به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۱۶:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۳۴۶۷۶۶

روسیه و چین چالش‌هایی برای نظم جهانی

روسیه و چین چالش‌هایی برای نظم جهانی
گروه بین الملل: وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد، درگیری کنونی میان مسکو و کی‌یف نظم جهانی موجود را تهدید می‌کند.
 آنتونی بلینکن، گفت: روسیه نظم جهانی مبتنی بر قانون را به چالش کشیده و در صورت دستیابی به اهدافش در اوکراین، واقعیت جدیدی را در عرصه بین‌المللی ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: قوانین و قواعد بین‌المللی موجود بر مبنای برخی درک‌های اساسی هستند. به عنوان مثال احترام به حاکمیت، احترام به استقلال، احترام به تمامیت ارضی و احترام به حقوق بشر اساس این نظم حول محور سازمان ملل هستند.حمله روسیه به اوکراین تمامی این نظم را به چالش می‌کشد. اگر روسیه اجازه داشته باشد به همین کارها و رفتارهایش ادامه دهد، این بدان معناست که ما قرار است به جهانی برگردیم که در آن احتمالا قدرت اختیار می‌آورد و حق با افراد قدرتمند است و به همین خاطر کشورهای بزرگ و قدرتمند می‌توانند برای کشورهای کوچک قلدری کنند؛ اتفاقی که مغایر با نظم مبتنی بر قانون است.وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: علاوه بر اینکه مسکو به عنوان مشکل‌ساز بین‌المللی عمل می‌کند، پکن نیز با اقداماتی چون افزایش اقدامات تهاجمی در منطقه و افزایش اقدامات سرکوب‌گرایانه در داخل کشور چالشی برای این نظم جهانی محسوب می‌شود.
در همین حال، بلینکن روابط آمریکا با چین را یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین روابط دانست و گفت: واشنگتن همچنان امیدوار است تا راهی برای همکاری با پکن به رغم "رقابت" موجود میان این دو کشور پیدا کند.

 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها