کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمله روسیه تلفات زیادی بر جای می‌گذارد

2 اسفند 1400 ساعت 16:45


گروه بین الملل: وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد، در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند، اوکراین احتمالا شاهد این باشد که "حجم چشمگیری از قدرت رزمی روس‌ها به سرعت برای تسخیر کی‌یف" وارد عمل شود.

 «لوید آستین» تاکید کرد که جامعه بین‌المللی باید "به آنچه در آن سوی مرز اوکراین است، نگاه کند" تا نوع نیرویی را که روسیه در صورت دست زدن به حمله نظامی به اوکراین استفاده می‌کند، ببیند.
آستین اظهار کرد: بنابراین اگر کسی بخواهد انواع اتفاقاتی را که ممکن است رخ دهند، تشخیص دهد، فقط باید به آنچه در آن سوی مرز اوکراین است نگاه کند.
او مشخصا به رصد تانک‌ها، خودروهای زرهی، واحدهای توپخانه و نیروهای موشکی اشاره کرد و وضعیت را "به طور بالقوه بسیار بسیار خطرناک" خواند.
وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: ما تعداد زیادی تانک و خودروی زرهی را در آنجا می‌بینیم. ما تعداد زیادی واحدهای توپخانه را می‌بینیم. ما شاهد نیروهای موشکی هستیم. اگر او (ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه) این نوع قدرت رزمی را به کار بگیرد، مطمئناً تلفات عظیمی را در بین جمعیت غیرنظامی ایجاد خواهد کرد و بنابراین، صراحتا باید گفت، این می‌تواند یک تراژدی را از نظر به راه افتادن جریان پناهجویان و افراد آواره ایجاد کند. بنابراین این وضعیت به صورت بالقوه بسیار بسیار خطرناک است.
رئیس پنتاگون در پاسخ به این سوال مارتا راداتز، مجری شبکه ای.بی.سی درباره اینکه آیا ممکن است تانک‌ها به سمت کی‌یف حرکت کنند، گفت: شما ممکن است شاهد آن باشید و چنین چیزی بسیار محتمل است.
به گفته این وزیر دفاع آمریکا، این "بسیار محتمل است که در صورت حمله روسیه به اوکراین تانک‌های روسیه وارد کی‌یف شوند و حمله به کی‌یف در صورت وقوع حمله ارتش روسیه به شرق اوکراین بسیار محتمل است."
این در حالی است که سفیر روسیه در آمریکا در مصاحبه با یک برنامه خبری در روز یکشنبه بار دیگر این که ارتش روسیه برای حمله به اوکراین برنامه‌ای داشته باشد، رد کرده و گفت: حمله‌ای در کار نیست. چنین برنامه‌ای وجود ندارد. سربازان روسیه در خاک حاکمیتی روسیه حضور دارند. ما کسی را تهدید نمی‌کنیم.
وزیر دفاع آمریکا می‌گوید در صورتی که روسیه دوباره به اوکراین حمله کند، کشورش تلاش لازم را برای محافظت از نیروهای آمریکایی انجام خواهد داد.
آستین بیان کرد: فکر می‌کنم وضعیت نیروهای ما خوب خواهد بود. ما سخت‌کوشانه به فکر طیف وسیعی از احتمالات و به کارگیری ابزارهای مناسب برای تضمین انجام هر کار ممکنی برای محافظت از نیروهایمان بوده‌ایم.
لوید آستین در حالی که برای بازدید از نیروهای آمریکایی و لهستانی در لهستان رفته بود، با مارتا راداتز، مجری برنامه "این هفته" گفت‌وگو کرد؛ جایی که ۴۷۰۰ چترباز آمریکایی برای حمایت از متحدان ناتو در شرق اروپا مستقر شده‌اند، در حالی که بر اساس این گزارش، روسیه به تجمیع قوای خود در نزدیکی مرز اوکراین ادامه می‌دهد.
آستین وعده جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر عدم ورود نیروهای آمریکایی به اوکراین در صورت حمله مجدد روسیه را مورد تاکید قرار داد. وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: جو بایدن در مورد این واقعیت که ما نیروهایمان را در اوکراین به کار نمی‌گیریم، کاملاً صریح حرف زده است. ما مطمئن خواهیم شد که هر کاری که ممکن است برای محافظت از نیروهای خود و شرکای لهستانی انجام دهیم تا درگیری به آن سوی مرزها سرایت نکند.


کد مطلب: 322512

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/322512/حمله-روسیه-تلفات-زیادی-جای-می-گذارد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir