به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۳ - ۲۰:۱۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۹ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۳۳۸۶۴

انحصاری شدن واردات خودرو به​سود کیست؟

گروه اقتصادی: یک فعال صنعت خودرو نسبت به انحصاری شدن واردات خودرو و رشد قیمت این محصولات هشدار داد.
انحصاری شدن واردات خودرو به​سود کیست؟
مصطفی ممقانی اظهار کرد: متاسفانه نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی به جای حرکت در مسیر پاسخگویی به خواست مشتریان راه منحصرسازی واردات را در پیش گرفته‌اند. وی با بیان این‌که موضوعاتی چون استانداردسازی خدمات پس از فروش بهانه‌ای برای ایجاد انحصار در واردات خودرو است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی مشکلات زیادی در ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان خود دارند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی می‌خواهند با اجرای طرح ساماندهی واردات خودرو رقبای دیگر را از دور خارج کرده و هرگونه که می‌خواهند برای بازار تصمیم‌گیری کنند. وی افزود: ‌در صورت تحقق این موضوع شاهد انحصاری شدن بازار خودروهای وارداتی و در نتیجه رشد قیمت این محصولات خواهیم بود. در آن شرایط به دلیل حذف رقبا هیچ راهی برای کنترل بازار این محصولات توسط دولت وجود نخواهد داشت. ممقانی با بیان این‌که هم‌اکنون به دلیل واردات خودرو توسط واردکنندگان متفرقه از رشد بی‌ضابطه قیمت‌ها جلوگیری شده است، تصریح کرد:‌ با وجود کاهش نرخ ارز در چند ماه اخیر نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی خواستار حفظ قیمت‌ها بودند اما به دلیل عرضه خودروهای ارزان توسط واردکنندگان متفرقه در نهایت مجبور به کاهش قیمت‌ها شدند.
مرجع : ایسنا