به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۶ - ۱۵:۱۰
 
۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۳۰۹۰۵
آسیب‌شناسی مطهری از رفتار مردم در دریافت سبد کالا؛

وقتي مردم حتي براي جارو هم می‌آیند و صف می‌بندند

گروه سياسي:​ یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که دولت باید به شیوه‌های دیگری نسبت به توزیع سبد کالا اقدام می‌کرد که یکی از آنها تحویل این سبد کالا درب منازل مردم است.
وقتي مردم حتي براي جارو هم می‌آیند و صف می‌بندند
علی مطهری در آسیب‌شناسی از رفتار مردم در دریافت سبد کالا و اقدام دولت در توزیع این سبد گفت: دولت باید درنحوه توزیع سبد کالا دقت می‌کرد و آن را به شکل دیگری همچون تحویل در درب منازل اقدام می‌کرد. وی افزود: ما مردم خود را می‌شناسیم پس باید دولت در نحوه توزیع سبد کالا تدبیری را اتخاذ می‌کرد که منجر به صف‌های طولانی نمی‌شد. به نظرم دولت مقداری بی‌تجربگی کرد و این کارش به خوبی انجام نشد.

نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این پرسش که با توجه به تدبیر دولت در اطلاع مردم مبنی بر قرار گرفتن نامشان در لیست افراد دریافت کننده سبد کالا دلیل حضور برخی از مردم در صف‌ها که اسم‌شان در این لیست نبوده است گفت: ما مردم خود را می‌شناسیم اگر الان بگوییم که فلان جا جارو توزیع می‌شود همه می‌آیند و صف می‌بندند.

مطهری با بیان اینکه ما همه فرهنگ مردم را می‌دانیم، به بیان خاطره‌ای در دوران جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: یک سال در دولت مهندس موسوی در عید قربان اعلام شد که گوسفند در مکانی خاص ارزان‌تر توزیع می‌شود. بعد از این اعلام صف‌های طولانی تشکیل شد و خیلی‌ جاها کار به چاقوکشی کشید و مشکلاتی را درست کرد. باتوجه به این تجربه این نوع شیوه توزیع درست نیست.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد دلیل این رفتار مردم گفت: این رفتار ریشه‌های فرهنگی دارد باید بررسی و ریشه‌یابی کرد علاوه بر آن نیز باید با عنایت به شناختمان از مردم ایران برنامه‌ریزی کنیم. زمانی ما برای مردم سوئیس برنامه‌ریزی می‌کنیم که طبیعتا آن برنامه با برنامه‌ریزی برای مردم خودمان فرق دارد دولت باید تمامی این موارد را در نظر می‌گرفت.

مطهری درباره اینکه آیا امکان توزیع سبد کالا در درب منازل وجود دارد؟ گفت: دولت به هر حال باید فکری می‌کرد یا سبد کالا را در درب منازل توزیع می‌کرد و یا اینکه مراکز توزیع سبد کالا را افزایش می‌داد. به هر حال باید دولت فکر دیگری می‌کرد. وی با بیان اینکه نحوه اجرای دولت در توزیع سبد کالا بسیار بد بود گفت: این نحوه توزیع منجر شد که صف‌های طولانی تشکیل شود. زن و مرد در صف بایستند و مشکلاتی ایجاد شود. بعد از آن رسانه‌های بیگانه از این موضوع استفاده کردند که به هیچ وجه درست نبود.
مرجع : ايسنا

afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۳:۰۲
راحتر از همه دادن نقدی این سبد کالا است (204910)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۵:۵۴
این واسه جلوگیری از تورمه!!! (205055)
۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ۰۰:۵۷
توهین های علی مطهری و دیگر دولت مردان پایانی ندارد!
قبلا میگفتید اگر مرگ موش هم توزیع کنند مردم صف میکشند!! الان میگن جارو!!!!!!!!!!!
آقای علی مطهری! اگر محمود این کارو کرده بود و چهره ایرانی را در جهان در صفهای طویل تحقیر اون هم در دهه فجر! منتشر میشد آیا تا عدم کفایت جلو نمی رفتید؟؟؟
چیه ساکتی؟
از هاشمی چه خبر؟ (205336)
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۵:۵۷
نقدی دادن یعنی تورم . یعنی از یه جیب اومدن و از یه جیب رفتن . دولت باید نحوه یارانه دادن و اصلاح کنه (205059)
بدون اسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۵:۵۸
دوست عزیز! صاحب نظران میگن پرداخت نقدی مساوی با افزایش تورمه.خوبه درمورد چیزیکه نمیدونیم اظهارنظر نکنیم! (205063)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۶:۰۱
کی میگه ایرانی با فرهنگه ... اون از مسی و مجری برزیلی ... اون از سینما ... اون از سبد کالا و ... مشکل فرهنگه فرهنگ (205067)
روستایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۶:۲۵
سبد کالای روستاییان وکارگران ثبت نشده چه شد؟ (205086)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۷:۲۵
که البته تورم ایجاد می کند. (205115)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۰:۰۰
خدارو شکر داریم برمیگردیم به دهه 60 و70 زمانی که ملت همه تو صف بودن
ی روز نفت ی روز قند ی روز روغن
خوبه خدارو شکر داریم خیلی سریع پیشرفت میکنیم کشور افتاد دست استوانه های نظام خدارو شکر
عزت مردم با سبد کالا حفظ شد
نمیشه که پول نقد داد دست مردم چون خودشون نمیفهمن چجور باید خرج کنن (205198)
اقتصادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ۰۱:۲۴
خواهر گرامی تمام این کارا و سختی و دردسراش واسه جلوگیری از نقدینگی و تورمه پشت اونه وگرنه همه اینو میدونن که (205345)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۳:۰۹
سبد کالا خیر نایلون کالا (204921)
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۳:۱۲
اين روش توزيع اشتباه است. (204924)
سهند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ۰۱:۱۰
لطفا ایراد نگیرید
همه بلدند ایراد بگیرند
اگه اشتباهه! راه حل شما چیه؟
با این وضع جامعه راه حل بگین
فکر کنم اینجوری شایسته تره (205340)
علی
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ۰۱:۴۳
احسنت. دوستان جای نقد و نق رو اشتباه گرفتند. نقد یعنی عیب رو که گفتی هنرش رو هم بگی و برای عیب راه حلی هم ارائه بدی. (205351)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۳:۱۵
مردم ما اگه طناب مفتم ببینن خودشونو دار میزنن. (204928)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۷:۰۱
علی اقای مطهری

فکر می کنید اگر مردم ایران مانند مردم سوییس بودند شما و دیگران از سالهای قبل و حال و بعد ازاین

می توانستید حتی "یک روز " در این کشور به عنوان مسول ابراز وجود کنید؟؟ (205105)
حمزه
United States
۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ۰۳:۴۸
به نظرمن آقای مطهری قصدتوهین نداشتن واین یه واقعیتی درابطه باماست که قطعا ریشه روانشناسی وجامعه شناسی داره واگه بخوایم ترقی کنیم بایستی حلش کنیم (205368)
شفق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۳:۲۵
مقاطع تحصیلی در ایران :
قبول نداشتن توافق ژنو = بی سواد
نقد به توافق ژنو = کم سواد
توافق ژنو خوب است = دیپلم
توافق ژنو عالی است = فوق دیپلم
توافق ژنو خیلی عالی است = لیسانس
توافق ژنو محشر است = فوق لیسانس
توافق ژنو آخرشه به خدا = دکتری
توافق ژنو تسلیم قدرت های غرب و شرق بود در برابر ایران = فوق دکتری (204932)
امپد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۵:۰۴
در باره توافق ژنو باید گفت روحانی بازی رو موقعی تحویل گرفت که احمدی نژاد و جلیلی 5 گل به خودی زده بودن ( 5 قطعنامه رفته بود تو قطعنامه دون ) بعد انتظار داری از تیم قوی منتخب جهانی یا همان شورای امنیت 5 گل عقب باشی و روحانی یا کس دیگه ای بتونه بازی رو از اونا ببره ؟همین که الان غنی سازی 5 درصد رو تونست ادامه بده پیروزی بزرگیه ما تواین بازیکه 5 بر صفر عقب بودیم، کسانی که اینو نفهمن کم سواد که نه ازبیسواد هم کمترند انها مغرضند (205019)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۶:۲۱
اگه سانتریفیوژهای ساخت دولت قبل نبود الان میخواستن سر چی صحبت کنن. زمان خاتمی که ایران راضی شد 3 تا سانتریفیوژ داشته باشه و غربیا قبول نکردن و ما هم ول کردیم ولی الان 19000 تا (205084)
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۷:۲۶
خیلی از تحلیلت خوشم امد. (205116)
حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۷:۳۳
3تا از اون قطع نامه ها بعد از 88 بود
میدونی چرا؟؟؟
چون وقتی دیدن داخل ایران دچار بیثباتی هست تمام سعی رو واسه براندازی کردن
اگر محمود باعث 2 تا قطعنامه شد موسوی و کروبی و اصلاحات هم باعث 3 تای بعدی شدن
اوباما تو 2008 گفت مذاکره میکنیم و با شعار تغییر اومد رو کار و قرار به مذاکره بود ولی با شروع اغتشاشات لحن آمریکا عوض شد. (205123)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ۰۰:۰۶
المانها خودشون هولوکاستو قبول دارن بعد محمود تو سازمان ملل میگه المانیا یهودیا رو نکشتنن ، القاعده جنایتکار با افتخار حملات 11 سپتامبرو به عهده گرفت بعد محمود تو سازمان ملل میگه امریکا خودش عامل اون حملاته، دولت فلسطین درست یا غلط اسراییلو به رسمیت شناخته ولی محمود تو سازمان ملل میگه اسراییل که یه کشور عضو سازمان ملله باید با خاک یکسان بشه ، بعد شما میگی کروبی و موسوی در حبس دلیل قطعنامه ها بودن ؟ وای اگر از پس امروز بود فردایی (205308)
کیهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۹:۰۶
آفرین به امید (205174)
ایرانی
Netherlands
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۲:۴۰
کاملا درست (205263)
ایرانی
Netherlands
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۲:۴۳
آقای مطهری درست می فرمایند باید طوری طراحی میشد که این مشکلات پیش نیاید وگرنه دادن سبد کالایی کار مثبتی است (205266)
باب اسفنجی شاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۵:۰۸
درسته حرفت رو قبول ندارم ولی طنزت قابل تحسین و + هستش
:)
:) (205021)
جی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۵:۱۸
توزیع سبد کالا و توافق ژنو ، چه ربطی داشت ؟؟ خوش به حالت... !! (205032)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۵:۴۴
مقاطع تحصیلی در ایران :
مخالف كيهانيان= بی سواد
نقد به تفكر كيهاني = کم سواد
كيهان روزنامه خوبي است = دیپلم
روزنامه كيهان عالی است = فوق دیپلم
روزنامه كيهان خیلی عالی است = لیسانس
روزنامه كيهان محشر است = فوق لیسانس
روزنامه كيهان آخرشه به خدا = دکتری
مطالب روزنامه كيهان وحي منزل است = فوق دکتری (205046)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۳:۳۹
ولی بیشتر به پاتریک می مونی (205295)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۳:۵۹
کيهان، خود خداست! = کهکشاني
نه، نه، کيهان، خالق خداست!! = ماورايي (205305)
بب اسفنجی قدیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ۰۰:۵۹
ایکاش یه مقدار نوآوری داشتی (205338)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۶:۳۶
شفق کجا بودی تا بحال نابغه تا این مدارک رو به محمود و کردان و رحیمی و سایرین تقدیم کنی و بندگان خدا با مدرک فوق سیکلم استاد دانشگاه نشوند (205093)
فلق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۷:۲۸
شفق جان یه کم دیلی(تأخیر) داری ها! این کامنت به این خبر مربوط نبود! خبر خودشم که جای کامنت داشت!
آها خودت دیشب چیزی به ذهنت نرسیده امروز با برو بچ پایداری دور همی داشتید! (205117)
منصوري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۳:۲۷
و نيز وقتي مردم براي ديدن يك فيلم مجاني آن صحنه هاي شرم آور را بوجود مي آورند ، آدمي بياد مثل كاملا ايراني " كوفت باشه مفت باشه" مي افتد و از اين رو منظور هم ميهنانش در رابطه با شكايت از سبد رايگان كالا را به خوبي درك ميكند ! (204934)
رشاهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۳:۴۵
زمانی ما برای مردم سوئیس برنامه‌ریزی می‌کنیم که طبیعتا آن برنامه با برنامه‌ریزی برای مردم خودمان فرق دارد دولت باید تمامی این موارد را در نظر می‌گرفت.

خوده شما هم از دل همین مردمی یه جوری صحبت میکنه انگار نشسته تو مجلس داره برا یه مشت بی فرهنگ برنامه ریزی میکنه! (204943)
ناشناس
Romania
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۱:۰۱
خب چرا بدت می آد،حقیقت تلخه (205227)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۳:۵۰
اقای مطهری چرا نمیگوئید عامل این فرهنگ مردم چیست؟مگر وظیفه فرهنگسازی و ایجاد یک زندگی عادی که مردم از لحاظ اقتصادی وشغل و امنیت بهداشت طبق قانون اساسی وظیفه حکومت نیست؟مگر رسانه ها و اموزش و پرورش و اموزش عالی و وزارت ارشاد و...در دست حکومت نیست؟ چرا همیشه مردم را هم مقصر میدانید ؟ من تصاویر در صف ایستادن اوایل انقلاب را میدیدم که برای نفت و مایحتاج دیگر در صف های طولانی و بسیار منظم را دیدم ایا انها در همین کشور زندگی نمیکردند ؟ایا این نشان نمیدهد نسل های قبلی از لحاظ فرهنگی تربیت بهتری داشتند؟ (204949)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۹:۰۱
دوست عزیز اون صف ها برای جنس مجانی یا ارزون نبود برای خرید جنس به قیمتش بود ضمنا" اون مردم اینهمه ریا و دروغ و مدعیان دروغین عدالت دور خودشون ندیده بودند. پرورش یافتگان آن دوره انقلاب کردند و به جبهه رفتند ولی پرورش یافتگان این دوره ... (205169)
نقده ایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۳:۵۳
ماهی ندهید لطفا ماهیگیری یاد بدهید. بسه کمیته امداد میده بهزیستی میده یارانه میدهید سبد هم جدیدشه والله بسه. دیگه جامعه کاری و کارگری جامعه به دستان دولت نگاه میکنه تا به دست خودش. (204954)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۳:۵۳
آقاي مطهري
من هم با حرفت موافقم ولي هر راست نشايد گفت
حالا ببين چقدر فحش ميخوري از طرف پايداري ها (204955)
بدون اسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۳:۵۴
نفس سبد کالا خوبه،چون واقعا وسایل بدردبخوره و انصافا کم هم نیست.خودم از نزدیک دیدم که چیا میدن ولی بقول آقای مطهری فرهنگ مردم ما از فقیروغنی کلا اینجوریه،کاریشم نمیشه کرد! اما توزیع جلوی درب منازل دیگه ازاون حرفا بود! باید نحوه توزیع عوض بشه... (204956)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۳:۵۷
ایشان یک صاحب نظر به تمام معنا هستند که بیطرفانه نظر خود را ابراز میکنند با انتقاد ایشان موافقم باید این درس وتجربه ای باشد برای رئیس جمهورعزیزمان که من بعد امور را با اسلوب وکارشناسی بهتر عملی سازند (204958)
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۴:۰۳
آقای مطهری اونایی که به تو رای دادند اگه جارو ببینند می رن تو صف!!!!! (204961)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۱:۵۸
امتحان کن ببین چند نفر پس به مطهری رای دادن
فکر کنم بالای 70درصد برن توصف (205254)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۴:۱۲
یکی از اشکالات فرهنگی همین دیدگاه نسبت به وضعیت فرهنگی مردم است
جناب مطهری با تمام احترامی که برایتان قایلم عرض میکنم که متاسفانه تا الان برا گرسنگی اشک در چشم فرزندت ندیدی تا بفهمی چرا مردم ایگونه به حقارت تن میدهند (204972)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۷:۳۱
کاملا با شما مخالفم! من دو تا از این صف ها را در شهر مشاهده کردم، احساس نکردم آدم های توی صف گشنه و تشنه هستند. آدم گشنه متأسفانه اصلا جون نداره چندین ساعت تو صف وایسه و معمولا حقش پایمال میشه. (205120)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۸:۴۵
دوست من با شما موافق نیستم این فرهنگ در. . . گذشته به دلیل عدم ثبات سیاسی و اقتصادی و نگرانی مردم از تورم های هرساله نهادینه شده و جزیی از فرهنگ شده البته علت اصلی آن تصمیم های نابجای مسولین که تنها چیزی که در آن نبوده منافع مردم بوده ما را به این روز انداخته دلم به حال خودم ،مردم واین دولت می سوزه کاشکی می شد به اونهایی که مارو به این روز انداختند میگفتیم خودتون خراب کردید خودتون هم درست کنید !حیف که نمیشه ! (205160)
ناشناس
Romania
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۱:۰۳
آدم های غیر گرسنه ای هم می بینیم که تعدادشون کم نیست و علاقه زیادی به این صف نشون می دن (205229)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۱:۴۸
شما فکر می کنین چند نفر از این آدمهایی که تو صف بودن مکه وکربلا رفتن؟خداییش علت بی پولی نیست. مشکل فرهنگهمونه.در واقع ما ایرانی جماعت علاقه خاصی به چیزهای مفت داریم. (205247)
پزشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۱:۵۵
وقتی این مناظر را دیدم خاطرات 30-35 سال پیش در من زنده شد.باز هم برگشتیم به عقب.البته این نظر ربطی به رای دادنم به روحانی نداره. (205251)
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۴:۲۷
"یک سال در دولت مهندس موسوی در عید قربان اعلام شد..."

من نوکر مهندس موسوی هستم.هرچی می کشیم از نبود ایشونه.
بهار شرافت داشته باشه چاپ کن (204987)
سيد نعمت ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۶:۱۴
درود بر تو و درود بر بهار که منتشر کرد! (205078)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۴:۳۲
به نظر من بايد بر اساس شماره ملي در چندين روز تقسيم بندي ميشد. (204998)
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۴:۳۳
دکتر مطهری عزیز چرا رد 8 سال گذشته معیشت مردم در اولویت چندم قرارگرفت که امروز مردم برای 10 کیلو برنج و 2 قالب پنیر و ... نا قابل باید چنین کنند ؟ اگه در 8 سال گذشته با ان درامد افسانه ای دولت نهم و دهم مشکلات برطرف شده بود که این وضع پیش نمی امد ! مردم را در حد کمیته امدا دنگه داشته اید و حال به رفتار مردم انتقاد می کنید ؟ (205001)
علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۴:۴۱
صراحتاً فرمودید که مردم ما فرهنگ ندارند و مردم سوئیس با فرهنگ هستند. کمی هم شما در بیاناتتان دقت کنید. (205009)
هومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۵:۴۶
يعني واقعا شك داري به اين موضوع ؟؟؟ مقياس شما واسه مقايسه فرهنگ چيه ؟ (205051)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۵:۵۲
دروغ گفته مگه؟ به نظر تو ما الان خیلی بافرهنگیم؟ (205054)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۲:۴۲
بخاطر دفاع کورکورانه از یک نفر به خودت میگی بی فرهنگ ! (205264)
بدون اسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۶:۰۵
خب اخوی! دروغ که نگفته..البته خود من هم جزوی از همین مردمم و به ایرانی بودنم افتخار میکنم ولی ایکاش یه مقدار تو فرهنگمون تجدیدنظر میکردیم! (205068)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۷:۰۴
ایضا" فرهنگ مسولان ایرانی درقیاس با مسولان سوییسی !!! (205107)
ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۷:۳۳
بحث داشتن نداشتن فرهنگ نیست، بزرگوار! بحث تفاوت فرهنگی است و اینکه نمیشه یه نسخه را برای همه پیچید.
اصلا بی فرهنگ واژه ای غلط است. (205122)
پوریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۴:۴۸
باتمام احترامی که قبل از این حرفتون براتون داشتم باس بگم که ... یه جور میگی مردم انگار شما چیزه دیگه ای هستی . همین مردم اگه به شما رای نمیدادن شما یه شب قبل توزیع سبد کالا پشت در خوابیده بودی (205014)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۵:۰۰
الناس تابع دین ملوکهم (205017)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۶:۱۰
الناس علي دين ملوکهم (205073)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۵:۰۰
دانشمند عزیز چرا بهترین راهکار که همانا پرداخت 80 هزارتومان تو حساب مردم است را بیان نمی کنید .؟ چه اصراری دارید که حتما دو کیلو برنج به مردم داده شود ، از قرار معلوم عزیزان معتدل و اصلاح طلب فروشگاه زنجیره ای خواربار فروشی راه انداخته اند. (205018)
:((
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۵:۱۹
"ای مردم مارا به جز اندیشه و دانش
بیرون شدی از مهلکه ی دام شما نه
وندر حق فرهنگ هنر پرور ایران
اکرام عمر دیدم و اکرام شما نه
کام همگان باد روا کام شما نه
ایام همه خرم و ایام شما نه" (205033)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۵:۴۲
جناب مطهری نفرمودند چه کسانی در فرهنگ سازی در جامعه نقش داشتند ومردم ما را به این حال وروز انداخته اند. (205045)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۵:۴۴
تو همون سایت اعلام مشمولی میتونستن بر اساس اطلاعات آدرسی که مشمول میداد در نزدیکترین محل توزیع زمان تحویل پیش بینی میکردند وبراساس آن پیش میرفتن .... خیلی ساده (205047)
مسلمان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۵:۴۶
سلام،بسیاری ازایرانیان تجربه تلخ بیش از35 سال اخیرورنج وعذاب صف های طولانی تهیه مایحتاج خودرادارند.حتی خاطرات قحطی های دوران جنگ های جهانی هم ازبزرگترهابه مامنتقل شده است؛پس بی انصافی است اگردرآسیب شناسیِ مشکلات موجود؛رفتارمردم راناشی ازحرص وهجوم بدانیم. اگردرسالهای آخرِکالای کوپنی (واکنون برای شیریارانه ای)؛هم جمعیت کمتری درصف می ایستادند،به دلیل نزدیک شدن قیمت بازاروپایین بودن کیفیت کالای یارانه ای است. پس کارشناسانِ دلسوزومؤمن؛ ریــشـــه مشکلات رابرای درمان بی تدبیری مدیران اجتماع معرفی کنید. (205050)
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۵:۵۸
بايد طوري طراحي ميكرد كه تمام فروشگاهها بتونن كالا را برا مردم عرضه كنم (205060)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۶:۱۴
مردم سوئیس قابل مقایسه با ایران نیست مردمی که ماهی کمتراز 500 هزار درامد دارند توجه داشته باشید که اینها حتی درامد کافی برای کرایه منزل هم ندارند (205077)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۶:۴۱
کلا این اتفاقات اگه زمان احمدی نژاد بیفته مقصر احمدی نژاده ولی اگه الان بیفته از بی فرهنگی مردم هست و مقصر بی فرهنگی مردم صدا و سیما و اصولگرایانند.دولت و اصلاح طلبا اصلا وابدا اشتباه نمی کنند،اگه در شهر تهران 2 انسان بر اثر سهل انگاری یا اتفاق جان بدهند مقصر اصلی شخص قالیبافه اما اگه بر اثر تصادف 2 اتوبوس 40 انسان جان بدهند مقصر اتوبوسه و صدا و سیمای ضرغامی و وزارت فخیمه راه و دولت اصلا تقصیری ندارند و اگه کسی انتقاد کنه خودش که هیچ جد وآبادش هم بیسواده (205095)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۶:۴۴
آقاي مطهري نفسش از جاي گرم درمياد و درد مردمي كه درآمد ناچيز دارن و همين سبد كالاي جزئي واسشون چشمگيره را نميفهمه، بخاطره همينه كه تيتر مقاله اين ميشه (205096)
هومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۷:۰۸
نشان از عدم اعتماد مردمه. مثه صف پمپ بنزین ها سر ماه، مثه صف یارانه ها، ... حتی صف سینمای رایگان هم نشون میده ملت دارن عادت می کنن به تو صف رفتن نه فقط واسه نیاز های اساسیشون (205111)
حسین
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۸:۰۸
جناب مطهری عزیز
والا من که هر جا خوندم مردم ایران رو با مردم فرانسه و سویس مقایسه می کردن ببینید امثال شما چه بلایی سر عزت و فرهنگ این مردم آوردن که به خاطر یک کیسه برنج هندی چاقو کشی و دعوا میشه... (205142)
کورش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۸:۲۵
با سلام متاسفانه وقتی نماینده تهران که با 100هزار وارد مجلس میشه . . . به خودش هرحقی رو میده وهر حرفی میزنه شبکه های ناصدا وسیما که از بوجه ماها کم میکنن وبه اون میدن و کاملا سیاسی انتظار چیو دارید تنها چند نماینده امثال مطهری داریم که از حق مردم دفاع میکنن بیاید دور بعد نماینده باسواد بفرستیم مجلس (205149)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۱۸:۳۳
شاید بشه از روی حروف الفبا برنامه ریزی کرد (205153)
سینانسی
United States
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۰:۵۴
کاش بجای کالا اعتبار خرید همین چهار قلم جنس رو مثل کارت سوخت میدادن هر ماه برای مردم.
که این مسائل پیش نیاد (205220)
سبد کالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۱:۵۱
واقعا تاسف آوره هم حرکت دولت و هم برخورد مردم با این قضیه!! (205249)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۲:۵۷
و البته همین مردم به شما رای دادن پس یک مقدار فکر کن جناب مطهری (205278)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۳:۰۹
"با عنایت به شناختمان از مردم ایران برنامه‌ریزی کنیم. زمانی ما برای مردم سوئیس برنامه‌ریزی می‌کنیم که طبیعتا آن برنامه با برنامه‌ریزی برای مردم خودمان فرق دارد دولت باید تمامی این موارد را در نظر می‌گرفت."
این حرفا لایق مردم ایران نیست. علت اصلی رو بگید آقای مطهری. مردم سوئیس از لحاظ اقتصادی تامین هستن که اینطور هجوم نمیارن. ولی مردم ما چی؟؟؟؟ وقتی گونی برنج 17 تومنی میشه 50 تومن ولی حقوقها 20 درصد اضافه میشه چیزی غیر از این نمیشه انتظار داشت.
لعنت بر باعث و بانی این فقر و فلاکت. (205282)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ۲۳:۲۹
اقای مطهری همین مردم اگر مثل سویسی ها بودند عمرا شما نماینده می شدی حالا گرفتی چی شد پرفسور ؟؟؟ (205291)
فرهاد کارشتاس ارشد افتصاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ۰۰:۴۲
سلام به کابران گرامی بهار.بنده چند نکته میخوام عنوان کنم خواهشا بدون اغماض فصاوت کنید
1-مغز انسان در محرومیت و کمبود به شدت اسیب پذیر هست.(جنایت های ضد انسانی بیشتر در مناطق محروم رخ میدهد)
2-فقرتاثیر زیادی بر ایمان .انسانیت وفرهنگ هرجامعه میگذارد
3-نتیجه گداپروری در جامعه بروز این گونه فرهنگهایست که حتی کشوری با تمدنی بیش از تمام کشورهای قدرتمندرا به این روز میکشاند
4-تمام این کسایی که الان عکس اونها رو ملاحظه مینمایید از دلشون هم کاش میتونستین عکس بگیربد و تماشا کنید ان وقت قضاوت کنید (205324)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ۰۲:۲۵
حق با شماست ولی همه این مردمی که رفتن تو صف،فقیر و گرسنه نیستن! این مورد رو هم مدنظر داشته باشیم! (205364)
محمدب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ۰۲:۱۴
پسرنوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد. (205361)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ۰۶:۱۱
کاش این سبدها در شهرهای کوچک یا روستاهای محروم فقط صورت میگرفت
ضمنا هنوز با توزیع مواد غذایی مخالفم و عقیده دارم این دوتا تخم مرغ دردی رو دوا نمیکنه
فقط ایجاد واحدهای تولیدیست که میتونه افراد رو وادار کنه از جیب خودشون برن خرید و دزدی و فحشا هم کم بشه
تورو خدا اینقدر مردم رو با این شیوه یارانه از هر نوعش معتاد خودتون نکنید (205373)