به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۳۲۳۷۸۰

افزایش تقاضابرای خروج پول از بانک‌های روسیه

افزایش تقاضابرای خروج پول از بانک‌های روسیه
گروه بین الملل: در حالی که تقاضا برای گرفتن پول نقد از بانکها و خودپردازها در روسیه افزایش یافته، بانک مرکزی این کشور از شهروندان روسی خواسته آرامش خود را حفظ کنند.
تقاضای پول نقد با اعلام تحریم‌ها علیه روسیه طی روزهای اخیر تشدید شده است.بانک مرکزی روسیه در اطلاعیه‌ای گفته منابع و ابزار کافی برای حفظ ثبات اقتصادی را "در اختیار دارد" و درباره تداوم فعالیت بخش مالی اطمینان می‌دهد.در پی حمله روسیه به اوکراین، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بریتانیا و کانادا اعلام کرده‌اند که دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در این کشورها مسدود خواهد شد.بعضی از بانکهای روسی هم از دسترسی به سیستم سوئیفت محروم شده‌اند؛ روسیه برای بازگرداندن عواید صادرات نفت و گاز خود به شدت وابسته به سیستم سوئیفت است.
اتفاقات اخیر باعث هجوم بسیاری از شهروندان روسی برای خارج کردن پول‌های خود از بانک‌ها و خودپردازها شده است.
بانک مرکزی روسیه مجبور شد عرضه پول به دستگاه‌های خودپرداز را افزایش دهد؛ تقاضا برای گرفتن پول نقد از مارس ۲۰۲۰ میلادی و همزمان با شروع همه‌گیری کرونا بی‌سابقه بوده است.
بر اساس آمارهای رسمی ارزش ذخایر بانک مرکزی روسیه حدود ۶۳۰ میلیارد دلار است.هدف از تحریم بانک مرکزی این کشور، توقف فروش دارایی‌ها در خارج از مرزهای روسیه و جلوگیری از حمایت از بانک‌ها و شرکت‌های این کشور است.
رئیس کمیسیون اروپا می‌گوید اتحادیه اروپا و شرکای آن سعی دارند "توانایی پوتین برای تامین مالی ماشین جنگییش را فلج کنند."بانک مرکزی روسیه گفته مشتریان این بانک‌ها قادر به استفاده از کارت بانکی خود در خارج از کشورشان نیستند و با آنها نمی‌توان از خدماتی مانند بازار "گوگل پلی" و سیستم پرداختی اپل استفاده کرد.
آلمان پروژه خط لوله گازی نورداستریم-۲ روسیه را که شرکت‌های اروپایی و روسیه سرمایه‌گذاری عظیمی در آن کرده بودند، متوقف کرده است.آمریکا ۱۰ نهاد مالی بزرگ روسیه را که حدود ۸۰ درصد از سرمایه کل بانکهای این کشور را در اختیار دارند تحریم کرده است.بریتانیا هم با هدف قرار دادن ۱۰۰ فرد و نهاد روسی گفته دارایی‌های تمامی بانک‌های عمده روسیه در این کشور مسدود خواهد شد.




 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها