به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۷ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۳۰۰۱۴۶

رشد ۲۸ درصدی قیمت پنیر طی یک‌سال

رشد ۲۸ درصدی قیمت پنیر طی یک‌سال
گروه اقتصادی:  نرخنامه جدید سازمان میادین شهرداری تهران که از روز گذشته در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعمال شد، نشان می‌دهد قیمت پنیر‌های ایرانی ممتازی مثل پنیر تبریز و لیقوان از کیلویی ۷۰ هزار تومان فراتر رفته و به محدوده ۸۰ هزار تومان رسیده است.

درحال حاضر حداقل قیمت پنیر در میادین میوه و تره‌بار ۳۱ هزار تومان مربوط به پنیر یو اف کم‌چرب است، گران‌ترین پنیر میادین هم سوپرلیقوان گوسفندی است که ۸۳.۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.پنیر گوسفندی لیقوان در رده دوم قیمت است که هر کیلوگرم از آن ۷۴ هزار تومان قیمت خورده است. پنیر تبریز هم از پنیر‌های گران‌قیمتی است که انواع آن در میادین، در محدوده قیمتی ۶۰ هزار تومان قرار دارد.

هرکیلو پنیر یو اف پرچرب هم در نرخنامه سازمان میادین ۳۴ هزار تومان قیمت خورده است. این درحالی است که قیمت پنیر‌های بسته‌بندی یو اف در سوپرمارکت‌ها برای هر بسته ۳۵۰ تا ۴۰۰ گرمی بین ۱۸ تا ۲۲ هزار تومان است و هر کیلوگرم از این پنیر بالای ۴۴ هزار تومان در می‌آید.
 

پنیر‌های لیقوان بسته‌بندی هم قیمت بسیار بالاتری نسبت به همتایان خود در میادین دارند که به‌صورت فله‌ای در محل، بسته‌بندی می‌شوند. هر بسته ۸۰۰ گرمی پنیر لیقوان در سوپرمارکت‌ها ۹۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.
افزایش قیمت شیر خام و دیگر هزینه‌های تولید طی یک‌سال گذشته قیمت لبنیات را به‌شدت افزایش داده و سرانه مصرف این مواد غذایی باارزش به همین نسبت کاهش یافته است.براساس توافق میان دولت و صنایع لبنی به‌منظور تسهیل دسترسی اقشار کم‌درآمد به لبنیات، از تاریخ ۱۷ مهرماه شرکت‌های بزرگ تامین‌کننده بازار لبنیات، تولید ۳ قلم کالای لبنی پرمصرف شامل شیر نایلونی، ماست دبه‌ای ۲.۵ کیلویی و پنیر یو اف را با ۱۰ درصد کاهش قیمت آغاز کرده‌اند.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: افزایش قیمت پنیر
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها