شماره گذاری بیش از ۶ میلیون پلاک خودرو در سال
9 آبان 1400 ساعت 13:43
گروه جامعه: سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه بازدید از مرکز تعویض پلاک چیتگر گفت: یکی از ماموریتهای بسیار مهم ما در حوزه خدمات شماره گذاری اینترنتی است.وی گفت: یکی از موضوعهای مهم دیگر هم تولید پلاک است، با توجه به این که از سال ۸۴ تخویل خودروها از پلاک محور به راننده محور تغییر پیدا کرده است بنابراین با نقل و انتقال خودرو و در واقع تغییر مالک خودرو پلاک نیز تغییر میکند و تعویض میشود.
رئیس پلیس راهور ادامه داد: به جهت مسائل امنیتی یکی از موضوعها بحث تولید پلاک بود که وابستگیهایی در این حوزه داشتیم و این دستگاه و مشابه آن فقط تولید دو کشور از جمله آلمان و لهستان است که اکنون به لطف خدا با تلاش همکارانمان در بنیاد تعاون نیروی انتظامی پلیس راهور توانست نخستین دستگاه صددرصد بومی را بدون انجام مهندسی معکوس و با دانش بومی تولید کند.
سردار هادیانفر افزود: این دستگاه از امروز در مرکز چیتگر کار عملیاتی خود را شروع میکند و ان شاء الله ما به تمام مراکز استانها آن را تسری میدهیم تا بتوانیم زمان تعویض پلاک و نقل و انتقال آن را به حداکثر ممکن برسانیم.وی گفت: در بحث نقل و انتقال برخی از پلاکها ما از توان پست استفاده میکنیم که امیدواریم دوره آزمایشی آن تمام شود و توسعه پیدا کند و دستگاههای بعدی در مسیر تولید قرار بگیرد.
رئیس پلیس راهور افزود: این دستگاهها را در استانها و مراکز شهرستان توزیع میکنیم تا تعویض پلاک با سرعت بیشتری انجام شود.سردار هادیانفر گفت: این دستگاه تقریبا جلوی خروج ۸۰ هزار یورو را گرفته است که در واقع ما برای خرید هر دستگاه ۸۰ هزار یورو هزینه میکردیم که با توجه به تحریمها مشکلاتی هم داشتیم و اکنون با تولید این دستگاه واردات هم متوقف میشود.
۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نوبت دهی اینترنتی برای تعویض پلاک
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در بحث تعویض پلاک بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نوبت دهی اینترنتی را از آذر سال گذشته تاکنون انجام دادیم.سردار هادیانفر در ادامه افزود: مراکز شماره گذاری خودرو به جهت بروز موج پنجم شیوع کرونا دو ماه و نیم تعطیل بود که مشکلاتی برای هموطنان ما پیش آمد و این در حالی است که ما روزانه ۲۵ هزار خدمت ارائه میدادیم.
وی گفت: از وقتی شماره گذاری خودرو به خاطر موج پنجم کرونا متوقف شد حدود ۴۰۰ هزار مورد عقب افتادگی داشتیم.رئیس پلیس راهور ناجا افزود: اکنون شرایط کرونا رو به بهبود است و خدمت در این حوزه ۱۰۰ درصد شده است.سردار هادیانفر گفت: از آذرماه سال گذشته تاکنون بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نوبت دهی اینترنتی را انجام دادیم و روز به روز شرایط ما در این حوزه بهتر میشود.وی ادامه داد: اکنون خدمت رسانی ما در ۹۰ درصد از شهرهای کشور به روز است و در ۱۰ درصد باقی مانده نیز ارائه خدمات ما حدود سه تا چهار روز طول میکشد که امیدواریم در این ۱۰ درصد باقی مانده نیز به روز شویم.
کد مطلب: 302385