دریافت لینک صفحه با کد QR
کرونا چه تاثیری بر کیفیت آموزشی داشت؟
20 شهريور 1400 ساعت 13:52
گروه جامعه:یک روانشناس، مشکلات آموزشی و تربیتی دانش آموزان را از آثار مخرب و زیانباری دانست که کرونا بر سر این گروه از افراد آورده است.نصرالله منصوری روانشناس و مشاور خانواده در خصوص آسیبهای وارد شده به دانش آموزان و خانواده هایشان در دوران کرونا اظهار کرد: با توجه به اینکه موضوع کرونا در کشور ما طولانی مدت شده همچنین آموزشهای مجازی در سیستم آموزشی کشور ما بی سابقه بوده است بنابراین این موضوع آثار مخربی را بر روند آموزشی بسیاری از دانش آموزان گذاشته است.
او ادامه داد: خانه نشینی بسیاری از دانش آموزان در دوران همه گیری کرونا باعث شده است تاثیرات منفی از جمله رفتارهای پرخاشگرانه با اعضای خانواده، تنبلی دانش آموزان و همچنین بی توجهی نسبت به امور درسی را شاهد باشیم.
این روانشناس افزود: باید به این نکته توجه داشته باشیم که دانش آموزان برای درس خواندن و آموزش دروس تدریس شده در ابتدا نیازمند فکر راحت و آسوده هستند، اما کرونا، فشارهایی روحی و روانی که بر دانش آموزان گذاشته است این آرامش را از آنها سلب میکند و در روند درسیشان تاثیر زیادی میگذارد.
منصوری ادامه داد: بنابراین خانوادههایی که درس و امور آموزشی فرزندشان برایشان مهم است باید حتما راهکارهایی را برای خانه نشینی و افت تحصیلی آنها داشته باشند و به نحوی مدیریت بحران داشته باشند.
این کارشناس در خصوص آثار زیان بار کرونا بر دانش آموزان گفت: طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده است تعدادی از دانش آموزان که در شرایط همه گیری کرونا مجبور به خانه نشینی هستند، دچار اضافه وزن شده اند و به دنبال آن بیماریهایی را هم برای این دانش آموزان به همراه داشته است، به دلیل اینکه این دانش آموزان در مدرسه تحرک زیادی داشتند، اما با خانه نشینی میزان فعالیت آنها نیز کمتر شده است.
او افزود: با توجه به مشکلات به وجود آمده در دوران کرونا برای دانش آموزان و معلمان امید وار هستیم که روند واکسیناسیون این گروه نیز به سرعت انجام شود و باز هم به فضای مدرسه بازگردند.
منصوری بیان کرد: یکی از مشکلات بزرگ همه گیری کرونا برای دانش آموزان و خانواده هایشان مشکل تشتت تربیت فرزندانشان به جای اتحاد در تربیت است، پس پدر و مادر سعی کنند در تربیت فرزندانشان اتحاد رفتاری داشته باشند.
کد مطلب: 293244
بهار نیوز
https://www.baharnews.ir