دریافت لینک صفحه با کد QR
اثرات منفی و مثبت کرونا بر نظام آموزشی
23 آبان 1400 ساعت 12:15
گروه جامعه: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به تحلیل و بررسی اثرات کرونا بر نظام آموزشی از منظر «بهره وری» پرداخت.به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده اظهار کرد: کرونا آموزش را از چارچوب سنتی به فضای مجازی منتقل کرد و تدریس مبتنی بر فناوری را جایگزین روش های قدیمی کرد و این امکان را فراهم آورد تا منابع یادگیری متعددی برای دانش آموزان، خانواده ها و معلمان فراهم شود.
حکیم زاده افزود: آموزش مجازی نه تنها منجر به افزایش مهارت های کار در فضای مجازی و استفاده از بستر فناوری برای ارائه آموزش در معلمان گردید؛ بلکه امکان بروز خلاقیت ها و توانمندی های معلمان در عرصه تولید محتوا ایجاد کرد.
معاون آموزش ابتدایی در بیان فرصت های ایجاد شده در دوران کرونا و شرایط بحرانی گفت: راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموز(شاد) به عنوان بزرگ ترین پلتفرم مجازی در سطح ملی فرصتی شد تا با ایجاد یک شبکه ارتباطی منظم و گسترده در بستر فضای مجازی به کاهش قابل ملاحظه هزینه ها و افزایش ارتباط بین صف و ستاد دست یابیم.
حکیم زاده تصریح کرد: در نظام مدرسه ای، با توجه به محدودیت های زمان، مکان و تراکم کلاس ها، امکان برقراری ارتباط کامل با همه دانش آموزان وجود نداشت اما در آموزش مجازی این امکان فراهم شد تا معلم بتواند با همه دانش آموزان ارتباط برقرار کند.وی تبدیل دانش آموزان ساکت و غیرفعال به مشارکت کنندگان فعال در جریان آموزش را از پیامد های این ارتباط دانست.
معاون آموزش ابتدایی در ادامه با اشاره به تأکید سند تحول بنیادین بر مشارکت فعال خانواده ها به عنوان شرکای یادگیری اشاره نمود و آن را در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت کودکان امری مفید و ضروری خواند.به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حکیم زاده در پایان به آسیب های جدی کرونا و آموزش مجازی برای نظام آموزشی اشاره کرد و افزود: کاهش قابل ملاحظه میزان یادگیری، به حاشیه رفتن تربیت و ایجاد شکاف در برخورداری از آموزش به علت شکاف دیجیتالی بین طبقات برخوردار و کمتربرخوردار، ترک تحصیل زودهنگام برخی از دانش آموزان مناطق محروم به همراه آسیب های روحی و روانی ناشی از تعطیلی مدارس برای دانش آموزان در سراسر جهان، از پیامد های منفی کرونا و تعطیلی مدارس است.
کد مطلب: 305145
بهار نیوز
https://www.baharnews.ir