کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راه‌اندازی یگان پهپادی آمریکا در خاورمیانه

3 اسفند 1400 ساعت 16:54


گروه بین الملل: ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در خاورمیانه از راه‌اندازی یگان مشترک جدیدی از پهپادهای بدون سرنشین به همراه کشورهای متحد برای گشت‌زنی در بخش‌های وسیعی از آب‌های این منطقه مهم و حساس خبر داد.
 فرمانده ناوگان پنجم نیوری دریایی آمریکا مستقر در خاورمیانه گفت: ۱۰۰ پهپاد بدون سرنشین به طرز قابل توجهی توانایی‌های نظارت نیروی دریایی آمریکا را افزایش می‌دهد و به ما اجازه می‌دهد تا بر این آب‌های مهم برای جریان کشتیرانی و نفت جهانی نظارت دقیق داشته باشیم.
 آدمیرال برد کویر گفت: ما با استفاده از پهپادهای بدون سرنشین می‌توانیم نظارت دقیق‌تری داشته باشیم. این سیستم‌ها بسیار قابل اعتماد هستند و درصد خطای انسانی را کاهش می‌دهند. این سیستم‌ها تنها راه برای پر کردن خلاءهایی هستند که امروزه داریم.ژنرال کوپر گفت: امیدوارم این نیروی پهپادی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، تا تابستان ۲۰۲۳ عملیاتی شود "تا چشم و گوش ما در این آب‌ها باشد."حوزه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین شامل تنگه مهم هرمز نیز می‌شود که ۲۰ درصد از کل نقل و انتقالات نفتی از آن عبور می‌کند. حوزه این ناوگان همچنین تا دریای سرخ تا نزدیکی کانال سوئز کشیده می‌شود؛ راه‌آبی در مصر که خاورمیانه را به مدیترانه و تنگه باب المندب وصل می‌کند.    
آدمیرال کوپر گفت: اسرائیل احتمالا به این نیروی ضربت پهپادی در این منطقه ملحق می‌شود. من انتظار دارم در آینده مانورهایی انجام شود که در جریان آنها ما دوشادوش یکدیگر فعالیت کنیم.

 


کد مطلب: 322741

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/322741/راه-اندازی-یگان-پهپادی-آمریکا-خاورمیانه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir