گروه اقتصادی: یک قرن از زمان رونمایی ستاره سه پر به عنوان نماد بنز گذشته است.به گزارش ایسنا، لوگوی هر برند داستانی فراتر از نقشی معمولی دارد و هر برند تلاش می کند تا داستان هویت خود را با استفاده از لوگو به مخاطب انتقال دهد. لوگوها همچنین نقش بسیار مهمی در بازاریابی و جلب نظر مشتری دارند بنز نیز به خوبی از یک ستاره سه پر به عنوان یک لوگو ساده اما نیرومند بهره برده است. این ستاره حالا بیش از یک قرن است که روی خودروهای بنز نقش بسته است و اجزای اصلی این لوگو پس از گذشت سال ها و حوادث گوناگون کمابیش دست نخورده باقی مانده است.
پنجم نوامبر سال ۱۹۲۱ گروه خودروسازی دایملر موتورن گزلشافت (که اکنون دایملر بنز شناخته می شود) درخواست ثبت این لوگو را با حق مالکیت ارایه داد و این ستاره به ویژگی مشترک تمام خودروهای تولیدی بنز در سال های بعد تبدیل شد. در سال ۱۹۲۶ این برند پس از ادغام با گروه بنز اند سای به مرسدس بنز تغییر پیدا کرد. لوگوی ستاره سه پر دایملر که نمادی از تلاش به حرکت درآوردن وسایل موتوری در زمین، هوا و دریا بود به عنوان میراث همیشگی دایملر روی خودروهای بنز باقی ماند.
استفاده از دایره به عنوان حلقه بیرونی ستاره به شکل کنونی این لوگو نخستین بار در سال ۱۹۳۷ و اندکی پیش از آغاز جنگ جهانی دوم مطرح شد. لازم به ذکر است که برند دایملر بنز سه زیرمجموعه اصلی دارد که نام سه هم بنیان گذار این شرکت را روی خود دارند: بنز که توسط کارل بنز بنیان گذاشته شد، دایملر که توسط گوتلیب دایملر تاسیس شد و میباخ که ویلهلم میباخ تاسیس شد. برند دایملر بنز شعار معروفی نیز دارد که گوتلیب دایملر آن را بیان کرده است: بهترین نبودن با کلا وجود نداشتن فرقی ندارد!
سادگی و زیبایی این لوگو نه تنها باعث شده است تا در سال های متمادی بدون تغییر یا با تغییرات خیلی جزیی روی خودروهای بنز نقش ببندد بلکه خودروسازهای بسیاری را متقاعد کرده است تا از شکل ستاره در لوگوی خود بهره ببرند.