کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عملیات نظامی آمریكا علیه «داعش» در سوریه

14 بهمن 1400 ساعت 15:13

گروه بین‌الملل: ائتلاف بین‌المللی علیه «داعش» به رهبری آمریکا، پنج‌شنبه 3 فوریه از انجام بزرگترین عملیات نظامی علیه نیروهای باقی‌مانده این گروه تروریستی در شمال سوریه خبر داد.


به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، هلیکوپتر‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا یک عملیات هوایی را در شمال غرب سوریه و در نزدیکی مرز با ترکیه انجام دادند. بر اساس این گزارش، این عملیات به درگیری‌های شدید میان نیروهای ائتلاف بین‌المللی و «داعش» منجر شد. هلیکوپترهای ائتلاف بزرگترین فرود چتربازان را در نزدیکی ارودگاه‌های منطقه «اطمه» انجام دادند و طی آن تعدادی از تروریست‌های تحت تعقیب داعش که هویت آنها مشخص نشده است را بازداشت کردند.
گزارش‌های رسیده از منطقه اطمه حاکی است که این درگیری ساعت‌ها به طول انجامیده و هنوز ادامه دارد. بنا به این گزارش‌ها تاکنون 9 نفر طی این عملیات کشته شدند. به گفته شاهدان عینی، نیروهای ائتلاف در پیامی به زبان عربی از زنان و کودکان در منطقه درگیری خواستند تا خانه‌های خود را تخلیه کنند. ساکنان منطقه به خبرگزاری فرانسه گزارش دادند که آنها صدای شلیک گلوله را شنیده‌اند.
در همین حال، رامی عبدالرحمن، مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه، به خبرگزاری فرانسه گفت: «عملیات فرود چتربازان که نیروهای ائتلاف بین‌المللی با هلیکوپتر در نزدیکی اطمه انجام دادند، بزرگترین عملیات نظامی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا از زمان کشتن ابوبکر البغدادی در ادلب در 27 اکتبر 2019 است». منطقه اطمه چندین اردوگاه‌ آوارگان را در خود جای داده است. ناظران می‌گویند، رهبران گروه‌های تروریستی از این اردوگاه‌ها به عنوان پناهگاه و محل فعالیت خود استفاده می‌کنند.
نگرانی از بازگشت مجدد داعش
ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا هر از چند گاهی حملاتی در ادلب علیه رهبران گروه‌های تروریستی مرتبط با القاعده و داعش انجام می‌دهد. در همین رابطه ارتش آمریکا 23 اکتبر از کشته‌شدن عبدالحمید المطر، یکی از رهبران برجسته القاعده در عملیاتی در شمال سوریه خبر داد. جان ریگزبی، سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده «سنتکام»، در بیانیه‌ای گفت که القاعده همچنان تهدیدی برای ایالات متحده و متحدانش به شمار می‌رود. او افزود: «القاعده و داعش از سوریه به عنوان پناهگاهی امن برای برنامه‌ریزی عملیات تروریستی در خارج از این کشور استفاده می‌کند».


کد مطلب: 319284

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/319284/عملیات-نظامی-آمریكا-علیه-داعش-سوریه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir