رای پرونده پرسپولیس - النصر، امروز اعلام میشود
8 مهر 1400 ساعت 14:51
گروه ورزشی: تیم فوتبال النصر عربستان، حریف پرسپولیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، امروز منتظر رای شکایتش است.
النصر عربستان که بیخیال شکایت خود از پرسپولیس نشده است، در انتظار رایی است که گفته میشود امروز اعلام نهایی خواهد شد.بعد از نیمهنهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا که شاگردان یحیی گلمحمدی موفق شدند در ضربات پنالتی نماینده عربستان را شکست دهند، این تیم با طرح شکایتی از پرسپولیس به دنبال اثبات ادعایی بوده که تا امروز بی نتیجه مانده است.
النصر با این ادعا که پرسپولیس بعد از محرومیت پنجره نقل و انتقالاتی با بازیکنان جدید به توافق دست یافته و نفرات تازه وارد این تیم در آن مقطع به عنوان بازیکن غیرمجاز در لیگ قهرمانان سرخپوشان را همراهی کردهاند، خواهان احقاق حق خود شد. با این حال بعد از چند مرحله شکایت بینتیجه از پرسپولیس که در ردههای مختلف کمیته انضباطی کنفدراسیون آسیا و فیفا منجر به صدور رای به سود النصر نشده است، چندی پیش جلسه نهایی بین نمایندگان حقوقی دو تیم و CAS به انجام رسید.
همان مقطع البته معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس مدعی شد که ادعاهای وکلای النصر با پاسخ روشنی از سوی این باشگاه همراه بود و همگی آنها رد شده است. از سویی دیگر معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس با اعلام این موضوع که النصریها به دنبال ارائه ادعاهای جدیدی در رابطه با بازی نیمهنهایی بودند، از رد آن توسط فیفا خبر داد. اکنون گفته میشود قرار است رای نهایی مربوط به این پرونده، امروز یا فردا به بخش بینالملل فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس ابلاغ شود و این موضوع بعد از نزدیک به یک سال تمام می شود.
همچنین رسول دوره مدیرعامل آژانس هواپیمایی که از باشگاه پرسپولیس طلبکار است اینچنین به پاسخگویی درباره این موضوع پرداخت؛
وی در ابتدای صحبتهای خود در خصوص این که مدیریت پرسپولیس مدعی شده طلبها متعلق به مدیران گذشته این باشگاه بوده گفت: چندین مورد پرواز چارتر با درخواست و امضای آقای سمیعی برای سفر به سیرجان، آبادان، تبریز و ... گرفتیم و حتی برای پرواز رادوشویچ و خانوادهاش به زاگرب هم بلیت تهیه کردیم. نامه درخواست باشگاه با امضا آقای سمیعی در اختیار ماست. این مسئله انصاف نیست که من حدود ۳ سال است که از پرسپولیس طلبکار هستم اما هیچ گاه از این باشگاه شکایت نکردم و حالا حقم را نمیدهند.
وی ادامه داد: مشکل از جایی شروع شد که از من خواستند تا برای پرواز پرسپولیس به هند پرواز چارتر بگیرم. این در حالی بود که پول پروازهای قبلی را هم نداده بودند. به همین دلیل نتوانستم برای سفر به هند پروازی برای پرسپولیس بگیرم. گفتند که اگر پرواز نگیری از پول خبری نیست و باید ۸ ماه دنبال پولت بدوی! واقعاً در شرایط بد اقتصادی و مالی بودم و توان این کار را نداشتم. این صحبتها باعث شد تا برخلاف میل باطنی از پرسپولیس شکایت کنم. در زمان همین آقایان سرویسهای مختلفی به پرسپولیس دادم اما عجیب است که حالا میگویند ما با هم همکاری نداشتیم! بزرگترین همکاری من در زمان آقای صدری که خودشان هم در جریان بودند این بود که تاریخ حکم توقیف حساب من قبل از بازی قهرمانی بود و حدود ۴ میلیارد در حساب موجودی بوده ولی به خاطر اینکه مشکلی برای پرداخت پاداش تیم پیش نیاید تاریخ مسدودی را به تعویق انداختم تا برای قهرمانی تیم مشکلی ایجاد نشود.
آقای صدری در مصاحبهای که با سایت باشگاه انجام داد اعلام کرده که برای توافق با من تماس گرفته اما من توافقنامهای را برای او و معاونت حقوقی و اداری باشگاه پرسپولیس فرستادم که هیچ توجهی به آن نکردند. شبیه همین پرونده به تازگی بین من و فدراسیون فوتبال وجود داشت. میتوانید از مسئولان فدراسیون بپرسید که با توافق توانستم پول خودم را از فدراسیون فوتبال بگیرم و از کل خسارت تأخیر چشم پوشی کردم اما در پرسپولیس خبری از تعامل و توافق نیست.
رسول دوره ادامه داد: مگر گناه کرده بودم که به پرسپولیس سرویس دادم و کمک کردم؟! رسید حدود ۴۰۰ میلیون تومانی که بصورت ارزی دوسال پیش به باشگاه قرض دادم هنوز موجود است. در حالی که قرار بود یک هفتهای این پول پرداخت شود اما چند سال است که این پول را ندادند! از طرف دیگر تبعات چکهای شخصی که برای پرسپولیس صادر کردم هنوز وجود دارد؛ از قرض پرداخت حقوق پرسنل باشگاه تا دیگر موارد. خوشبختانه هواداری من به پرسپولیس و به خصوص مدیران ثابت شده اما این دلیل نمیشود که برخیها بخواهند از حسن رفتارم سوءاستفاده کنند و حالا هم میخواهند مرا مقابل هواداران قرار دهند.
مدیر شرکت هواپیمایی طلبکار از پرسپولیس در ادامه توضیحات خود گفت: همین الان پرسپولیس به ایرلاینهایی مثل معراج، ماهان، پارس، وارش و ... بدهکار است، آیا درست است که مدیر بعدی پرسپولیس بگوید این بدهیها برای مدیران قبلی بوده و به من ربطی ندارد؟! خدمات به باشگاه پرسپولیس داده میشود. من به پرسپولیس سرویس دادم و تمام خدمات من با ارائه نرخ و تاییدیه نرخ صورت گرفته. در همه این سالها با مدیران مختلفی در پرسپولیس کار کردم و بهترین دفاع من استعلام چگونگی خدمات از مدیران قبل است که شیوه کارم چگونه بوده است.
همه خدمات و هزینههایی که برای پرسپولیس کردم در روزهایی بود که این باشگاه در بدترین شرایط قرار داشت و هیچ شرکت و شخص و ایرلاینی حاضر به ارائه خدمات به آن نبود اما من این کارها را به عشق پرسپولیس انجام دادم. اگر حالا هم اقدامی انجام دادم برای رسیدن به حقوق کارمندان و سهامداران شرکتم بوده که هنوز چند سال است از رسیدن به آن محروم هستند و مجبور شدم تا از باشگاه محبوبم شکایت کنم. بار دیگر اعلام میکنم که برای تعامل آماده هستم اما آقایان میگویند اول شکایتت را پس بگیر بعد توافق کنیم که این درست نیست و باید ابتدا توافق شود تا شکایتم را پس بگیرم.
کد مطلب: 297047