به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۰:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۳۲۴۰۱۳

تثبیت قیمت طلا بالای ۱۹۰۰ دلار

تثبیت  قیمت طلا بالای ۱۹۰۰ دلار
گروه اقتصادی: مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در مورد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه بیان کرد: درحال حاضر قیمت طلا و سکه در گرو برجام است، اگر توافق شود روند قیمتی در این بازارهاکاهشی می‌شود و اگر توافق به نتیجه‌ای نرسد شیب ملایم افزایش راشاهد هستیم.

پس از اینکه ایالات متحده آمریکا و متحدان غربی آن تحریم‌‌های بیشتری را علیه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین وضع کردند، قیمت طلا در بازار جهانی روز سه‌‌شنبه نیز بر روند افزایشی خود تداوم بخشید و خود را به سطوح بالاتر هدایت کرد.به این ترتیب این فلز گرانبها روز گذشته تا سطح ۱۹۲۸ دلار به ازای هر اونس بالا رفت اما تا ساعت ۱۹ به ۱۹۲۰دلار بازگشت. به همین دلیل رالی روز گذشته باعث شد تا طلای جهانی به سرعت بیشترین درصد رشد ماهانه خود را در ۹ سال اخیر با بازدهی ۹/ ۶درصدی در کارنامه ماهانه خود به ثبت برساند. گفته می‌‌شود  در موقعیت کنونی طلا تا حدودی در سطح ۱۹۰۰ دلار به دام افتاده و ممکن است تا زمانی که نگرانی‌‌های مربوط به تورم جهانی و بحران‌‌های ژئوپلیتیک اخیر تشدید شود، این روند صعودی ادامه داشته باشد.

افزایش قیمت سکه
سکه امامی با تکیه بر افزایش نرخ اونس طلا در بازار جهانی و همچنین با نگاه به روند دلار در بازار داخلی توانست با قدرت محدودی در مسیر افزایشی قدم بردارد. به طوری که این فلز گرانبها طی روزهای دوشنبه و سه‌‌شنبه در نزدیکی مرز ۱۲ میلیون تومان نوسان داشت که در نهایت  روز گذشته این سکه در زیر سطح یاد شده به قیمت ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

گفته می‌‌شود در شرایطی کنونی سرمایه‌‌گذاران سکه قصد دارند تا مشخص شدن نتایج برجام،‌‌ با احتیاط بیشتری در موقعیت خرید قرار بگیرند. تصور می‌‌کنند که ممکن است یکباره توافق شود و دلار سیر نزولی بگیرد و باعث افت هر چه بیشتر این فلز داخلی شود. احتیاط معامله‌‌گران موجب شده است که از یکسو نوسانات سکه کاهش پیدا کند و از سوی دیگر نیز میزان حباب آن در مسیر نزولی قرار بگیرد.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: قیمت طلا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها