را خنثی کرده است. بر اساس این گزارش یک پهپاد توانسته یک خودرو را که از سوی گروه تروریستی داعش در نزدیکی فرودگاه کابل آماده انفجار بوده منهدم کند.از آنجایی که پس از حمله به این خودرو یک انفجار بزرگ رخ داده، ارتش آمریکا نتیجه گرفته که این خودرو حاوی مقادیر زیادی مواد منفجره بوده است.بر اساس این گزارش هنوز خبری از تلفات غیرنظامیان بر اثر این انفجار اعلام نشده است.
همچنین یک روز پیش از خروج نهایی سربازان آمریکایی و پایان عملیات نقل‌وانتقال شهروندان غربی و افغان‌ها، طالبان آماده می‌شود تا کنترل فرودگاه را در دست گیرد.
 یک نماینده نیروهای امنیتی کشورهای غربی در فرودگاه کابل  گفت: «ما می‌خواهیم تضمین دهیم که تمام غیرنظامیان خارجی و کسانی را که در خطر به سر می‌برند، امروز از افغانستان خارج کنیم.» در صورتی که این افراد خارج شوند، عملیات به پایان رسیده است.او افزود هنوز بیش از یک هزار نفر در برابر ورودی فرودگاه در انتظار هستند، با این امید که از کشور خارج شوند.
روز سه‌شنبه ۳۱ اوت (۹ شهریور) عملیات پل هوایی آمریکا به پایان خواهد رسید.


 


کد مطلب: 290935

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/290935/حمله-موشکی-فرودگاه-کابل

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir