به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۰۰:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۳ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۳۳۹۹۱۹
از برزیل تا اکوادور و سنگال

۵ درصدی که بازی‌های دوستانه تیم‌ملی را لغو کرد!

گروه ورزشی: تیم ملی ایران درحالی به قطر رفته که امیدواریم امروز بالاخره برنامه‌اش تا اتمام این دوره تمرینی مشخص شود.
۵ درصدی که بازی‌های دوستانه تیم‌ملی را لغو کرد!
از لحظه مشخص شدن قرعه ایران در جام جهانی، مسئولی از فدراسیون فوتبال نبوده که قول برگزاری یک بازی دوستانه دهان‌پر‌کن را نداده باشد.
صرف‌نظر از بازی با کانادا که لغوش از عهده مسئولان فدراسیون فوتبال ایران خارج بود، در ادامه نگاهی داریم به بازی‌های دوستانه‌ای که از سوی ارکان مختلف فدراسیون اعم از سرپرست، عضو هیات رییسه و دبیرکل فدراسیون فوتبال و سرپرست تیم ملی قول برگزاری آنها داده شد ولی یکی پس از دیگری لغو شد!
* برزیل و آرژانتین، ۲۸ فروردین
در تاریخ ۲۸ فروردین ماه در یک برنامه تلویزیونی حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون فوتبال در یک برنامه تلویزیونی صراحتا مدعی شد ۹۵ درصد کارهای بازی دوستانه با برزیل و آرژانتین انجام شده و دیدار دوستانه با یکی از این دو تیم قطعی است:
"من قبلا هم اعلام کردم که حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد از کار انجام شده است و امیدواریم که در دقایق آخر مشکلی پیش نیاید و بتوانیم بازی را انجام دهیم."
با این حال خیلی زود کامرانی‌فر یک مصاحبه دیگر انجام داد و گفت آن ۵ درصد باقی‌مانده کار خودش را کرد و بازی لغو شد!
* پرو، کاستاریکا و نیوزلند، ۲۹ فروردین
میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر از کانفرم شدن بازی دوستانه با نیوزلند و نیمه‌قطعی بودن بازی با پرو و کاستاریکا خبر داد. او در این برنامه انجام بازی با نیوزلند را در گرو موافقت اسکوچیچ دانست و از طرف دیگر مدعی شد مذاکرات بسیار خوبی با پرو و کاستاریکا انجام شده است.
با این‌حال هیچ بازی دوستانه‌ای با هیچ‌کدام از این تیم‌ها نهایی نشد!
* اکوادور، ۲۸ اردیبهشت
در روزهایی که مسئولان فدراسیون با پافشاری مدعی بودند هیچ مشکلی برای بازی دوستانه با کانادا وجود نخواهد داشت، حمید استیلی از قطعی شدن بازی دوم دوستانه ایران در کانادا سخن گفت:
"چند ساعت پیش توانستیم با فدراسیون فوتبال اکوادور به توافق برسیم. تمام شرایط را به آنها اعلام کردیم و تنها قرار است فردا قرارداد این دیدار در تاریخ 21 خرداد به امضا برسد و در این تاریخ به مصاف تیم ملی اکوادور می‌رویم."
با این‌حال حتی قبل از لغو شدن بازی دوستانه ایران با کانادا، سران تیم ملی از لغو دیدار با اکوادور به دلیل پیدا نشدن استادیوم برای برگزاری این بازی خبر دادند!
* اروگوئه، ۱۰ خرداد
بعد از تایید یکی از خبرنگاران اروگوئه‌ای، مسئولان فدراسیون هم تایید کردند که مقرر شده در تاریخ ۲۲ خرداد ایران در اروگوئه به مصاف تیم ملی این کشور برود که با استقبال اهالی فوتبال و رسانه همراه شد چرا که اروگوئه می‌توانست محکی جدی برای تیم ملی باشد.
اما خیلی زود به دلیل آنچه مخالفت اسکوچیچ با این بازی به خاطر بعد مسافت زیاد دوحه تا مونته‌ویدئو عنوان شد، دیدار دوستانه با اروگوئه  هم لغو شد!
* آفریقای جنوبی، ۱۱ خرداد
فدراسیون در خصوص بازی دوستانه با اروگویه عنوان کرد اگر سه بازی دوستانه برای تیم ملی در قطر نهایی نشود، تیم ملی دو بازی دوستانه با اروگوئه و آفریقای جنوبی برگزار خواهد کرد.
اما درحالی که هنوز احتمال برگزاری این بازی هم نامشخص است، فدراسیون‌نشینان کماکان از برگزاری این بازی صحبت می‌کنند.
* الجزایر، ۱۲ خرداد
میرشاد ماجدی در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر از پیشرفت مذاکرات با الجزایر برای بازی دوستانه با این تیم در راه آماده‌سازی برای جام جهانی خبر داد. موضوعی که البته تا کنون نه قطعیت پیدا کرده و نه احتمال برگزاری آن به طور کلی رد شده است.
برچسب ها: تیم ملی ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها