وی افزود: در دوران کرونا آموزشهای رانندگی به صورت غیر حضوری برگزار میشد که در آینده نیز این آزمونها تکمیل و به استثنای آزمون عملی رانندگی، بقیه مراحل به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.زارع در ادامه با اشاره به تحولاتی که در حوزه صدور گواهینامه انجام شده است، اظهار کرد: در گذشته آموزش رانندگی اجباری نبود و گواهینامهها به صورت دستی صادر میشد، ولی اکنون مراحل صدور گواهینامه الکترونیکی است و افراد پرونده الکترونیکی دارند و رفتار آنها در آن پرونده ثبت میشود و گواهینامهها به صورت هوشمند صادر میشوند.
وی افزود: در حوزه خدمات صدور گواهینامه در ۶ ماهه اول امسال ۷ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۵۵ فقره خدمت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به مردم ارائه شده است.
ارائه ۶۱ میلیون خدمت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی
زارع در ادامه با اشاره به اینکه خدمات رسانی در پلیس راهنمایی و رانندگی تعطیل بردار نیست و پلیس راهنمایی و رانندگی به صورت شبانه روزی به مردم خدمات ارائه میدهد گفت: در سال گذشته ۶۱ میلیون و ۶۴۵ هزار خدمت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به مردم ارائه شده است.
معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیکی فراجا اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۳۹ میلیون خدمت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی ارائه شده است.وی ادامه داد: خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزههای مختلفی از جمله شماره گذاری خودرو، نقل و انتقال خودرو، تعویض پلاک، خودروهای نو شماره، اسقاط پلاک، آموزش راننندگی، صدور گواهینامه، ترسیم کروکی تصادفات و ... ارائه میشود.
زارع تصریح کرد: در حوزههای شماره گذاری خودرو، نقل و انتقال خودرو، تعویض پلاک، خودروهای نو شماره روزانه ۲۰ هزار خدمت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی ارائه میشود.وی خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای هوشمندسازی خدمات خود مراحل شمارهگذاری و نقل و انتقال و تعویض پلاک را الکترونیک کرده و در حال حاضر در شهرهای تهران، اصفهان، فارس، مشهد و کرج ۸۰ درصد امور غیرحضوری انجام میشود و در تلاشیم این خدمات به سراسر کشور گسترش یابد.