در این ماه آئودیِ آمریکا یک بسته نرمافزاری برای تبلتهای آیپد اپل به نام «دستیار فروش» را راهاندازی کرده، که به خریداران اجازه مقایسه مدلهای آئودی با مدلهای رقیب، پیکربندی یک خودروی آئودی و آگاهی از محصولات موجود در نمایندگی را میدهد.
در اواخر سال گذشته آئودی برای نمایندگیها کمک هزینه خرید آیپد پرداخت نموده و در اوایل ژانویه امسال یک بسته ۲۰۰۰ تایی از آیپد که لوگوی آئودی در پشت هر کدام حک شده بود، به نمایندگیها تحویل داد. به نقل از مارک رمسی، مدیر فعالیتهای فروش دیجیتالی آئودی در آمریکا، در حال حاضر آئودی از ۲۲۰ نمایندگی خود سفارش دارد که حدود ۸۰ درصد شبکه فروش این شرکت در آمریکا بوده و در ماه آینده حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دستگاه دیگر تحویل خواهد داد.
لورن آنجلو، مدیر بازاریابی شرکت، درمصاحبهای در نمایشگاه دترویت اظهار داشت: وقتی که به مشتریان جوان و میانسال مینگریم، خواهیم دید آنها با وجود شانس استفاده از رسانه جدید بر روی تبلت خود برای خرید، تجربه خرید فراختری داشته و این باعث راحتی بیشتر آنها خواهد شد. این بسته نرمافزاری همچنین دارای ابزار مذاکره و سرمایهگذاری میباشد که میتوان فرمهای دیجیتالی را به سرعت پر کرد.
آئودی آخرین برندی است که از زمان تولید آیپد در سال ۲۰۱۰ برای فروش شروع به استفاده از آن میکند. شرکت فورد اپلیکیشن فروش خود را به نام «Showcase» در سال ۲۰۱۲ راهاندازی نمود و جنرال موتورز نیز سال گذشته با اپلیکیشنی به نام «دستیار فروش نمایندگی» این روند را ادامه داد.
جاش ویکز، صاحب نمایندگی آئودی در شهر دانبری، گفته است که قصد داشته اپلیکیشن فروش آئودی را در نمایشگاه خود در ماه ژانویه گذشته گسترش دهد. او میگوید که کمتر پیش میآید که فروشندهای برای یافتن پاسخ مشتری به کامپیوتر خود مراجعه کند ولی تا زمانیکه که فروشنده با پاسخ برگردد، مشتری با استفاده از تلفن هوشمند خود پاسخ سوال را پیدا کرده است بنابراین تبلتها میتوانند در وقت صرفهجویی کنند.