کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

متجاوزان روس به پاسخگویی کشیده خواهند شد

اروپا جنایت جنگی روسیه در اوکراین را محکوم كرد

27 اسفند 1400 ساعت 9:31


گروه بین الملل: اتحادیه اروپا "نقض‌های شدید و جنایت جنگی" روسیه در اوکراین را شدیدا محکوم کرد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که حملات هدفمند روسیه به غیرنظامیان و زیرساخت‌های مدنی "زیان‌مند، انزجارآور و به کلی غیرقابل قبول" و نشانه بارز نقض‌های شدید حقوق انسانی بین‌الملل است.
جوزپ بورل گفت که اتحادیه اروپا تداوم حملات ارتش روسیه به مردم غیرنظامی و زیرساخت‌های مدنی و نیز هفته‌ها محاصره شهر بندری ماریوپل را به شدت محکوم می‌کند.
وی افزود:روسیه حق ندارد یک جانبه کشوری را مورد حمله قرار دهد و به همین دلیل مسئولیت کامل "تمام عملیات‌های تهاجمی نظامی و تمام ویرانی‌ها و مرگ انسا‌ن‌هایی را برعهده دارد که باعث آن شده است".مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که مجریان این جنایت جنگی و نیز عاملان و مسئولان کشوری و لشکری مرتبط با آن در روسیه به پاسخگویی کشیده خواهند شد.

آلمان کمک‌های تسلیحات دفاعی به اوکراین را افزایش می‌دهد
در پی سخنرانی ویدئویی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در پارلمان بوندستاگ آلمان و درخواست او مبنی بر افزایش کمک‌های آلمان، وزیر دفاع آلمان از افزایش حجم کمک‌های تسلیحاتی دفاعی آلمان به اوکراین خبر داد.
کریستینه لامبرشت در دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در برلین گفت که وضعیت در اوکراین به گونه‌ای بحرانی است که باید دست به عمل زد. او افزود از ذکر جزئیات ارسال تسلیحات خودداری می‌کند تا نقل و انتقال آن به خطر نیفتد و هدف حملات قرار نگیرد.
 
۸۰ درصد خانه‌های  ماریوپل تخریب شده‌اند
شورای شهر بندری ماریوپل که در محاصره ارتش روسیه است،  اعلام کرد که ۸۰درصد ساختمان‌های مسکونی تخریب شده‌اند و ۳۰درصد آن‌ها باید از نو ساخته شوند. شورای شهر می‌افزاید که "روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ بمب به شهر فرود می‌آید و ویرانی عظیمی ایجاد شده است".تمام مسیرهای دسترسی به ماریوپل بسته شده‌اند و ارتش روسیه مانع از رسیدن امدادهای بشردوستانه به این شهر بندری است. گفته می‌شود که ۳۰هزار نفر از شهر فراری شده‌اند.
 
لهستان بودجه دفاعی خود را افزایش داد
دو نهاد قانونگزار لهستان طرح افزایش بودجه دفاعی سال ۲۰۲۳ را به تصویب رساندند. در این قانون ۳درصد بازدهی اقتصادی کشور پیش‌بینی شده است. در سال ۲۰۲۲ هزینه دفاعی دستکم ۲،۲ درصد تولید ناخالص ملی خواهد بود. رئیس‌جمهوری باید این قانون را با امضای خود تأیید کند.این "قانون دفاع میهنی" به لهستان امکان می‌دهد که شمار سربازان نیروهای مسلح به ۲۵۰هزار سرباز حرفه‌ای و ۵۰هزار نیروی داوطلب دفاع منطقه‌ای افزایش یابد. لهستان هم‌اکنون از ۱۱۲هزار سرباز حرفه‌ای و ۳۰هزار نیروی کمکی داوطلب برخوردار است.

افزایش شمار جنگزدگان اوکراینی در آلمان
تاکنون ۲۰۰هزار جنگزده اوکراینی وارد آلمان شده‌اند. این رقم البته محدود به شمار افرادی است که ثبت شده‌اند. نماینده اداره فدرال امور مهاجرت و پناهندگی در پارلمان آلمان گفت رقم واقعی بسیار بالاتر از این است زیرا بسیاری به طور شخصی وارد شده و نزد دوستان و خویشاوندان خود اسکان یافته‌اند.

 پزشکان سوری در اوکراین
کمتر جراحانی مانند پزشکان سوری می‌توان یافت که در درمان مجروحان جنگی تا این اندازه کارآزموده باشند. یک تیم از این پزشکان یک هفته است که در مناطق مختلف درگیری در اوکراین گشت زده‌اند تا ارزیابی کلی از وضعیت به دست آورند و بر اساس آن ساختارهای اضطراری ایجاد کنند و نیازهای پزشکی را تخمین بزنند.
دکتر منذر یزجی، سرپرست آنها می‌گوید، حملات هدفمند به کلینک‌ها بخشی از استراتژی روسیه است. او که امروز در آمریکا زندگی می‌کند، سرپرست سازمان امداد بین‌المللی UOSSM است. این سازمان در سال ۲۰۱۲ از پیوند سه گروه پزشکی شرق حلب، حما و حمص تشکیل شد.منذر یزجی می‌گوید: «من در حلب بارها شاهد حملات موشکی به بیمارستان‌ها بودم. حال همین وضعیت را در اوکراین می‌بینم، انگار که تاریخ تکرار می‌شود.» او افزود که روس‌ها به همه چیز شلیک می‌کنند، "نیروگاه‌ها، ذخایر آب، مدارس، بیمارستان‌ها". به ویژه به زیرساخت‌های مدنی و غیرنظامی حمله می‌کنند تا روحیه مردم را بشکنند.


 


کد مطلب: 326998

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/326998/اروپا-جنایت-جنگی-روسیه-اوکراین-محکوم-كرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir