به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۲۹۲۷۳۸

کاهش سن مرگ مبتلایان به ویروس کرونا

کاهش سن مرگ مبتلایان به  ویروس کرونا
گروه جامعه: پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: ما قله پیک پنجم کرونا را پشت سرگذاشتیم و خوشبختانه ورودی بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرده است، البته هنوز آمار فوتی‌های کرونا بالاست و متاسفانه روزانه حدود ۶۰۰ نفر از هموطنانمان را از دست می‌دهیم.او  بیان کرد: آی سی یو‌ها هنوز پر است و بیش از  ٧ هزار  بیمار در آی سی یوی بیمارستان‌ها داریم. تا زمانی که آی سی یو‌ها خالی نشوند آمار مرگ و میر بالا خواهد بود.

طبرسی تصریح کرد: با افزایش روند واکسیناسیون، اکنون بهترین فرصت است تا بتوانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای یک بارهم که شده؛ مرگ و میر کرونایی را کاهش دهیم و در موج بعدی به اندازه این موج دلتا درگیر نشویم.او با اشاره به اینکه بیشترین آمار فوتی کرونا این روزها مربوط به سن ۴۰ تا ۶۰ سال است، افزود: آمار مرگ‌ومیر کرونایی‌ها در بالای ۶۵ سال پایین آمده و این از تاثیرات واکسیناسیون است. مردم در زدن هر واکسن کرونایی تعلل نکنند.

طبرسی با اشاره به اینکه واکسن برکت، کم‌عارضه‌ترین واکسن موجود است، گفت: پس از تزریق واکسن برکت در سیستان و بلوچستان، میزان مرگ و میر در این استان کاهش داشته است. هجمه زیادی از خارج از کشور به واکسن برکت شد، اما واکسن برکت سربلند بیرون آمد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها